Hogyan válaszd ki a tökéletes influencereket kampányaidhoz?

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Hogyan válaszd ki a tökéletes influencereket kampányaidhoz?

Az internet és a közösségi platformok elterjedése egy új karriervonalnak adott teret. Manapság már bárkinek lehetősége van követők ezreit gyűjtenie online jelenléte köré, és befolyásolni azok véleményét, nézeteit, gyakorlatilag bármiről.

 

Természetesen erre számos márka hamar felfigyelt, hiszen az influencerek olyan szoros, személyes kapcsolatokat képesek kiépíteni követőbázisukkal, amiről a legtöbb marketinges csak álmodozik. Nem telt el sok idő, és létrejöttek az úgynevezett influencerek, és ezzel együtt egy teljesen új marketingforma, az influencer marketing is.

 

A marketingesek 63%-a dolgozik 10, vagy annál több influencerrel kampányain, ami már önmagában eléggé meggyőző statisztika arra, hogy érdemes foglalkozni a marketing e formájával.

 

Számos kisebb és nagyobb márka látványos sikereket ért már el az influencer marketinggel, de ez nem jelenti azt hogy bármelyik népszerű online személyt felkérheted arra, hogy népszerűsítse kínálatodat. A megfelelő influencer kiválasztása aprólékos kutatást igényel, de cserébe drasztikusan kiterjesztheted márkád eléréseit. Nézzük is, hogy hogyan!

Hogyan válaszd ki a tökéletes influencereket kampányaidhoz?

Mi alapján keress influencereket márkádhoz?

A legtöbb márka azért bukik meg az influencer marketingben, mert nem a megfelelő partnereket választják ki kampányaikhoz. Kerüld el ezt a hibát, és figyelj oda a következőkre…

 

1. Tudd, hogy kiket szeretnél megcélozni

A közönség minden influencer kampány alapvető elemét képezi. Az, hogy kiket szeretnél megcélozni marketingüzeneteddel nagyban befolyásolja azt, hogy milyen influencert kell választanod. A cél az, hogy olyan influencert keress, akinek a követői márkád számára is ideális célközönség lennének.

 

Ha például egy jógastúdiót szeretnél felfuttatni, akkor értelemszerűen valamilyen fitnesszel foglalkozó influencert kell keresned, hiszen ezeket az influencereket olyan emberek követik, akiket érdekel a testmozgás.

 

Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen jellegű testmozgásról van szó. Ne feledd, te egy olyan közönséget keresel, akik a jóga iránt érdeklődnek – egy testépítő, vagy egy olyan fitneszedző, aki nem foglalkozik jógával nem lenne hiteles szószólója stúdiódnak, hiszen követői nem jógával kapcsolatos tartalmakra számítanak tőle.

 

2. Világítsd át az influencert

Ha sikerült találni valakit, aki szemmel láthatólag megfelelne a fenti kritériumnak (a követői érdeklődnének az iránt, amit kínálsz), akkor közelebbről is megvizsgálhatod az adott influencert, hogy kiderítsd, valóban ideális-e számodra. Ezt a következő szempontok alapján tedd meg:

 

Mennyire aktívak a követői?

Sokan első sorban arra kíváncsiak, hogy kinek mennyi követője van, azonban ez a mutató egyre kevésbé releváns. Rengeget „influencer” próbálja azzal felhívni magára a márkák figyelmét, hogy olcsón „követőket” vásárol adatlapjára, hogy ezzel népszerűbbnek tűnjön.

 

A probléma az, hogy ezeket a vásárolt követőket egyáltalán nem érdeklik azok a tartalmak, amiket az influencer megoszt. Ha valakinél azt látod, hogy van 100 ezer követője, de csak néhányszáz reakció érkezik a bejegyzéseire, akkor ott valami nincs rendben.

 

Ne azt figyeld, hogy kinek hány követője van, hanem hogy hányan aktívak rendszeresen a bejegyzéseivel. Néha a kisebb influencerek, akiknek csak néhány ezer követőjük van sokkal több aktivitást váltanak ki követőikből, mint azok, akik mögött egy hadsereg áll.

 

Hiteles, amit mond?

Ha egy influencer üzenetei hiteleseknek tűnnek, akkor értelemszerűen többen bíznak majd meg bennük. Tanulmányozd át szponzorált bejegyzéseiket, és nézd meg, hogy mennyire hihető az, amit állítanak benne (vagy mennyire érződik rajtuk, hogy csak a pénz beszél belőlük).

 

Milyen a személyisége?

Ügyelj rá, hogy olyan influencereket válassz, akik személyisége és általános stílusa párhuzamban áll márkádéval, hogy az általuk hozzád vezetett követők ugyan azt kapják tőled is, mint szeretett influencerüktől.

 

Milyen piaci rést céloz meg?

Ezt a gondolatot már megemlítettük, de nem lehet elégszer kiemelni – fontos, hogy olyan influencert keress, aki hasonló témájú dolgokkal foglalkozik, mint céged. Rengeteg márka rosszul választ, és rosszul is jár ezzel.

 

Hol keress influencereket márkádnak?

Az influencer marketing nem csak az Instagramon létezik. Íme néhány módszer és hely, ahogy és ahol influencereket találhatsz márkádnak.

 

A közösségi médián és blogokon

Azokat az influencereket a legegyszerűbb megtalálni, akik már most is emlegetik márkádat. Ehhez érdemes odafigyelni az olyan közösségi és blogbejegyzésekre, amelyekben megjelenik márkád, vagy termékeid neve.

 

Számos olyan közösségi médiás figyelőeszköz létezik, amelyekkel nyomon követheted a számodra releváns szavakat és kifejezéseket a különböző platformok nyilvános tartalmai között, és amelyek értesítenek, ha valaki említést tesz márkádról (ilyen például a Mention, vagy a Hootsuite). Az ilyen eszközök általában lehetővé teszik azt is, hogy egy központi felületről válaszolj ezekre a bejegyzésekre vagy hozzászólásokra, megkönnyítve ezzel online hírneved kezelését is.

 

Hashtagek segítségével

A hashtagek az olyan platformokon is lehetővé teszik a tartalmak kategorizálását és kezelését, illetve a közösségek kiépítését, amelyeken ezekre nem igazán van más mód (például az Instagramon, ahol nincs semmiféle csoportfunkció).

 

Számos olyan hashtag is létezik, amelyek arra utalnak, hogy valaki szponzorált tartalmakkal is foglalkozik – ilyen például az #influencer vagy a #hirdetes is.

 

Ha sikerül találnod egy mutatós bejegyzést, akkor ellenőrizd a feltöltő profilját, és nézd meg, hogy tartalmai alapján releváns-e számodra, illetve hogy nyitott-e partnerkapcsolatokra.

 

A Google Alerts használatával

A Google Alerts lehetővé teszi, hogy értesítéseket állíts be számodra releváns kulcsszavakra. Valahányszor az adott szó vagy kifejezés (például márkád neve) megjelenik valahol az interneten, értesítést kaphatsz erről emailben (ez történhet valós időben, napi gyűjtéssel, vagy heti gyűjtéssel is).

 

Az Influencer Toplistán!

Ha már úgyis itt vagy, miért nem nézel szét a mi folyamatosan frissülő influencer adatbázisunkban?





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 16 311 070
2. Dzsudzsák Balázs 1 006 068
3. Enji Night 996 737
4. Andy Csinger 718 569
5. Hódi Pamela 612 030
6. Edina Kulcsár 607 534
7. Vasvari Vivien 596 065
8. Varga Viktória 577 302
9. Kasza Tibi 575 578
10. Majka 521 665
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 2 030 000
2. PamKutya 1 310 000
3. Videómánia 1 170 000
4. Peter Bence 1 070 000
5. Radics Peti 869 000
6. KerekMese 830 000
7. TheVR 755 000
8. Barni. 711 000
9. LEGJOBB [MAGYAR TOP 10] 708 000
10. JustVidman 693 000
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot