Így tehetsz szert gyors influencer sikerekre B2B marketingesként

"Ahol az influencerek és a márkák egymásra találnak"

5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért

Az influencer marketinget rengeteg cég használja valamilyen formában – elképzelhető, hogy a te vállalatod is ezek közé tartozik, talán éppen anélkül, hogy tudnál róla. Az influencer marketing fogalma nem újdonság, sokan mégis rosszul állnak hozzá, legalább is a B2B szektorban. A marketing e formájának lényege nem feltétlenül egy konkrét program kialakítása, mindinkább a meglévő marketingtörekvések (például a keresletfokozás) kiegészítéséről szól.

5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért

Az influencer marketing egyik legnagyobb előnye, hogy hitelesebbé, megbízhatóbbá teheti márkádat az ügyfelek szemében, ami természetesen minden cég számára hasznos szempontnak számít. A sikeres influencer marketing célja igazi, őszinte kapcsolatokat kialakítani, amelyek a kölcsönös bizalomra, és egymás támogatására épülnek, a tartalmak gyakran közös elkészítése mellett.

 

A következőkben néhány olyan jellegzetességet sorolunk fel, amelyek gyors sikerekre nyújtanak lehetőséget a B2B influencer marketing terén!

 

1. Aktivizáld influencereidet

Miután sikerült rátalálnod a megfelelő influencerekre, kérd meg őket, hogy járuljanak hozzá tartalomprogramodhoz. Attól függően, hogy milyen platformot kínálsz nekik, jó eséllyel szívesen dolgoznak majd együtt veled, hogy saját szakértői profiljukat is megerősíthessék. Ez a hozzájárulás lehet bármi – egy részletes blogbejegyzés, egy előadás megtartása egy webináriumon, vagy akár forrásanyag és név biztosítása egy kutatáshoz.

 

Mindez nem csak tartalmaidat teszi értékesebbé, hanem a szóban forgó influencer is szívesebben támogatja majd kampányodat. Ha a kérdéses influencer nem érez elég indíttatást, hogy beszámoljon tevékenységeiről közönségének, akkor ne féld megkérni őket, hogy igenis népszerűsítsék az elkészített tartalmakat.

 

Ne feledd – ehhez előbb jó kapcsolatot kell kiépítened az adott influencerrel, és az együttműködés a kölcsönös haszonról kell szóljon!

 

2. Ne vesd el a fizetett opciókat

A B2B marketing világában azok az influencer kampányok hajlamosak a legsikeresebben lezajlani, amelyek nem feltétlenül fizetettek, mindinkább az együttműködésre épülnek, és mindkét fél „fizetsége” a kölcsönös népszerűsítés. Ezek sokkal őszintébb partnerkapcsolatok, mert nem áll fenn a veszélye annak, hogy valakit csak a pénz ösztönöz arra, hogy támogasson egy márkát (ezzel veszélybe sodorva az őszinte véleményalkotást).

 

Azonban vannak kivételek is, például amikor felkérsz egy hírességet az adott iparágból, hogy megjelenjen, és előadást tartson egy rendezvényen, ezzel nagyobb közönséget biztosítva az egész eseménynek. Ilyenkor nagy valószínűséggel pénz kerül átadásra. Egy másik szituáció, amikor egy LinkedIn csoporttulajdonos egy bizonyos összegért cserébe közvetlen hirdetéseket helyez el a csoportban, hogy annak minden tagja láthassa azokat.

 

3. Ne feledkezz meg legfontosabb szövetségeseidről

Az influencer marketing talán legfontosabb részéről gyakran teljesen megfeledkeznek a B2B világában. Egy naprakész gondolkodású cég alkalmazottait is bevonja a marketingaktivitásaiba – a világ közösségi alapokra épül, és egyre több cég tűzi ki célként maga elé egy modern, pozitív vállalati kultúra kialakítását, amihez hozzátartozik többek között az is, hogy az alkalmazottak is kiveszik a részüket a márka n épszerűsítéséből.

 

Ehhez egy jó belső kommunikációs szerkezetre van szükség, és biztosítani kell, hogy az érintett munkatársak is ismerjék azokat a tartalmakat, amiket megosztanak. A cégnél dolgozó szakértőket is mindenképpen érdemes bevonni mindebbe, csak úgy, mint a külsős szakértőket az első pontban említettek szerint.

 

Akár egy külön blogot is lehetne indítani, amire a rátermettebb munkatársak bejegyzéseket írhatnak, hogy aztán megoszthassák azokat a közösségi csatornákon.

 

4. Állíts össze egy influencer listát

Mielőtt egyáltalán elkezdenél ismeretlen influencereket keresni kampányaidhoz, nézz szét a már ismertek között! Gondolkodj el rajta, hogy kik tölthetnék be ezeket a pozíciókat ismertségi körödből, esetleg korábbi partnereid, ügyfeleid közül, de más cégeket is megkérhetsz az adott szektorból, persze csak ha nem versenytársaidról van szó. Szánj rá egy kis időt, hogy felsorold a lehetséges külsős partnereket, ugyanis velük sokkal egyszerűbben zajlik majd a kapcsolatfelvétel és a kommunikáció, mint egy teljesen ismeretlen féllel.

 

5. Mindig légy résen az új influencer lehetőségekért

Néha a lehetőségek az ember ölébe esnek, és habár nem biztos, hogy marketingtervezetedben felkészültél ezekre, elég rugalmasnak kell lenned, hogy azonnal ki tudd használni őket. A konferenciák és rendezvények tele vannak lehetőségekkel – olyan nagy nevekkel találkozhatsz ezeken, akik azonnal képesek felhívni a figyelmed márkádra. Készíts velük videós villáminterjúkat, használd fel prezentációjukat, hogy blogbejegyzést írj, vagy csak simán elegyedj beszélgetésbe velük a jövendőbeli közös lehetőségekről.





Kapcsolódó cikkek:

Amit egy marketingesnek a Pinterest influencer marketingről tudnia kell
Így dolgozz együtt influencerekkel a Pinteresten
Akik követik blogunkat egy ideje, azok minden bizonnyal tisztában vannak az influencer marketing fogalmával és...
Tovább
Ezek a legjövedelmezőbb piaci rések az Instagramon
Íme a 10 legjövedelmezőbb piaci rés Instagram influencereknek
Ha szeretnél karriert indítani az Instagramon, de nem tudod, hogy milyen irányt válassz, akkor bizonyára nem az a...
Tovább
A tökéletes email stratégia influencerek megszólításához
Így szólítsd meg kiszemelt influencereidet emailen keresztül
Az influencer marketingről gyakran hallhattál az elmúlt években, és ha rendszeresen olvasod cikkeinket, akkor...
Tovább
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Regisztrálok
Influencert keresek kampányomhoz
Influencert keresek kampányomhoz
Regisztrálok
Több Instagram követőt szeretnék
Több Instagram követőt szeretnék
Érdekel
Instagram toplista
Helyezés Név Követők
1. Palvin Barbara 12 365 736
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 748 866
4. Andy Csinger 640 077
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 472 648
8. Edina Kulcsár 445 018
9. Bercsenyi Balazs 440 410
10. Kasza Tibi 435 977
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
Helyezés Név Feliratkozók
1. VamosART 1 518 142
2. Videómánia 1 066 247
3. PamKutya 1 060 457
4. Peter Bence 789 052
5. Radics Peti 671 036
6. TheVR 664 675
7. KerekMese 625 103
8. luckeY 612 158
9. Peter Gergely 609 241
10. UNFIELD 602 048
Tovább a teljes listára
Mit nyújt Neked az Influencer toplista?
Ha Influencer vagy akkor...
Ha Influencer vagy akkor...

Ha Influencernek érzed magad, legyen akár csak 2.000 követőd is, regisztrálj, segítünk hirdetőt találni! 

Tovább
Ha influencert keresel kampányodhoz...
Ha influencert keresel kampányodhoz...

Válogass a listából, vagy keress meg minket, segítünk kiválasztani a Neked legjiobban megfelelő influencert! 

Tovább
Ha több Instagram követőt szeretnél
Ha több Instagram követőt szeretnél

Segítünk téged influencerré válni! Kapcsolataink, módszereink, adatbázisaink segítenek Neked villámgyorsan sok követőt szerezni! 

Tovább
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, hirdess ott, ahol minden érintett léthatja! 

Tovább
Teljes körű közösségi média marketing érdekel?

Nincs időd Facebook vagy Instagram oldaladra? YouTube csatornát szeretnél, de nem tudsz filmeket készíteni? Minden terhet leveszünk a válladról! Teljes körű Közösségi média stratégia és kivitelezés profiktól! Facebook oldal vezetés, Instagram oldal vezetés, videók készítése, terjesztése, Facebook, Instagram és YouTube hirdetések készítését bízd tapasztalt és kreatív csapatunkra!

Teljes körű közösségi média marketing érdekel?
Így lehetsz te is sikeres introvertált influencer
2019-06-11
Hírek és ajánlatok
Hogyan legyél sikeres influencer introvertáltként?

Introvertáltként talán te magad is bámultál már azon, ahogy a sikeres influencerek ezerszámra vonzzák maguk köré a hűséges, aktív követőket, amire te biztosan soha nem lennél képes... ez hatalmas tévedés!

Tovább
A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél
2019-06-06
Hírek és ajánlatok
A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél

A digitális influencer marketing létrejöttét és elterjedését kétségtelenül a közösségi média tette lehetővé. A digitális influencerek a megannyi felkapott platform valamelyikén építették ki karrierjüket, hogy aztán más csatornákra is kiterjeszthessék eléréseiket és befolyásukat. Természetesen a platformoknak sem kellett sok, hogy felismerjék az ilyen együttműködésekben rejlő lehetőségeket, és az utóbbi években számos olyan funkcióval bővültek, amelyek kifejezetten a marketingesek, illetve az influencerek munkáját könnyítik meg.

Tovább