Hogyan válaszd ki a tökéletes influencereket kampányaidhoz?

"Ahol az influencerek és a márkák egymásra találnak"

Hogyan válaszd ki a tökéletes influencereket kampányaidhoz?

Az internet és a közösségi platformok elterjedése egy új karriervonalnak adott teret. Manapság már bárkinek lehetősége van követők ezreit gyűjtenie online jelenléte köré, és befolyásolni azok véleményét, nézeteit, gyakorlatilag bármiről.

 

Természetesen erre számos márka hamar felfigyelt, hiszen az influencerek olyan szoros, személyes kapcsolatokat képesek kiépíteni követőbázisukkal, amiről a legtöbb marketinges csak álmodozik. Nem telt el sok idő, és létrejöttek az úgynevezett influencerek, és ezzel együtt egy teljesen új marketingforma, az influencer marketing is.

 

A marketingesek 63%-a dolgozik 10, vagy annál több influencerrel kampányain, ami már önmagában eléggé meggyőző statisztika arra, hogy érdemes foglalkozni a marketing e formájával.

 

Számos kisebb és nagyobb márka látványos sikereket ért már el az influencer marketinggel, de ez nem jelenti azt hogy bármelyik népszerű online személyt felkérheted arra, hogy népszerűsítse kínálatodat. A megfelelő influencer kiválasztása aprólékos kutatást igényel, de cserébe drasztikusan kiterjesztheted márkád eléréseit. Nézzük is, hogy hogyan!

Hogyan válaszd ki a tökéletes influencereket kampányaidhoz?

Mi alapján keress influencereket márkádhoz?

A legtöbb márka azért bukik meg az influencer marketingben, mert nem a megfelelő partnereket választják ki kampányaikhoz. Kerüld el ezt a hibát, és figyelj oda a következőkre…

 

1. Tudd, hogy kiket szeretnél megcélozni

A közönség minden influencer kampány alapvető elemét képezi. Az, hogy kiket szeretnél megcélozni marketingüzeneteddel nagyban befolyásolja azt, hogy milyen influencert kell választanod. A cél az, hogy olyan influencert keress, akinek a követői márkád számára is ideális célközönség lennének.

 

Ha például egy jógastúdiót szeretnél felfuttatni, akkor értelemszerűen valamilyen fitnesszel foglalkozó influencert kell keresned, hiszen ezeket az influencereket olyan emberek követik, akiket érdekel a testmozgás.

 

Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen jellegű testmozgásról van szó. Ne feledd, te egy olyan közönséget keresel, akik a jóga iránt érdeklődnek – egy testépítő, vagy egy olyan fitneszedző, aki nem foglalkozik jógával nem lenne hiteles szószólója stúdiódnak, hiszen követői nem jógával kapcsolatos tartalmakra számítanak tőle.

 

2. Világítsd át az influencert

Ha sikerült találni valakit, aki szemmel láthatólag megfelelne a fenti kritériumnak (a követői érdeklődnének az iránt, amit kínálsz), akkor közelebbről is megvizsgálhatod az adott influencert, hogy kiderítsd, valóban ideális-e számodra. Ezt a következő szempontok alapján tedd meg:

 

Mennyire aktívak a követői?

Sokan első sorban arra kíváncsiak, hogy kinek mennyi követője van, azonban ez a mutató egyre kevésbé releváns. Rengeget „influencer” próbálja azzal felhívni magára a márkák figyelmét, hogy olcsón „követőket” vásárol adatlapjára, hogy ezzel népszerűbbnek tűnjön.

 

A probléma az, hogy ezeket a vásárolt követőket egyáltalán nem érdeklik azok a tartalmak, amiket az influencer megoszt. Ha valakinél azt látod, hogy van 100 ezer követője, de csak néhányszáz reakció érkezik a bejegyzéseire, akkor ott valami nincs rendben.

 

Ne azt figyeld, hogy kinek hány követője van, hanem hogy hányan aktívak rendszeresen a bejegyzéseivel. Néha a kisebb influencerek, akiknek csak néhány ezer követőjük van sokkal több aktivitást váltanak ki követőikből, mint azok, akik mögött egy hadsereg áll.

 

Hiteles, amit mond?

Ha egy influencer üzenetei hiteleseknek tűnnek, akkor értelemszerűen többen bíznak majd meg bennük. Tanulmányozd át szponzorált bejegyzéseiket, és nézd meg, hogy mennyire hihető az, amit állítanak benne (vagy mennyire érződik rajtuk, hogy csak a pénz beszél belőlük).

 

Milyen a személyisége?

Ügyelj rá, hogy olyan influencereket válassz, akik személyisége és általános stílusa párhuzamban áll márkádéval, hogy az általuk hozzád vezetett követők ugyan azt kapják tőled is, mint szeretett influencerüktől.

 

Milyen piaci rést céloz meg?

Ezt a gondolatot már megemlítettük, de nem lehet elégszer kiemelni – fontos, hogy olyan influencert keress, aki hasonló témájú dolgokkal foglalkozik, mint céged. Rengeteg márka rosszul választ, és rosszul is jár ezzel.

 

Hol keress influencereket márkádnak?

Az influencer marketing nem csak az Instagramon létezik. Íme néhány módszer és hely, ahogy és ahol influencereket találhatsz márkádnak.

 

A közösségi médián és blogokon

Azokat az influencereket a legegyszerűbb megtalálni, akik már most is emlegetik márkádat. Ehhez érdemes odafigyelni az olyan közösségi és blogbejegyzésekre, amelyekben megjelenik márkád, vagy termékeid neve.

 

Számos olyan közösségi médiás figyelőeszköz létezik, amelyekkel nyomon követheted a számodra releváns szavakat és kifejezéseket a különböző platformok nyilvános tartalmai között, és amelyek értesítenek, ha valaki említést tesz márkádról (ilyen például a Mention, vagy a Hootsuite). Az ilyen eszközök általában lehetővé teszik azt is, hogy egy központi felületről válaszolj ezekre a bejegyzésekre vagy hozzászólásokra, megkönnyítve ezzel online hírneved kezelését is.

 

Hashtagek segítségével

A hashtagek az olyan platformokon is lehetővé teszik a tartalmak kategorizálását és kezelését, illetve a közösségek kiépítését, amelyeken ezekre nem igazán van más mód (például az Instagramon, ahol nincs semmiféle csoportfunkció).

 

Számos olyan hashtag is létezik, amelyek arra utalnak, hogy valaki szponzorált tartalmakkal is foglalkozik – ilyen például az #influencer vagy a #hirdetes is.

 

Ha sikerül találnod egy mutatós bejegyzést, akkor ellenőrizd a feltöltő profilját, és nézd meg, hogy tartalmai alapján releváns-e számodra, illetve hogy nyitott-e partnerkapcsolatokra.

 

A Google Alerts használatával

A Google Alerts lehetővé teszi, hogy értesítéseket állíts be számodra releváns kulcsszavakra. Valahányszor az adott szó vagy kifejezés (például márkád neve) megjelenik valahol az interneten, értesítést kaphatsz erről emailben (ez történhet valós időben, napi gyűjtéssel, vagy heti gyűjtéssel is).

 

Az Influencer Toplistán!

Ha már úgyis itt vagy, miért nem nézel szét a mi folyamatosan frissülő influencer adatbázisunkban?





Kapcsolódó cikkek:

4 marketingtrend, amik nem maradhatnak ki nyári influencer kampányaidból 2019-ben!
4 marketingtrend, amik nem maradhatnak ki nyári influencer kampányaidból 2019-ben!
A nyár nem csak a vízpartokat, parkokat, és strandokat tölti tele élettel – a közösségi médiás...
Tovább
Tippek egy sikeres influencer kampányhoz
5 tipp egy sikeres influencer kampány szervezéséhez
Egy influencer kampány megszervezése összetett feladat, a siker pedig sohasem garantált. Azonban ha megfogadod a...
Tovább
Ezek voltak 2018 legkínosabb influencer baklövései
Ezek voltak 2018 legkínosabb influencer baklövései
Ahogy az influencer marketing egyre komolyabb jelenséggé vált, és a véleményvezérek egyre nagyobb, hosszabb...
Tovább
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Regisztrálok
Influencert keresek kampányomhoz
Influencert keresek kampányomhoz
Regisztrálok
Több Instagram követőt szeretnék
Több Instagram követőt szeretnék
Érdekel
Instagram toplista
Helyezés Név Követők
1. Palvin Barbara 11 778 864
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 718 502
4. Andy Csinger 611 727
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 477 892
7. Hódi Pamela 456 533
8. Bercsenyi Balazs 435 210
9. Edina Kulcsár 427 142
10. Kasza Tibi 415 953
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
Helyezés Név Feliratkozók
1. VamosART 1 468 635
2. Videómánia 1 047 311
3. PamKutya 1 039 124
4. Peter Bence 757 649
5. Radics Peti 659 599
6. TheVR 658 723
7. luckeY 607 384
8. Peter Gergely 602 047
9. UNFIELD 592 406
10. KerekMese 582 823
Tovább a teljes listára
Mit nyújt Neked az Influencer toplista?
Ha Influencer vagy akkor...
Ha Influencer vagy akkor...

Ha Influencernek érzed magad, legyen akár csak 2.000 követőd is, regisztrálj, segítünk hirdetőt találni! 

Tovább
Ha influencert keresel kampányodhoz...
Ha influencert keresel kampányodhoz...

Válogass a listából, vagy keress meg minket, segítünk kiválasztani a Neked legjiobban megfelelő influencert! 

Tovább
Ha több Instagram követőt szeretnél
Ha több Instagram követőt szeretnél

Segítünk téged influencerré válni! Kapcsolataink, módszereink, adatbázisaink segítenek Neked villámgyorsan sok követőt szerezni! 

Tovább
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, hirdess ott, ahol minden érintett léthatja! 

Tovább
Teljes körű közösségi média marketing érdekel?

Nincs időd Facebook vagy Instagram oldaladra? YouTube csatornát szeretnél, de nem tudsz filmeket készíteni? Minden terhet leveszünk a válladról! Teljes körű Közösségi média stratégia és kivitelezés profiktól! Facebook oldal vezetés, Instagram oldal vezetés, videók készítése, terjesztése, Facebook, Instagram és YouTube hirdetések készítését bízd tapasztalt és kreatív csapatunkra!

Teljes körű közösségi média marketing érdekel?
Ezért érdemes mikroinfluencerekkel dolgozni
2019-04-16
Hírek és ajánlatok
10 ok, amiért a mikroinfluencerek a siker kulcsai

Habár az influencer marketing nem egy kifejezetten régi marketingforma, már most megjelentek Az influencer marketinggel kapcsolatban gyakran hallhatunk az úgynevezett „mikrofincluencerekről”. Habár nincs hivatalos definíciójuk, általában azokat a befolyásos online személyeket tekintjük mikorinfluencereknek, akiknek nincs túl sok követőjük a közösségi médián.

 

A „nincs túl sok” nehezen szűkíthető konkrét számokra – egyesek szerint a 10 ezernél több, de 100 ezernél kevesebb követővel bíró influencerek tartoznak a mikro-csoportba, míg mások 20 ezer felett definiálják őket. Csupán érdekességképp jegyeznénk meg, hogy a mikro alatt is van még egy kategória, a nanoinfluencereké, akik csupán néhány ezer követővel bírnak (de ma nem róluk lesz szó).

 

Viszonylag kis követőbázisuk ellenére a mikroinfluencerek valójában sokkal értékesebbek lehetnek egy cég számára, mint azt a legtöbben gondolnák – cikkünkben most 10 nyomós érvet sorolunk fel, amelyek egyértelműen igazolják, hogy minden márkának érdemes odafigyelnie a mikroinfluencerekre!

Tovább
5 jól felszerelt kamera vloggereknek
2019-04-11
Hírek és ajánlatok
5 szuper kamera vloggereknek, amik nem nullázzák le a bankszámládat

Akik vizuális influencerek szeretnének lenni, azoknak mindenképpen szükségük lesz egy jó minőségű kamerára, amivel képeket és videókat készíthetnek magukról, és megörökíthetik mindennapjaik pillanatait közönségük számára. Egyre népszerűbbé válik a vloggerkedés, és habár a legtöbben egyszerűen okostelefonjukkal oldják meg a pillanatok rögzítését, egy komolyabb kamera hosszútávon sokkal jobb befektetés lesz.

 

A temérdek opció közül azonban nehéz választani, és persze az ember kifejezetten olyan készüléket szeretnem, amely minden tekintetben megfelel az igényeinek. A következőkben (minden különösebb sorrend nélkül) felsorolunk néhány olyan kamerát, amelyek között nagy valószínűséggel te is találsz majd egy szimpatikus opciót. Action!

Tovább