Így tehetsz szert gyors influencer sikerekre B2B marketingesként

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért

Az influencer marketinget rengeteg cég használja valamilyen formában – elképzelhető, hogy a te vállalatod is ezek közé tartozik, talán éppen anélkül, hogy tudnál róla. Az influencer marketing fogalma nem újdonság, sokan mégis rosszul állnak hozzá, legalább is a B2B szektorban. A marketing e formájának lényege nem feltétlenül egy konkrét program kialakítása, mindinkább a meglévő marketingtörekvések (például a keresletfokozás) kiegészítéséről szól.

5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért

Az influencer marketing egyik legnagyobb előnye, hogy hitelesebbé, megbízhatóbbá teheti márkádat az ügyfelek szemében, ami természetesen minden cég számára hasznos szempontnak számít. A sikeres influencer marketing célja igazi, őszinte kapcsolatokat kialakítani, amelyek a kölcsönös bizalomra, és egymás támogatására épülnek, a tartalmak gyakran közös elkészítése mellett.

 

A következőkben néhány olyan jellegzetességet sorolunk fel, amelyek gyors sikerekre nyújtanak lehetőséget a B2B influencer marketing terén!

 

1. Aktivizáld influencereidet

Miután sikerült rátalálnod a megfelelő influencerekre, kérd meg őket, hogy járuljanak hozzá tartalomprogramodhoz. Attól függően, hogy milyen platformot kínálsz nekik, jó eséllyel szívesen dolgoznak majd együtt veled, hogy saját szakértői profiljukat is megerősíthessék. Ez a hozzájárulás lehet bármi – egy részletes blogbejegyzés, egy előadás megtartása egy webináriumon, vagy akár forrásanyag és név biztosítása egy kutatáshoz.

 

Mindez nem csak tartalmaidat teszi értékesebbé, hanem a szóban forgó influencer is szívesebben támogatja majd kampányodat. Ha a kérdéses influencer nem érez elég indíttatást, hogy beszámoljon tevékenységeiről közönségének, akkor ne féld megkérni őket, hogy igenis népszerűsítsék az elkészített tartalmakat.

 

Ne feledd – ehhez előbb jó kapcsolatot kell kiépítened az adott influencerrel, és az együttműködés a kölcsönös haszonról kell szóljon!

 

2. Ne vesd el a fizetett opciókat

A B2B marketing világában azok az influencer kampányok hajlamosak a legsikeresebben lezajlani, amelyek nem feltétlenül fizetettek, mindinkább az együttműködésre épülnek, és mindkét fél „fizetsége” a kölcsönös népszerűsítés. Ezek sokkal őszintébb partnerkapcsolatok, mert nem áll fenn a veszélye annak, hogy valakit csak a pénz ösztönöz arra, hogy támogasson egy márkát (ezzel veszélybe sodorva az őszinte véleményalkotást).

 

Azonban vannak kivételek is, például amikor felkérsz egy hírességet az adott iparágból, hogy megjelenjen, és előadást tartson egy rendezvényen, ezzel nagyobb közönséget biztosítva az egész eseménynek. Ilyenkor nagy valószínűséggel pénz kerül átadásra. Egy másik szituáció, amikor egy LinkedIn csoporttulajdonos egy bizonyos összegért cserébe közvetlen hirdetéseket helyez el a csoportban, hogy annak minden tagja láthassa azokat.

 

3. Ne feledkezz meg legfontosabb szövetségeseidről

Az influencer marketing talán legfontosabb részéről gyakran teljesen megfeledkeznek a B2B világában. Egy naprakész gondolkodású cég alkalmazottait is bevonja a marketingaktivitásaiba – a világ közösségi alapokra épül, és egyre több cég tűzi ki célként maga elé egy modern, pozitív vállalati kultúra kialakítását, amihez hozzátartozik többek között az is, hogy az alkalmazottak is kiveszik a részüket a márka n épszerűsítéséből.

 

Ehhez egy jó belső kommunikációs szerkezetre van szükség, és biztosítani kell, hogy az érintett munkatársak is ismerjék azokat a tartalmakat, amiket megosztanak. A cégnél dolgozó szakértőket is mindenképpen érdemes bevonni mindebbe, csak úgy, mint a külsős szakértőket az első pontban említettek szerint.

 

Akár egy külön blogot is lehetne indítani, amire a rátermettebb munkatársak bejegyzéseket írhatnak, hogy aztán megoszthassák azokat a közösségi csatornákon.

 

4. Állíts össze egy influencer listát

Mielőtt egyáltalán elkezdenél ismeretlen influencereket keresni kampányaidhoz, nézz szét a már ismertek között! Gondolkodj el rajta, hogy kik tölthetnék be ezeket a pozíciókat ismertségi körödből, esetleg korábbi partnereid, ügyfeleid közül, de más cégeket is megkérhetsz az adott szektorból, persze csak ha nem versenytársaidról van szó. Szánj rá egy kis időt, hogy felsorold a lehetséges külsős partnereket, ugyanis velük sokkal egyszerűbben zajlik majd a kapcsolatfelvétel és a kommunikáció, mint egy teljesen ismeretlen féllel.

 

5. Mindig légy résen az új influencer lehetőségekért

Néha a lehetőségek az ember ölébe esnek, és habár nem biztos, hogy marketingtervezetedben felkészültél ezekre, elég rugalmasnak kell lenned, hogy azonnal ki tudd használni őket. A konferenciák és rendezvények tele vannak lehetőségekkel – olyan nagy nevekkel találkozhatsz ezeken, akik azonnal képesek felhívni a figyelmed márkádra. Készíts velük videós villáminterjúkat, használd fel prezentációjukat, hogy blogbejegyzést írj, vagy csak simán elegyedj beszélgetésbe velük a jövendőbeli közös lehetőségekről.





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 15 611 751
2. Dzsudzsák Balázs 991 263
3. Enji Night 972 706
4. Andy Csinger 717 865
5. Edina Kulcsár 600 029
6. Hódi Pamela 597 807
7. Kasza Tibi 576 994
8. Varga Viktória 546 446
9. Majka 516 892
10. Istenes Bence 514 222
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 800 000
2. PamKutya 1 270 000
3. Videómánia 1 170 000
4. Peter Bence 1 030 000
5. Radics Peti 809 000
6. KerekMese 804 000
7. TheVR 732 000
8. LEGJOBB [MAGYAR TOP 10] 687 000
9. Barni. 680 000
10. JustVidman 669 000
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot