5 gyakori influencer marketing hiba, amit szinte minden márka elkövet

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

5 gyakori influencer marketing hiba, amit szinte minden márka elkövet

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet világszintű elérhetősége tett lehetővé.

5 gyakori influencer marketing hiba, amit szinte minden márka elkövet

Évről évre egyre több márka alkalmazza az influencer marketinget, hogy kínálatát egy sokkal természetesebb csatornán keresztül prezentálja célközönségének. Azonban annak ellenére, hogy egyáltalán nem újdonság, még a veterán marketingesek is gyakran félreértelmezik az influencer marketing lényegét, és olyan hibákat vétenek el, amelyek teljesen képesek lerombolni egy egyébként teljesen ésszerű kezdeményezést.

 

Cikkünkben 5 ilyen égető hibát szeretnénk felsorolni, hogy a jövőben elkerülhesd az ezekből adódó pénzügyi és akár jogi problémákat!

 

Milyen hibákkal ássa alá az influencer marketinget a márkák többsége?

1. Összekeverik az influencer marketinget a celebmarektinggel

A köztekintélynek örvendő személyek befolyását nem az elmúlt években, vagy évtizedekben kezdték el marketingcélokra használni. Bizonyos értelemben már az 1760-as években is létezett az influencer marketing egy kezdeti formája, amikor is Josiah Wedgewood királyi ajánlásokkal kezdte el építeni porcelánmárkáját. Negyed évezreddel később ugyan ez a felállás, csak éppen nem uralkodók adják a nevüket a különféle márkákhoz, hanem hírességek.

 

Azonban tévedés azt hinni, hogy az influencer marketing egyenlő a celebektől érkező ajánlásokkal. A hírességek is az influencerek közé tartoznak, de csak egy kategóriát képeznek a sok közül. Ott vannak még a mikroinfluencerek, a márkanagykövetek, és az elégedett ügyfelek is, akik mind sokat tehetnek egy márka hírnevéért.

 

Egy hatezer fős felmérésből kiderült, hogy az internetezők 82%-a szívesebben fogad meg egy ajánlást, ha az egy mikroinfluencertől érkezik. Persze a hírességek szponzorált megnyilvánulásai is hatékonyak lehetnek, de abból a pénzből, amit egy világsztár egyetlen bejegyzésére kellene elkölteni, több tucat mikroinfluencerrel lehet együttműködni, méghozzá gyakran eredményesebben is!

 

A lényeg tehát, hogy az influencer marketing sokkal több, mint egy kép egy híresség Instagram profilján.

 

2. A követők számára koncentrálnak az aktivitás helyett

Annak ellenére, hogy szinte minden létező influencer marketinggel kapcsolatos cikk megemlíti, sok marketinges még mindig többre tartja egy influencer követőtáborának méretét, mint az aktivitást.

 

Persze, ha influencer kampányoddal az a célod, hogy minél több emberhez jussanak el marketingüzeneteid, akkor a követők száma releváns lehet, de ha azt szeretnéd elérni, hogy ezek a követők egy konkrét műveletet is elvégezzenek (gondolunk itt például feliratkozásra, vásárlásra, vagy egy űrlap kitöltésére), akkor nem mindegy, hogy mennyire aktív ez a közönség.

 

Ráadásul hiába a sok követő, hiszen sok platform – beleértve például az Instagramot is – az alapján jeleníti meg a bejegyzéseket a követőknek, hogy mekkora aktivitást váltanak ki a posztolás utáni rövid időn belül. Tehát mindenképpen az aktivitás alapján érdemes influencert választani kampányaidhoz, nem pedig a követők száma szerint.

 

Az aktivitás nem feltétlenül csak a felhasználók aktivitását jelentheti, hanem azt is, hogy egy adott influencer mennyire aktív, mint feltöltő, illetve mennyire veszi ki a részét a közösségi média „közösségi” részéből. Egy aktív influencer automatikusan nagyobb aktivitást vált ki közönségéből is.

 

Egy aktív mikroinfluencer tehát sokkal többet érhet, mint egy inaktív megainfluencer.

 

3. Nem tartják be az influencer marketingre vonatkozó szabályokat

Habár az influencer marketingnek vannak nagyon is követendő, de íratlan szabályai, a jelenség mérete miatt egy ideje már konkrét, írott törvények is kötik az influencerek tevékenységeit, méghozzá hazánkban is. Nem egy celeb égette már meg magát azzal, hogy nem tartotta be ezeket (például nem tette egyértelművé tartalmairól, hogy szponzorált jellegűek), ezért jobb tisztában lenni velük, mielőtt beléjük szaladnál (akár te, akár az influencer, akikkel együtt dolgozol).

 

Nézz utána az aktuálisan érvényes szabályoknak, és konzultálj egy szakértővel (pl. ügyvédeddel), hogy mit és hogy szabad. Habár már évek óta jelen van, az influencer marketing konkrét fogalma annyira újdonság még Magyarországon, hogy a törvények gyakran módosulhatnak.

 

4. Nem mérik teljesítményüket

Habár a legtöbb modern online marketinges tudja, hogy a digitális marketingtevékenységeket nem csak lehet, hanem erősen ajánlott is nyomon követni és mérni, valahogy az influencer marketing során sokan nem figyelnek oda erre. Akik igen, azoknak pedig komoly kihívást jelent (állítja legalább is a LaunchMetrics egyik kutatása).

 

Az influencer marketing kampányok mérésekor fontos észben tartani, hogy az elsődleges teljesítménymutatók (KPI-k) mindig az adott kampány céljaitól függenek majd. Két influencer marketing kampányban teljesen más mutatók lehetnek igazán fontosak a szerint, hogy az ügyfeleket utazásuk mely szakaszában szeretnéd megcélozni: a tudatossági szakaszban, a megfontolás során, vagy amikor már készek megtenni egy bizonyos lépést (pl. vásárolni). Tűzz ki konkrét célokat ezekben a szakaszokban, és jelöld meg a legfontosabb mutatókat, amiket nyomon kell követned, hogy tudd, jó irányba halad-e kampányod.

 

5. Egyszeri esetként kezelik

Végezetül (de nem utolsó sorban) fontos szem előtt tartani, hogy a sikeres influencer marketing hosszútávú projektekre épül. Gondolj csak bele: ha egy influencer egyszer hirtelen előáll azzal, hogy egy cég termékeit mutogatja követőinek, majd két hét múlva soha többé nem említi meg az adott márkát, akkor érezhetővé válik, hogy kizárólag csak a pénz miatt csinálta.

 

Az igazán sikeres influencer kampányok hosszútávú együttműködéseken alapszanak, ahol egy influencer szép lassan egy márka hivatalos nagykövetévé válik. Ha egy influencer több kampányon is együtt dolgozik egy márkával, akkor a követők egy idő után látni fogják, hogy kedvencük őszintén kedveli annak termékeit, és sokkal hitelesebben hangzik majd tőle, amikor azokat ajánlgatja. Az ilyen együttműködések hónapokig, vagy akár évekig is eltarthatnak, ha sikerül megtalálni a közös hangot.





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. PamKutya 4 294 967 295
2. CsChannel 4 294 967 295
3. VamosART 1 558 078
4. Videómánia 1 091 680
5. Peter Bence 825 245
6. Radics Peti 686 892
7. KerekMese 684 658
8. TheVR 671 606
9. luckeY 620 449
10. Peter Gergely 613 695
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább

Amikor valaki azt mondja, hogy személyes brandet szeretne építeni magának, akkor általában automatikusan számok kezdenek el pörögni lelki szemei előtt – az Instagram követők száma, a Facebook...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot