Mik azok a hashtagek, és miért, illetve hogyan érdemes használni őket a közösségi médián?

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Hashtaghasználat a közösségi médián: mit, miért, és hogyan

A közösségi média és a hashtagek mára elválaszthatatlanná váltak, pedig a kommunikáció egy meglehetősen újszerű eszközei, amelyek néhány évvel ezelőtt még nem is léteztek. Manapság nincs olyan közösségi platform, amin ne használhatnád ezeket a kattintható címkéket.

Mik azok a hashtagek, és miért, illetve hogyan érdemes használni őket a közösségi médián?

Természetesen a hashtagek a marketingesek pótolhatatlan eszközeivé váltak az évek során, azonban nem mindegy, hogy melyik platformon hogyan is használjuk őket a legjobb eredmények érdekében. Például a Twitteren és a Facebookon remekül beváltak, de beszélhetnénk még az Instagramról is, ami megint csak egy külön kategória ilyen tekintetben.

 

Cikkünk célja egy rövid útmutatót kínálni a hashtagek általános használatáról a különböző platformokon – kezdjük is!

 

Miért használunk hashtageket?

A hashtagek segítenek felfedezhetőbbé tenni tartalmainkat. Először a Twitteren vezették be őket, de persze idővel az összes valamirevaló közösségi platformon is megjelentek.

 

A hashtagek lehetővé teszik a tartalmak csoportosítását téma, trend, vagy más jellemzők szerint. Segítségükkel a felhasználók könnyedén megtalálhatják azokat a tartalmakat, amelyek iránt érdeklődnek. Ezért használják őket a marketingesek is saját bejegyzéseik megjelölésére: hogy minél több érdeklődő elé juttathassák el őket.

 

A hashtagek márkaismertséget keltenek, és fokozzák a tartalmak láthatóságát. Megfontolt használatukkal a márkák aktivitásra ösztönözhetik velük közönségüket, mint például az általuk rendezett versenyekben való részvételre.

 

Milyen hashtagtípusokat különböztetünk meg?

A lehetséges hashtagek száma lényegében végtelen, hiszen létrehozásukhoz elég csupán egy # jelet írni bármilyen egybefüggő szó, vagy kifejezés elé. Azonban a legtöbb általánosságban használt címkét nagyobb kategóriákba sorolhatjuk az egyszerűbb kezelés érdekében:

Életmód: pl. #divat, #DIY

Esemény: pl. #learazas, #karacsony, #valasztasok

Márka: pl. #Nike, #Dreher

Termék: pl. #NikeAir

Közösségi: pl. #JustDoIt, #NikeWomen

 

Az életmódi és eseményalapú hashtagek általában elég általánosak. Rengeteg ember használja őket, függetlenül attól, hogy milyen termékek iránt érdeklődnek. A cégek azonban gyakran rendelkeznek saját márkás és közösségi hashtagjeikkel (pl. #Nike, #JustDoIt). Ezek a címkék hivatalosak, és a márka „tulajdonai” – éppen ezért általában a márka nevéből állnak. Beszélhetünk még termékhashtagekről is, amelyek konkrét termékekre utalnak, és gyakran azok neveit tartalmazzák.

 

A közösségi hashtagek célja a márkák követőinek ösztönzése és aktivizálása, de arra is használhatják őket a márkák, hogy minél nagyobb közösséget toborozzanak maguk köré.

 

Általános tippek a hatékony hashtaghasználathoz

Bizonyára mondanunk sem kell, de azért szeretnénk alaposak lenni: a hashtageknek egybefüggő szavaknak kell lenniük, tehát nem tartalmazhatnak szóközöket, vagy egyéb központozást. Az első szóköz, pont, vessző, stb. karakter befejezi az adott hashtaget, de számokat, illetve kis- és nagybetűket bátran használhatsz bennük. A szavak „elválasztását” általában nagybetűkkel (#JustDoIt) szokás megoldani, ami lényegesen olvashatóbbá teszi a hosszabb kifejezéseket.

 

Amit nagyon fontos megjegyezni, hogy a hashtagekkel nem szabad túlzásba esni. Az Instagramon például 30 ilyen címkét helyezhetsz el egy bejegyzés felirat mezőjében, de ez sokkal több, mint az ajánlott mennyiség. Szempont itt az is, hogy mivel a gyakran a szövegbe szokás beépíteni őket, a hashtagek zavaróak lehetnek az olvasásban, ha túl gyakran fordulnak elő egymás után. Éppen ezért érdemes a hashtageket rövidre és tömörre fogni. Minél több karakterből áll egy hashtag, annál esélyesebb félregépelni valamit.

 

Ha eseményekkel kapcsolatos, vagy életmódi hashtageket használsz, akkor igyekezz kerülni a ritka, fura kifejezéseket és szavakat. Az emberek ezekre nem sűrűn keresnek rá, ezért kevésbé javítják a tartalom felfedezhetőségét. A ló túloldalára sem szabad persze átesni, mert ha a legszélesebb célzású (értsd: legnépszerűbb) hashtageket használod, akkor több ezer olyan felhasználó talál majd rá tartalmaidra, akiket egyáltalán nem érdeklődnek azok iránt.

 

Próbálj tehát valahol a két véglet közötti részt megcélozni mérsékelten konkrét hashtagek segítségével.

 

Sose használj hashtageket csak azért, hogy hashtageket használj, és ügyelj rá, hogy amiket használsz, azok kapcsolódjanak a bejegyzésedhez – bizonyos platformok (például az Instagram) büntetnek azért, ha nem figyelsz oda erre.

 

Hashtaghasználatodhoz egy összefüggő stratégiát kell kialakítanod, amihez aztán tarthatod magadat. Döntsd el például, hogy használsz-e kis- és nagybetűket bennük. Ez az algoritmusoknak teljesen mindegy (a #justdoit és #JustDoIt ugyan az), de márkaépítés szempontjából márkád személyiségének részét jelenti.

 

Hashtaghasználat a különböző platformokon

Hashtaghasználat az Instagramon

Az Instagramon legfeljebb 30 hashtaget használhatsz egy-egy bejegyzésben, ami több lehetőséget kínál, mint amennyire valaha szükséged lenne. Azonban egyáltalán nem javasoljuk, hogy valaha egyetlen bejegyzéshez is 30 hashtaget adj hozzá. Érdemes észben tartani, hogy egy Instagram történetben legfeljebb 10 hashtaget helyezhetsz el.

 

Az Instagramon egy biztos: a hashtaghasználat mindenképpen jó ötlet. A hashtagek száma már fogósabb kérdés. Sokak legalább 10-et javasolnak, míg mások ennél kevesebbet használnak. Érdemes eleinte kísérletezni egy kicsit, és kitapasztalni, hogy hány hashtag az, amivel még jó eredményeket érhetsz el, hiszen hashtagjeid teljesítménye a tartalmaidon és közönségeden is múlik majd.

 

A hashtageknek saját gyűjtőoldaluk van az Instagramon – ezt úgy tekintheted meg, ha rákattintasz, vagy rákeresel egyre. Rengeteg felhasználó böngészi hashtagek alapján az Instagramot, és bejegyzéseid helyezése a hashtagek saját oldalain a következő szemponttól függ majd:

Hogy milyen gyakran használják a hashtaget a platformon a tartalmak megjelölésére

Hogy milyen népszerű a bejegyzésed (vagyis hogy mekkora aktivitást vált ki a felhasználókból)

Hogy mennyire friss a bejegyzésed (a régebbi posztok tovább maradnak a hashtagoldalakon, mint az Instagram más részein)

Hogy mekkora, és milyen aktív közönséged van

 

A titokzatos „árnyékbannolás” az Instagramon

Fontos, hogy ne használd minden bejegyzésedben ugyan azokat a hashtageket, mert ez spamszerűnek tűnhet, és megkockáztatod vele, hogy az Instagram „árnyékbannolást” szab ki fiókodra. Az „árnyékbannolás” egy Instagram-fiók titkos kizárását jelenti. Ez a büntetés megakadályozza, hogy bejegyzéseid bárkinek megjelenjenek a platformon (a követőiden kívül). Az egész attól „árnyék”, hogy az Instagram erről gyakorlatilag semmilyen értesítést nem küld neked, szimplán csak elrejti tartalmaidat azok elől, akik nem követik fiókodat.

 

A felhasználók továbbá jelezhetik az Instagramnak, ha egy bejegyzésed nem kapcsolódik az adott hashtaghez, amivel megjelölted. Ha túl sok ilyen jelentést kapnak tartalmaid, akkor az is árnyékbannolást von majd maga után.

 

Ha 24 órán belül két bejegyzésed is ugyan azokat a hashtageket tartalmazza, akkor az spamnek számít az Instagram algoritmusa szemében.

 

Ügyelj továbbá a tiltott hashtagekre is, amelyeket nem szabad használni a platformon. Ezek listája gyakran változik – vannak, amelyek csak átmenetileg tiltottak, és vannak, amiket véglegesen kitiltottak a platformról. Ezeknek érdemes rendszeresen utánajárni.

 

Hashtaghasználat a Facebookon

A Facebookon a felhasználók kevésbé kényszerülnek hashtaghasználatra, mint más platformokon, de persze bejegyzésenként 1-2 címkével kibővítheted tartalmaid elérését.

 

Hashtaghasnzálat a LinkedInen

Hashtagek terén a LinkedInre ugyan úgy tekints mint a Facebookra. Segíthetnek, de 1-2 darabnál többet nem érdemes használni (esetleg hármat, ha hosszabb tartalmat posztolsz). Csak az olyan bejegyzésekben helyezz el hashtageket, amiket szeretnéd, hogy közvetlen hálózatodon kívül többeket is elérjenek.

 

Hashtaghasnzálat a Pinteresten

A Pinteresten fontosabbak a hashtagek, akárcsak az Instagramon, mert segítenek új tartalmakat találni és rendszerezni a felhasználóknak – nem csoda, hiszen mikét platform erősen vizuális jellegű. Azonban a Pinteresten nem használhatsz olyan sokat, mint az Instagramon, és egyébként is elég csak 1-2-t választani egy-egy pinhez. Itt szűkebb célzású hashtageket érdemes használni, amik közvetlenül kapcsolódnak a pin tartalmához (illetve a táblához, amikre kitűzöd őket).

 

Egyéni hashtagek létrehozása kampányaidhoz

A márkák gyakran készítenek egyéni hashtageket kampányaikhoz. Ilyenkor egy eredeti hashtaget kell kitalálnod, ami egyértelműen kapcsolódik márkádhoz, termékedhez, vagy az adott kampányhoz, amiben használod. Nézz utána, nehogy más is használja-e már az adott hashtaget!

 

Tekintve hogy a hashtagek gyakran egybeírt kifejezések, jól gondold meg, hogy egy-egy összeírt szó milyen új szavakat alkot, mert igen érdekes, és nem éppen Instagramra való kombinációk jöhetnek ki egyébként két teljesen hétköznapi szóból!





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Almádi Gréti 0
2. Berta Bianca 0
3. Our Dream Tour 0
4. 0
5. Palvin Barbara 0
6. Kovács Patrícia 0
7. Tóth Renátó 0
8. TheBiebersOfficial 0
9. 0
10. Dzsudzsák Balázs 0
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 2 120 000
2. PamKutya 1 430 000
3. Videómánia 1 250 000
4. Peter Bence 1 140 000
5. KerekMese 962 000
6. AlexGaming - HUN 942 000
7. Radics Peti 942 000
8. Cresser 907 000
9. TheVR 872 000
10. Barni. 803 000
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink