A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél

A digitális influencer marketing létrejöttét és elterjedését kétségtelenül a közösségi média tette lehetővé. A digitális influencerek a megannyi felkapott platform valamelyikén építették ki karrierjüket, hogy aztán más csatornákra is kiterjeszthessék eléréseiket és befolyásukat. Természetesen a platformoknak sem kellett sok, hogy felismerjék az ilyen együttműködésekben rejlő lehetőségeket, és az utóbbi években számos olyan funkcióval bővültek, amelyek kifejezetten a marketingesek, illetve az influencerek munkáját könnyítik meg.

A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél

A Facebook 2018-ban készített egy új eszközt, ami segít, hogy az influencerek és márkák egymásra találhassanak a platformon. Az eszköz a páratlanul hangzatos „Márkaegyüttműködés-kezelő” nevet kapta, és magyar nyelven is elérhető, méghozzá itt. Érdekes módon meglehetősen kevés forrást találni róla az interneten, ezért úgy döntöttünk, hogy érdemes lenne beszélni róla egy kicsit!

 

Mit kínál a Márkaegyüttműködés-kezelő?

Az eszköz lehetővé teszi a márkák számára, hogy olyan influencereket kereshessenek a Facebookon, akik hasonló közönséget foglalkoztatnak, mint amilyeneket a márkák szeretnének megcélozni. Ezekre a közönségekre többféle szempont alapján lehet szűrni, úgymint kor, nem, vagy érdeklődési körök.

 

Az influencerek (25 ezer és 8 millió követő között) szintén hozzáférnek bizonyos adatokhoz, egyszerűbbé téve ezzel a márkák számára, hogy felmérjék tényleges eléréseiket és kapacitásukat, és a lehető legjobb partnereket választhassák ki közülük.

 

A következőkben arról lesz szó, hogy miként hasznosíthatják a márkák a Márkaegyüttműködés-kezelő eszközt Facebook influencer marketingjük fellendítésére!

 

Tippek a Facebook Márkaegyüttműködés-kezelő használatához

Azonosítsd a megfelelő influencert

A platform lehetővé teszi az influencerek számára, hogy készítsenek egy portfóliót, amely Facebook oldalukhoz kapcsolódik, és felsorolhassák azokat a kampányokat, amelyeken korábban együtt dolgoztak más márkákkal.

 

A legrelevánsabb tartalomkészítők profilképén egy százalékos érték is megjelenik, ami azt jelzi, hogy mennyire passzol az adott influencer a keresési kritériumokhoz. Ezen kívül láthatók a tartalomkészítők elérései, illetve a márkák megtekinthetik azt is, hogy az adott influencer közönsége mennyire hasonlít saját közönségükhöz.

 

Mindez segít megkerülni az influencer marketing egyik legsúlyosabb hibáját: azt, hogy a márkák gyakran választanak olyan partnereket, akik közönsége egyáltalán nem érdeklődik a bemutatott termékek, szolgáltatások iránt.

 

A jó tartalom mindennél többet ér

A tartalmak a modern marketing egyik legfontosabb alappillérét képezik. Az influencerek is a tartalomkészítők táborát erősítik, hiszen képek, videók blogbejegyzések, vagy más tartalmak formájában terjesztik véleményüket és gyakorolják befolyásukat célközönségükre.

 

Éppen ezért nem csak az számít, hogy egy influencer mennyire népszerű, hány embert ér el, vagy mennyire aktívak a követői, hanem azt is, hogy milyen minőségű tartalmakat kínál a reklámanyagokhoz. Vizsgáld meg egy influencer munkáit, és döntsd el, hogy szeretnéd-e hogy valaki ilyen stílusban reprezentálja márkádat.

 

A kreativitás nagyon fontos, elvégre ma már bárki alapíthat céget, és bárki lehet influencer, így egyre nagyobb a telítettség is, és valamivel ki kell törni a szürke közegből. Mindenképpen fontos tehát, hogy egy influencer kreatív legyen!

 

A hitelesség elengedhetetlen

A Facebook már évek óta a harcol a hamis tartalmak és fiókok ellen – a platform ezzel igyekszik biztosítani, hogy a felhasználók csak valódi, átlátszó tartalmakat lássanak. Ez nem meglepő, elvégre az emberek nem szeretik, ha hazugságokat próbálnak megetetni velük, és manapság több hitelességet követkelnek a márkáktól, mint valaha.

 

Ne hidd tehát azt, hogy az influencer marketinggel egyik napról a másikra fellendítheted márkád hírnevét, vagy értékesítéseit. Az influencereknek igazi, hiteles, őszinte márkanagykövetekké kell válniuk, nem pedig alkalmi szóvivőkként kell elismételniük, amit egy márka a szájukba ad.

 

Sok márka ott hibázik, hogy felszínes, erőltetett, alkalmi kapcsolatokat alakít ki nagyobb influencerekkel, akiknek a közönsége azonnal észreveszi, ha egy termék indokolatlanul jelenik meg kedvencük tartalmaiban. Fontos, hogy az influencer is azokat az értékeket képviselje, amiket a márka is, hogy tevékenységeit párhuzamba lehessen állítani a márka hosszútávú üzleti céljaival. Minél hitelesebb, szorosabb egy kapcsolat egy márka és az influencerei között, annál hitelesebben mennek majd át ezek a marketingüzenetek a célközönségnek is az influencereken keresztül.

 

Személyre szabott fogalmazás

A személyre szabott marketing az utóbbi évek egyik legfelkapottabb trendjévé vált, és mára már igazi alapelvárássá nőtte ki magát. Köszönhetően a Facebook agresszív adatgyűjtésének, a márkáknak elképesztően sok információ áll a rendelkezésére marketingkommunikációjuk testre szabásához.

 

A Márkaegyüttműködés-kezelő még pontosabb célzási lehetőségeket kínál. Az aktivizáló, személyre szabott tartalmaknak és hirdetéseknek, amelyekkel az influencereken keresztül terjeszthetsz, garantáltan nagy sikerük lesz közönséged köreiben.

 

A teljesítmény nyomon követése

Nincs olyan kampány – influencer, vagy másmilyen –, aminek a teljesítményére ne kellene rendszeresen rápillantani valamilyen statisztikai eszközzel, elvégre csak így tudhatod, hogy működik-e, amit az influencerek csinálnak, vagy csak a pénz pazarolod rájuk.





Kapcsolódó cikkek:

A több mint egymilliárd felhasználót foglalkoztató Instagram alkalmazás számos hasznos funkcióval bővült az évek során. Megjelentek a történetek, az IGTV, és még ki tudja, hogy mi lapul a fejlesztői...

Tovább

Az influencer marketing korunk egyik legfelkapottabb marketing jelensége. Ez első sorban annak köszönhető, hogy az elmúlt évek során rengeteget változott az, hogy miért és hogyan döntünk vásárláskor.

Tovább

A közösségi média és a hashtagek mára elválaszthatatlanná váltak, pedig a kommunikáció egy meglehetősen újszerű eszközei, amelyek néhány évvel ezelőtt még nem is léteztek. Manapság nincs olyan...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. PamKutya 4 294 967 295
2. CsChannel 4 294 967 295
3. VamosART 1 558 078
4. Videómánia 1 091 680
5. Peter Bence 825 245
6. Radics Peti 686 892
7. KerekMese 684 658
8. TheVR 671 606
9. luckeY 620 449
10. Peter Gergely 613 695
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Nem könnyű manapság a digitális marketingesek dolga. Nem elég, hogy az internetezők egyre nagyobb hányada (már így is több száz millió felhasználó) használ hirdetésblokkolókat, még a Google is igyekszik...

Tovább

Az Instagramot a kezdetektől fogva egy mobil-első alkalmazásnak fejlesztették, ami többek között azon is meglátszik, hogy asztali számítógépeken egy drasztikusan lebutított verzióját használhatjuk csupán...

Tovább

A közösségi média kezelése kívülről egyszerű feladatnak tűnik, egészen addig, amíg az ember el nem kezdi komolyabban űzni az ipart, és rájön, hogy valójában egy rettentően időigényes procedúráról...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot