Az influencer marketing 6 legjobb kampánytípusa

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Az influencer marketing 6 legjobb kampánytípusa

Az influencer marketing a modern kor egyik legsokoldalúbb marketingformája. Sokan előszeretettel használják a jól bevált „klasszikus” megoldást (értsd: egy termékkel pózoló Instagram felhasználó), míg mások sokkal kreatívabban igyekeznek népszerűsíteni kínálatukat egy véleményvezéren keresztül.

Az influencer marketing 6 legjobb kampánytípusa

Ezt a cikket mindkét végletnek szánjuk: azoknak a márkáknak, amelyek csak most ismerkednek az influencer marketinggel, és azoknak az influencereknek, akik… nos, most ismerkednek az influencer marketinggel!

 

Lássuk, hogy milyen kampányokat alkothatnak közösen a márkák és az influencerek!

 

1. Szponzorált tartalmak

Amikor az előbb a „klasszikus” megoldást említettük, akkor a szponzorált tartalmakra céloztunk. Ez az egyik legrégebbi és legnépszerűbb módja az influencer marketingnek. Ilyenkor többnyire (de nem minden esetben) a márkák keresik fel az influencereket, hogy azok népszerűsítsék termékeiket, vagy szolgáltatásaikat valamilyen tartalmon keresztül.

 

Attól függően, hogy az influencer milyen csatornán (vagy csatornákon) aktív, a tartalom lehet egy kép, egy videó, vagy egy blogbejegyzés is.

 

Ezek a kampányok általában azzal kezdődnek, hogy a márka küld egy rövid bemutatkozást és leírást arról, hogy milyen kikötései, elvárásai vannak a kampánnyal kapcsolatban. Néhány alapvető dologban mindenképpen fontos előre megegyezni, de nagyon fontos, hogy a márkák kellő kreatív szabadságot adjanak az influencereknek, elvégre ők tudják igazán, hogy hogyan, milyen jellegű tartalmakkal hathatnak pozitívan közönségükre.

 

2. Vélemények

Az influencer marketing másik nagyon népszerű formája a véleményezés. Ebben a modellben a márka elküldi egy termékét az influencernek (vagy valamilyen szolgáltatást biztosít neki, ha az a reklám tárgya), amit az influencer kipróbál, majd egy videó, vagy egy blogbejegyzés formájában értékel.

 

Rengeteg ilyen úgynevezett „unbocing” („kicsomagolós”) videót láthatunk az interneten – kiváló példák a vélemény típusú influencer kampányokra. Ezeknek a videóknak az a lényege, hogy az adott influencer még sosem használta az adott terméket, és közönsége szeme láttára csomagolja ki és próbálja ki azt. Ez az influencer kampánytípus nagyon népszerű különféle műszaki termékek bemutatására.

 

Mint minden influencer kampánynál, itt is érdemes előre lefektetni néhány szabályt és elvárást, azonban a dolgok sokkal instabilabbak is lehetnek. Sok márka szabja meg feltételként, hogy az influencer csak pozitív dolgokat mondhat a termékről, ami egy etikai kérdést vet fel az adott véleményvezér számára. Értelemszerűen jól jönne a pénz, de vannak olyanok, akik nem szívesen adják el a hitelességüket egy jövedelmező együttműködés érdekében.

 

Ne feledd: az influencerek értéke a közönségükkel ápolt hiteles, bizalmas kapcsolatból ered. Ha ezt egy „hazug” véleménnyel eljátsszák, azzal saját magukat is veszélybe sodorják – jobb tehát nem ilyesmire kérni őket, mert vagy így, vagy úgy nem lesz jó vége!

 

3. Versenyek és nyereményjátékok

Ha a márka és az influencer olajozottan működnek együtt, a nyereményjátékokkal mindkét fél, és természetesen a megcélzott csoport (az influencer közönsége) is jól járhat. Ehhez egyrészt folyamatos kommunikációra van szükség a két fél között, illetve arra, hogy a közönség tagjai minél egyszerűbben nevezhessenek a játékokra.

 

A modell egyszerű: a márka felajánl egy ingyenes terméket vagy szolgáltatást az influencer közönségének.

 

A leggyakoribb influencer nyereményjátékok a következők lehetnek:

- Az influencer egyik bejegyzésével kell csinálni valamit (kedvelni azt, hozzászólni, megjelölni 2-3 ismerőst a hozzászólásokban, stb.)

- A márkával kell felvenni valahogy a kapcsolatot az influencer bejegyzésén kívül – ilyenkor a bejegyzés csupán tájékoztatóként szolgál (például követni kell a márka Instagram vagy egyéb fiókját, fel kell iratkozni a márka email listájára, vagy készíteni kell egy fényképet, és egy adott hashtaggel feltölteni azt.)

 

4. Termék és tartalom együttműködések

Néhány influencer és márka együttes erővel készítik el kampánytartalmaikat, vagy éppen teljesen új termékeket dobnak piacra. Ez egy nagyon gyakori megoldás a divat- és szépségápolás szektoraiban, ahol sokszor találkozhatunk olyan termékekkel (kiegészítők, ruhadarabok, parfümök, sminkek, stb.), ami egy-egy influencer nevét viselik.

 

Többnyire azok a márkák választják ezt a megoldást, amelyek nevét már ismeri az adott ipar közönsége, érdemes arról is meggyőződni, hogy az influencer követői is pozitívan reagálnak-e tartalmaidra. Eleinte működj együtt egyszerűbb kampányok keretei között egy influencerrel (például az eddig felsoroltak közül), és ha jól mennek a dolgok, akkor elkezdhettek gondolkodni a közös terméken is.

 

5. Hosszútávú együttműködések

Megesik, hogy egy márka a kezdeti sikereken felbuzdulva hosszabb időre is szerződtet egy influencert. Ezek az influencerek idővel az adott márka „arcaivá”, képviselőivé válnak. Míg sok influencer szerződés csupán 2-3 képről, vagy más bejegyzésről szól, addig ezek a hosszabb együttműködések akár hónapokig, vagy évekig is eltarthatnak.

 

A hosszútávú együttműködéseknek több előnye is van:

- Mivel márkádat az influencer adott rendszerességgel emlegeti, így az könnyebben rögzül majd a közönség tudatában

- A gyakori promóciók lehetővé teszik, hogy bemutasd céged változatos kínálatát

- Az influencerek közönségei jobban bíznak azokban a márkákban, akikkel kedvencük már régebb óta „együtt van”, és általánosságban hitelesebbnek is ítélik meg ezeket az együttműködéseket.

- A hosszútávú együttműködések általánosságban kevesebb bizonytalansággal járnak, mint az egyszeri kampányok. Ha valakivel jól működik egy projekt, akkor jó eséllyel a jövőben is így lesz.

 

6. Takeover (átvétel)

Míg az előző öt taktika lényege, hogy márkád az influencer fiókján jelenik meg, az takeovereké az, hogy az influencer „köszön be” márkádén. A takeover szó „átvételt” jelent, de még a magyar közönségben is gyakran találkozhatunk vele eredeti, angol formájában.

 

Lényegében arról van szó, hogy a márka hozzáférést biztosít az influencernek egy közösségi fiókjához, ami felett az influencer „átveszi az irányítást” egy adott időre (innen az „átvétel” megnevezés). A takeoverek általában néhány óráig, vagy egy napig tartanak, de megesik, hogy több napos, vagy egy hetes kampányokat is lebonyolítanak így a márkák és az influencerek (például egy rendezvény idejére).

 

A tartalomlehetőségek listája igen hosszú: az influencerek készíthetnek például „kulisszák mögötti” felvételeket, vagy bemutathatják, hogy hogyan is néz ki egy átlagos napjuk videók, képek, vagy akár Instagram történetek formájában. A cél felkelteni és megtartani a közönség figyelmét, és persze szórakoztatni őket!

 

Természetesen ehhez meg kell adnod az influencernek az adott fiók bejelentkezési adatait, ami óriási kölcsönös bizalmat feltételez. A közreműködéseket egyébként is erősen ajánlott szerződésbe foglalni, de a takeoverek esetén elengedhetetlen, hogy az influencer felelősségre vonható legyen, ha esetleg nem a megbeszéltek szerint jár el.

 

Amennyiben márkád a Snapchaten is aktív, és szeretnél takeovereket rendezni, akkor szerencséd van, ugyanis a platformon ez anélkül is lehetséges, hogy meg kellene adnod az influencereknek a bejelentkezési adataidat!





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 10 235 131
2. Dzsudzsák Balázs 1 002 916
3. Enji Night 668 949
4. Andy Csinger 555 827
5. Tóth Attila 513 090
6. Hódi Pamela 439 508
7. Varga Viktória 424 847
8. Edina Kulcsár 403 063
9. Istenes Bence 398 604
10. Bercsenyi Balazs 395 369
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 433 927
2. Videómánia 1 025 183
3. PamKutya 939 466
4. Peter Bence 705 199
5. TheVR 652 157
6. Radics Peti 637 441
7. luckeY 601 275
8. Peter Gergely 594 786
9. UNFIELD 579 977
10. Barni. 539 369
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot