Így tehetsz szert gyors influencer sikerekre B2B marketingesként

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért

Az influencer marketinget rengeteg cég használja valamilyen formában – elképzelhető, hogy a te vállalatod is ezek közé tartozik, talán éppen anélkül, hogy tudnál róla. Az influencer marketing fogalma nem újdonság, sokan mégis rosszul állnak hozzá, legalább is a B2B szektorban. A marketing e formájának lényege nem feltétlenül egy konkrét program kialakítása, mindinkább a meglévő marketingtörekvések (például a keresletfokozás) kiegészítéséről szól.

5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért

Az influencer marketing egyik legnagyobb előnye, hogy hitelesebbé, megbízhatóbbá teheti márkádat az ügyfelek szemében, ami természetesen minden cég számára hasznos szempontnak számít. A sikeres influencer marketing célja igazi, őszinte kapcsolatokat kialakítani, amelyek a kölcsönös bizalomra, és egymás támogatására épülnek, a tartalmak gyakran közös elkészítése mellett.

 

A következőkben néhány olyan jellegzetességet sorolunk fel, amelyek gyors sikerekre nyújtanak lehetőséget a B2B influencer marketing terén!

 

1. Aktivizáld influencereidet

Miután sikerült rátalálnod a megfelelő influencerekre, kérd meg őket, hogy járuljanak hozzá tartalomprogramodhoz. Attól függően, hogy milyen platformot kínálsz nekik, jó eséllyel szívesen dolgoznak majd együtt veled, hogy saját szakértői profiljukat is megerősíthessék. Ez a hozzájárulás lehet bármi – egy részletes blogbejegyzés, egy előadás megtartása egy webináriumon, vagy akár forrásanyag és név biztosítása egy kutatáshoz.

 

Mindez nem csak tartalmaidat teszi értékesebbé, hanem a szóban forgó influencer is szívesebben támogatja majd kampányodat. Ha a kérdéses influencer nem érez elég indíttatást, hogy beszámoljon tevékenységeiről közönségének, akkor ne féld megkérni őket, hogy igenis népszerűsítsék az elkészített tartalmakat.

 

Ne feledd – ehhez előbb jó kapcsolatot kell kiépítened az adott influencerrel, és az együttműködés a kölcsönös haszonról kell szóljon!

 

2. Ne vesd el a fizetett opciókat

A B2B marketing világában azok az influencer kampányok hajlamosak a legsikeresebben lezajlani, amelyek nem feltétlenül fizetettek, mindinkább az együttműködésre épülnek, és mindkét fél „fizetsége” a kölcsönös népszerűsítés. Ezek sokkal őszintébb partnerkapcsolatok, mert nem áll fenn a veszélye annak, hogy valakit csak a pénz ösztönöz arra, hogy támogasson egy márkát (ezzel veszélybe sodorva az őszinte véleményalkotást).

 

Azonban vannak kivételek is, például amikor felkérsz egy hírességet az adott iparágból, hogy megjelenjen, és előadást tartson egy rendezvényen, ezzel nagyobb közönséget biztosítva az egész eseménynek. Ilyenkor nagy valószínűséggel pénz kerül átadásra. Egy másik szituáció, amikor egy LinkedIn csoporttulajdonos egy bizonyos összegért cserébe közvetlen hirdetéseket helyez el a csoportban, hogy annak minden tagja láthassa azokat.

 

3. Ne feledkezz meg legfontosabb szövetségeseidről

Az influencer marketing talán legfontosabb részéről gyakran teljesen megfeledkeznek a B2B világában. Egy naprakész gondolkodású cég alkalmazottait is bevonja a marketingaktivitásaiba – a világ közösségi alapokra épül, és egyre több cég tűzi ki célként maga elé egy modern, pozitív vállalati kultúra kialakítását, amihez hozzátartozik többek között az is, hogy az alkalmazottak is kiveszik a részüket a márka n épszerűsítéséből.

 

Ehhez egy jó belső kommunikációs szerkezetre van szükség, és biztosítani kell, hogy az érintett munkatársak is ismerjék azokat a tartalmakat, amiket megosztanak. A cégnél dolgozó szakértőket is mindenképpen érdemes bevonni mindebbe, csak úgy, mint a külsős szakértőket az első pontban említettek szerint.

 

Akár egy külön blogot is lehetne indítani, amire a rátermettebb munkatársak bejegyzéseket írhatnak, hogy aztán megoszthassák azokat a közösségi csatornákon.

 

4. Állíts össze egy influencer listát

Mielőtt egyáltalán elkezdenél ismeretlen influencereket keresni kampányaidhoz, nézz szét a már ismertek között! Gondolkodj el rajta, hogy kik tölthetnék be ezeket a pozíciókat ismertségi körödből, esetleg korábbi partnereid, ügyfeleid közül, de más cégeket is megkérhetsz az adott szektorból, persze csak ha nem versenytársaidról van szó. Szánj rá egy kis időt, hogy felsorold a lehetséges külsős partnereket, ugyanis velük sokkal egyszerűbben zajlik majd a kapcsolatfelvétel és a kommunikáció, mint egy teljesen ismeretlen féllel.

 

5. Mindig légy résen az új influencer lehetőségekért

Néha a lehetőségek az ember ölébe esnek, és habár nem biztos, hogy marketingtervezetedben felkészültél ezekre, elég rugalmasnak kell lenned, hogy azonnal ki tudd használni őket. A konferenciák és rendezvények tele vannak lehetőségekkel – olyan nagy nevekkel találkozhatsz ezeken, akik azonnal képesek felhívni a figyelmed márkádra. Készíts velük videós villáminterjúkat, használd fel prezentációjukat, hogy blogbejegyzést írj, vagy csak simán elegyedj beszélgetésbe velük a jövendőbeli közös lehetőségekről.





Kapcsolódó cikkek:

A több mint egymilliárd felhasználót foglalkoztató Instagram alkalmazás számos hasznos funkcióval bővült az évek során. Megjelentek a történetek, az IGTV, és még ki tudja, hogy mi lapul a fejlesztői...

Tovább

Az influencer marketing korunk egyik legfelkapottabb marketing jelensége. Ez első sorban annak köszönhető, hogy az elmúlt évek során rengeteget változott az, hogy miért és hogyan döntünk vásárláskor.

Tovább

A közösségi média és a hashtagek mára elválaszthatatlanná váltak, pedig a kommunikáció egy meglehetősen újszerű eszközei, amelyek néhány évvel ezelőtt még nem is léteztek. Manapság nincs olyan...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. PamKutya 4 294 967 295
2. CsChannel 4 294 967 295
3. VamosART 1 558 078
4. Videómánia 1 091 680
5. Peter Bence 825 245
6. Radics Peti 686 892
7. KerekMese 684 658
8. TheVR 671 606
9. luckeY 620 449
10. Peter Gergely 613 695
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Nem könnyű manapság a digitális marketingesek dolga. Nem elég, hogy az internetezők egyre nagyobb hányada (már így is több száz millió felhasználó) használ hirdetésblokkolókat, még a Google is igyekszik...

Tovább

Az Instagramot a kezdetektől fogva egy mobil-első alkalmazásnak fejlesztették, ami többek között azon is meglátszik, hogy asztali számítógépeken egy drasztikusan lebutított verzióját használhatjuk csupán...

Tovább

A közösségi média kezelése kívülről egyszerű feladatnak tűnik, egészen addig, amíg az ember el nem kezdi komolyabban űzni az ipart, és rájön, hogy valójában egy rettentően időigényes procedúráról...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot