A Facebook élőzés 9 szarvashibája (és elkerülésük)

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Így kerüld el a Facebook élőzés 9 leggyakoribb hibáját

A Facebook Live funkciója mind a hétköznapi felhasználók, mind a márkák, mind pedig az influencerek számára lehetőséget nyújt arra, hogy egy minden korábbinál személyesebb (legalább is az internethez képest) módon kommunikáljanak ismerőseikkel, követőikkel, vagy ügyfeleikkel.

A Facebook élőzés 9 szarvashibája (és elkerülésük)

Az élő videók trendje már évek óta dübörög, és erre számos közösségi platform is felfigyelt már. A Facebook olyan komoly hangsúlyt fektet ezekre az interaktív tartalmakra, hogy külön értesítést is küld a felhasználóknak, ha egy ismerősük, vagy általuk követett oldal élő közvetítést indít.

 

Az élő videók továbbá óriási aktivitást képesek termelni a többi tartalomtípushoz képest, ezért minden márka és influencer Facebook stratégiájában ott a helyük.

 

Azonban nem elég csak felkapni egy okostelefont, hebegni-habogni pár sort élőben, és azt várni, hogy az emberek aktivizálják magukat (vagy egyáltalán kíváncsiak legyenek rád). Íme a 9 leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz Facebook élőzés közben – és hogy hogyan kerülheted el őket!

 

1. Nem egyértelmű címet leírást adsz meg

Amikor élőzni készülsz, a Facebook felkínálja, hogy megadj egy címet és egy rövid leírást közvetítésedhez. Használd arra ezt a két mezőt, hogy megmutasd, miről szól élő videód, és hogy minél fellelhetőbbé tedd azt az érdeklődő felhasználók számára.

 

Használj olyan fogalmazást, ami azt érezteti a felhasználókkal, hogy mindenképpen érdemes most azonnal csatlakozniuk a közvetítéshez, de ügyelj rá, hogy célközönséged nyelvezetét használd, hiszen első sorban nekik szól a videó.

 

2. Rövidre fogod

A Facebook élő közvetítések akár 4 órásak is lehetnek. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindig ki is kell használni ezt a lehetőséget (kinek van ideje manapság 4 órán keresztül egyetlen dologra figyelnie), de közönséged nem 1-2 perces bejelentkezésekre kíváncsi tőled, hanem hosszabb, mélyebb, interaktív tartalmakra.

 

Igyekezz legalább 10 perces élőzéseket indítani – minél tovább tart egy közvetítés, annál több néző találhat majd rá.

 

3. Reklámra használod

A Facebook Live nézői nem azért csatlakoznak a közvetítésekhez, hogy reklámokat nézegessenek – a platform így is elég hirdetéssel bombázza őket, és már elegük van belőle. Attól függően, hogy egy influencer, vagy egy cég vagy, az emberek sokkal inkább kíváncsiak arra, hogy éppen mit csinálsz, vagy milyen terveid vannak (esetleg cégednek).

 

Fontos, hogy minden közvetítésednek legyen egy előre kitűzött célja. Tudd, hogy mit szeretnél közölni közönségeddel, és hogy milyen reakciót szeretnél kiváltani belőlük. De soha ne az önreklám, vagy az értékesítés legyen a középpontban.

 

4. Sok kínos szünetet tartasz

Az emberek türelme egyre kurtább manapság – mindenki mindent azonnal szeretne, és már az is súlyos bűnnek számít, ha valakinek fél percet is elvesztegetsz az életéből. Ha közönséged nem érzi magát a közvetítés részének, akkor egy pillanat alatt bezárja azt. A te feladatod biztosítani az élőzés lendületét, de egyben próbálj nem egy szigorú forgatókönyvet követni, mert az úgysem illeszkedik majd a nézők kiszámíthatatlan reakcióihoz.

 

Ha kell, gyakorolj a tükör előtt, amíg sok hümmögés és őőő-zés nélkül elő tudod adni a mondandódat. A részletes forgatókönyv, mint említettük nem a legjobb ötlet, de egy rövid vázlatos lista rengeteget segíthet abban, hogy lendületben tartsd a közvetítést, és megtartsd nézőid figyelmét.

 

5. Nem adsz a minőségre

A Facebook Live videókat nem kell egy stúdióból, több milliós felszereléssel közvetítened, de egy rossz minőségű élő felvétel nem sokakat ragadtat majd el közönséged köreiből.

 

Ha okostelefonod az elmúlt években került piacra, akkor szinte biztos, hogy bőven megfelel a jó minőségű élő közvetítések lebonyolítására. Nem árt továbbá egy állványt szerezni, okostelefon-adapterrel, ami biztosítja, hogy statikus felvételeid is stabilak legyenek. Fontos mindemellett a hang és a fények is – lehetőleg készíts néhány próbafelvételt az élőzés előtt, hogy vissza tudd nézni, megfelelően hallani és látni-e téged rajtuk. Minél több a fény, annál jobb – de ne ülj nappal szemben, mert senki sem nézi szívesen, hogy 20 percig hunyorogsz a kamerába.

 

6. Elidegeníted a közönségedet

Az igazán jól lebonyolított élőzések kétirányú kommunikációt ösztönöznek közted és közönséged között. Tény, hogy ha éppen mozgásban vagy, akkor kicsit meg kell osztanod a figyelmed a között, amiket a nézők írkálnak, és amit csinálsz, de fontos, hogy rendszeresen emlékeztesd őket, hogy igenis odafigyelsz arra, amiket mondanak. Ha túl sokáig hagyod figyelmen kívül közönségedet, akkor a kétirányú kommunikáció nem fog működni, és sokan ott is hagyják a közvetítést.

 

Alapvetően fontos, hogy minél többet nézz a kamerába közvetítés közben, hogy nézőid érezzék, tényleg hozzájuk beszélsz (persze ha átmész a zebrán, akkor azért nézz körül!) Ne feledd: gyakorlat teszi a mestert. Állj be a tükör elé, vagy vedd fel magadat videóra a telefonoddal, hogy lásd, milyen vagy, amikor a kamerába beszélsz, és gyakorold a válaszadást kérdésekre. Szükség esetén még beállíthatsz egy személyesebb közvetítést is, amit csak néhány ismerősöd láthat, hogy kikérd a véleményüket és tanácsaikat.

 

7. Megszakadsz, vagy tölteni kezd a közvetítés

A minőség, illetve a közönségélmény szempontjából is fontos, hogy közvetítéseidet egy stabil internetkapcsolaton keresztül „add le” a Facebookra (vagy bármilyen más élő platformra). A mobilnet erre nem a legideálisabb megoldás, hacsak nem vagy biztos a kapcsolat erősségében. Érdemes közvetítés előtt egy próbát csinálni, ahol a közönségszűrést csak magadra állítod be. Egy jó Wi-Fi kapcsolat általában biztonságos közvetítést kínál.

 

8. Senki nem néz

Előfordulhat, hogy beindítod a közvetítést, és készen állsz elkerülni az összes fent említett problémát, de mégis 0 néződ van. Hogy miért a te hibád ez? Mert könnyedén lehet, hogy A) nem jelentetted be előre, hogy élőzni fogsz, B) olyankor közvetítesz, amikor senki nem aktív közönségedből, vagy C) mindkettő.

 

Először is, mindenképpen érdemes előre jelezni közönségednek, hogy mikor várható következő élő adásod. Meglehet persze, hogy valamit azonnal szeretnél megmutatni követőidnek, mert váratlanul történt, de általánosságban, amikor tudod, hogy élőzni szeretnél a közeljövőben, érdemes azt 1-2 előzetes bejegyzésben is bejelenteni, hogy követőid tudják, mikor legyenek Facebook közelben.

 

Fontos továbbá az is, hogy közvetítéseidet azokra az időpontokra időzítsd, amikor közönséged a legaktívabb a Facebookon. Nem biztos, hogy mindenki előveszi majd a telefonját csak azért, hogy téged nézzen – sokkal valószínűbb, hogy az emberek megnyissák közvetítésedet, ha éppen a platformon vannak. Közönséged aktivitási grafikonját Facebook oldalad Elemzések menüjében találod. Igyekezz ehhez igazítani előre tervezett közvetítéseidet.

 

9. A közvetítés után megfeledkezel róla

Mit csinálsz, miután végeztél közvetítéseddel? Végzed tovább napi teendőidet, mint aki jól végezte a dolgát, tudván, hogy egy sikeres élőzést tudhatsz magad mögött? Nem! Remélhetőleg…

 

A Facebook képes megőrizni az élő közvetítéseket, miután azokat befejezted, ami jó vagy rossz dolog is lehet attól függően, hogy sikeres volt-e egy adott élőzés. Ha valami nagyon rosszul sült el, akkor érdemes törölni a videót a közvetítés után. Ha minden rendben volt, akkor őrizd meg, hogy később is megoszthasd, ha valamilyen időtálló, hosszú élettartamú témáról volt benne szó!





Kapcsolódó cikkek:

A több mint egymilliárd felhasználót foglalkoztató Instagram alkalmazás számos hasznos funkcióval bővült az évek során. Megjelentek a történetek, az IGTV, és még ki tudja, hogy mi lapul a fejlesztői...

Tovább

Az influencer marketing korunk egyik legfelkapottabb marketing jelensége. Ez első sorban annak köszönhető, hogy az elmúlt évek során rengeteget változott az, hogy miért és hogyan döntünk vásárláskor.

Tovább

A közösségi média és a hashtagek mára elválaszthatatlanná váltak, pedig a kommunikáció egy meglehetősen újszerű eszközei, amelyek néhány évvel ezelőtt még nem is léteztek. Manapság nincs olyan...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 558 078
2. Videómánia 1 091 680
3. PamKutya 1 080 785
4. Peter Bence 825 245
5. Radics Peti 686 892
6. KerekMese 684 658
7. TheVR 671 606
8. luckeY 620 449
9. Peter Gergely 613 695
10. UNFIELD 609 853
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Nem könnyű manapság a digitális marketingesek dolga. Nem elég, hogy az internetezők egyre nagyobb hányada (már így is több száz millió felhasználó) használ hirdetésblokkolókat, még a Google is igyekszik...

Tovább

Az Instagramot a kezdetektől fogva egy mobil-első alkalmazásnak fejlesztették, ami többek között azon is meglátszik, hogy asztali számítógépeken egy drasztikusan lebutított verzióját használhatjuk csupán...

Tovább

A közösségi média kezelése kívülről egyszerű feladatnak tűnik, egészen addig, amíg az ember el nem kezdi komolyabban űzni az ipart, és rájön, hogy valójában egy rettentően időigényes procedúráról...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot