A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél

"Ahol az influencerek és a márkák egymásra találnak"

A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél

A digitális influencer marketing létrejöttét és elterjedését kétségtelenül a közösségi média tette lehetővé. A digitális influencerek a megannyi felkapott platform valamelyikén építették ki karrierjüket, hogy aztán más csatornákra is kiterjeszthessék eléréseiket és befolyásukat. Természetesen a platformoknak sem kellett sok, hogy felismerjék az ilyen együttműködésekben rejlő lehetőségeket, és az utóbbi években számos olyan funkcióval bővültek, amelyek kifejezetten a marketingesek, illetve az influencerek munkáját könnyítik meg.

A Facebook influencer marketing eszköze, amiről senki sem beszél

A Facebook 2018-ban készített egy új eszközt, ami segít, hogy az influencerek és márkák egymásra találhassanak a platformon. Az eszköz a páratlanul hangzatos „Márkaegyüttműködés-kezelő” nevet kapta, és magyar nyelven is elérhető, méghozzá itt. Érdekes módon meglehetősen kevés forrást találni róla az interneten, ezért úgy döntöttünk, hogy érdemes lenne beszélni róla egy kicsit!

 

Mit kínál a Márkaegyüttműködés-kezelő?

Az eszköz lehetővé teszi a márkák számára, hogy olyan influencereket kereshessenek a Facebookon, akik hasonló közönséget foglalkoztatnak, mint amilyeneket a márkák szeretnének megcélozni. Ezekre a közönségekre többféle szempont alapján lehet szűrni, úgymint kor, nem, vagy érdeklődési körök.

 

Az influencerek (25 ezer és 8 millió követő között) szintén hozzáférnek bizonyos adatokhoz, egyszerűbbé téve ezzel a márkák számára, hogy felmérjék tényleges eléréseiket és kapacitásukat, és a lehető legjobb partnereket választhassák ki közülük.

 

A következőkben arról lesz szó, hogy miként hasznosíthatják a márkák a Márkaegyüttműködés-kezelő eszközt Facebook influencer marketingjük fellendítésére!

 

Tippek a Facebook Márkaegyüttműködés-kezelő használatához

Azonosítsd a megfelelő influencert

A platform lehetővé teszi az influencerek számára, hogy készítsenek egy portfóliót, amely Facebook oldalukhoz kapcsolódik, és felsorolhassák azokat a kampányokat, amelyeken korábban együtt dolgoztak más márkákkal.

 

A legrelevánsabb tartalomkészítők profilképén egy százalékos érték is megjelenik, ami azt jelzi, hogy mennyire passzol az adott influencer a keresési kritériumokhoz. Ezen kívül láthatók a tartalomkészítők elérései, illetve a márkák megtekinthetik azt is, hogy az adott influencer közönsége mennyire hasonlít saját közönségükhöz.

 

Mindez segít megkerülni az influencer marketing egyik legsúlyosabb hibáját: azt, hogy a márkák gyakran választanak olyan partnereket, akik közönsége egyáltalán nem érdeklődik a bemutatott termékek, szolgáltatások iránt.

 

A jó tartalom mindennél többet ér

A tartalmak a modern marketing egyik legfontosabb alappillérét képezik. Az influencerek is a tartalomkészítők táborát erősítik, hiszen képek, videók blogbejegyzések, vagy más tartalmak formájában terjesztik véleményüket és gyakorolják befolyásukat célközönségükre.

 

Éppen ezért nem csak az számít, hogy egy influencer mennyire népszerű, hány embert ér el, vagy mennyire aktívak a követői, hanem azt is, hogy milyen minőségű tartalmakat kínál a reklámanyagokhoz. Vizsgáld meg egy influencer munkáit, és döntsd el, hogy szeretnéd-e hogy valaki ilyen stílusban reprezentálja márkádat.

 

A kreativitás nagyon fontos, elvégre ma már bárki alapíthat céget, és bárki lehet influencer, így egyre nagyobb a telítettség is, és valamivel ki kell törni a szürke közegből. Mindenképpen fontos tehát, hogy egy influencer kreatív legyen!

 

A hitelesség elengedhetetlen

A Facebook már évek óta a harcol a hamis tartalmak és fiókok ellen – a platform ezzel igyekszik biztosítani, hogy a felhasználók csak valódi, átlátszó tartalmakat lássanak. Ez nem meglepő, elvégre az emberek nem szeretik, ha hazugságokat próbálnak megetetni velük, és manapság több hitelességet követkelnek a márkáktól, mint valaha.

 

Ne hidd tehát azt, hogy az influencer marketinggel egyik napról a másikra fellendítheted márkád hírnevét, vagy értékesítéseit. Az influencereknek igazi, hiteles, őszinte márkanagykövetekké kell válniuk, nem pedig alkalmi szóvivőkként kell elismételniük, amit egy márka a szájukba ad.

 

Sok márka ott hibázik, hogy felszínes, erőltetett, alkalmi kapcsolatokat alakít ki nagyobb influencerekkel, akiknek a közönsége azonnal észreveszi, ha egy termék indokolatlanul jelenik meg kedvencük tartalmaiban. Fontos, hogy az influencer is azokat az értékeket képviselje, amiket a márka is, hogy tevékenységeit párhuzamba lehessen állítani a márka hosszútávú üzleti céljaival. Minél hitelesebb, szorosabb egy kapcsolat egy márka és az influencerei között, annál hitelesebben mennek majd át ezek a marketingüzenetek a célközönségnek is az influencereken keresztül.

 

Személyre szabott fogalmazás

A személyre szabott marketing az utóbbi évek egyik legfelkapottabb trendjévé vált, és mára már igazi alapelvárássá nőtte ki magát. Köszönhetően a Facebook agresszív adatgyűjtésének, a márkáknak elképesztően sok információ áll a rendelkezésére marketingkommunikációjuk testre szabásához.

 

A Márkaegyüttműködés-kezelő még pontosabb célzási lehetőségeket kínál. Az aktivizáló, személyre szabott tartalmaknak és hirdetéseknek, amelyekkel az influencereken keresztül terjeszthetsz, garantáltan nagy sikerük lesz közönséged köreiben.

 

A teljesítmény nyomon követése

Nincs olyan kampány – influencer, vagy másmilyen –, aminek a teljesítményére ne kellene rendszeresen rápillantani valamilyen statisztikai eszközzel, elvégre csak így tudhatod, hogy működik-e, amit az influencerek csinálnak, vagy csak a pénz pazarolod rájuk.





Kapcsolódó cikkek:

Amit egy marketingesnek a Pinterest influencer marketingről tudnia kell
Így dolgozz együtt influencerekkel a Pinteresten
Akik követik blogunkat egy ideje, azok minden bizonnyal tisztában vannak az influencer marketing fogalmával és...
Tovább
Ezek a legjövedelmezőbb piaci rések az Instagramon
Íme a 10 legjövedelmezőbb piaci rés Instagram influencereknek
Ha szeretnél karriert indítani az Instagramon, de nem tudod, hogy milyen irányt válassz, akkor bizonyára nem az a...
Tovább
A tökéletes email stratégia influencerek megszólításához
Így szólítsd meg kiszemelt influencereidet emailen keresztül
Az influencer marketingről gyakran hallhattál az elmúlt években, és ha rendszeresen olvasod cikkeinket, akkor...
Tovább
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Regisztrálok
Influencert keresek kampányomhoz
Influencert keresek kampányomhoz
Regisztrálok
Több Instagram követőt szeretnék
Több Instagram követőt szeretnék
Érdekel
Instagram toplista
Helyezés Név Követők
1. Palvin Barbara 12 365 736
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 748 866
4. Andy Csinger 640 077
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 472 648
8. Edina Kulcsár 445 018
9. Bercsenyi Balazs 440 410
10. Kasza Tibi 435 977
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
Helyezés Név Feliratkozók
1. VamosART 1 518 142
2. Videómánia 1 066 247
3. PamKutya 1 060 457
4. Peter Bence 789 052
5. Radics Peti 671 036
6. TheVR 664 675
7. KerekMese 625 103
8. luckeY 612 158
9. Peter Gergely 609 241
10. UNFIELD 602 048
Tovább a teljes listára
Mit nyújt Neked az Influencer toplista?
Ha Influencer vagy akkor...
Ha Influencer vagy akkor...

Ha Influencernek érzed magad, legyen akár csak 2.000 követőd is, regisztrálj, segítünk hirdetőt találni! 

Tovább
Ha influencert keresel kampányodhoz...
Ha influencert keresel kampányodhoz...

Válogass a listából, vagy keress meg minket, segítünk kiválasztani a Neked legjiobban megfelelő influencert! 

Tovább
Ha több Instagram követőt szeretnél
Ha több Instagram követőt szeretnél

Segítünk téged influencerré válni! Kapcsolataink, módszereink, adatbázisaink segítenek Neked villámgyorsan sok követőt szerezni! 

Tovább
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, hirdess ott, ahol minden érintett léthatja! 

Tovább
Teljes körű közösségi média marketing érdekel?

Nincs időd Facebook vagy Instagram oldaladra? YouTube csatornát szeretnél, de nem tudsz filmeket készíteni? Minden terhet leveszünk a válladról! Teljes körű Közösségi média stratégia és kivitelezés profiktól! Facebook oldal vezetés, Instagram oldal vezetés, videók készítése, terjesztése, Facebook, Instagram és YouTube hirdetések készítését bízd tapasztalt és kreatív csapatunkra!

Teljes körű közösségi média marketing érdekel?
Így lehetsz te is sikeres introvertált influencer
2019-06-11
Hírek és ajánlatok
Hogyan legyél sikeres influencer introvertáltként?

Introvertáltként talán te magad is bámultál már azon, ahogy a sikeres influencerek ezerszámra vonzzák maguk köré a hűséges, aktív követőket, amire te biztosan soha nem lennél képes... ez hatalmas tévedés!

Tovább
Miről ismerheted fel a kamu influencereket?
2019-06-05
Hírek és ajánlatok
Miről ismerheted fel a kamu influencereket?

Az influencer marketing robbanásszerű elterjedését elnézve csak idő kérdése volt, hogy megjelenjenek azok a felhasználók, akik megpróbálják magukat influencerként eladni anélkül, hogy kiérdemelnék ezt a titulust. Az ilyen „kamu influencerek” általában valamilyen mesterséges (tehát nem természetes) módon szereznek maguknak több követőt, és gyakran aktivitást is, hogy népszerűbbnek tűnjenek a márkák szemében, és jövedelmező szerződéseket írhassanak alá.

Tovább