Így válhatsz influencerré 11 lépésben

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Így válhatsz influencerré 11 lépésben

Az influencer marketing korunk egyik legfelkapottabb marketing jelensége. Ez első sorban annak köszönhető, hogy az elmúlt évek során rengeteget változott az, hogy miért és hogyan döntünk vásárláskor.

Így válhatsz influencerré 11 lépésben

Volt idő, amikor az influencerek szerepét a hírességek, sztárok töltötték be, azonban a társadalom idővel megunta, hogy sokan csak a pénzért adják a nevüket egy termékhez anélkül, hogy valódi érdeklődésük lenne az iránt. Ez nyitott teret az influencerek felemelkedésének, akik a népszerű emberek egy sokkal hitelesebb, közvetlenebb, elérhetőbb táborát képezik, és akik nem csak érdeklődnek azon dolgok iránt, amelyekről beszélnek, hanem értenek is hozzájuk.

 

Ez a hitelesség az, ami az influencer marketing alapját képezi. Ha te is szeretnéd karrieredet ilyen irányba fordítani, akkor a következő útmutató neked szól!

 

1. Találd meg piaci résedet

Ahhoz, hogy közösségi médiás influencer lehess, először is választanod kell magadnak egy olyan piaci rést, amiben ismertté szeretnél válni.

 

Habár a legtöbb influencer úgy kezdi, hogy olyan tartalmakat osztanak meg, amelyek érdeklik őket, ami igazán elkülönítheti őket a közegtől az az, hogy egy bizonyos piaci résre, vagy iparágra koncentrálnak, ami iránt igazi szenvedélyt éreznek.

 

Ez fogja megszabni azt is, hogy kiknek szólnak majd saját tartalmaid, hiszen értelemszerűen olyan embereket kell majd megcéloznod velük, akik osztoznak veled érdeklődéseden.

 

2. Válassz közösségi médiás csatornát magadnak

Fontos, hogy olyan közösségi platformot válassz influencer tevékenységeidhez, amelyeken célközönséged aktívan jelen van, és felveheti veled rajta a kapcsolatot.

 

Persze azt is figyelembe kell venned, hogy milyen jellegű tartalmakat szeretnél készíteni számukra. A YouTube a videók hazája, az Instagram a képek földje, míg a Facebook valahol a kettő között áll. Persze nem szabad elhanyagolni a Twittert és a LinkedIn-t sem.

 

Továbbá senki sem tiltja meg, hogy egyszerre több platformon is jelen légy, hiszen könnyedén kisegítheted őket egymással, de persze mindez attól is függ, hogy mennyi időt és erőfeszítést lennél hajlandó az influencerkedésre szánni. Eleinte kezdje 1-2 releváns platformmal, aztán ha beindulnak a dolgok, terjeszkedhetsz tovább, de csak oda, ahová van is értelme!

 

De mégis mi lehet az ideális közösségi platform számodra? Válaszold meg magadnak a következő kérdéseket, és sokkal egyszerűbb lesz a választás:

 

„Kik alkotják a célközönségemet?”

Ha ezt a kérdést meg tudod válaszolni, akkor az már fél siker. Az Instagram és a Pinterest például remek platformok, ha szeretnéd elérni a millenáris korosztályt, ellenben ha cégeket és szakembereket szeretnél megcélozni, akkor a LinkedInen a helyed.

 

„Milyen tartalmakat akarok készíteni?”

Bizonyos közösségi csatornák, mint a Facebook vagy a LinkedIn lehetővé teszik, hogy nem csak külső tartalmakat ossz meg, hanem közvetlenül a platformra is készíthess, feltölthess többféle dolgot is (szemben például a YouTube-bal, vagy az Instagrammal, ahol nagyon limitált a lehetőségek száma).

 

3. Vázold fel tartalomstratégiádat

Csakúgy, mint a tartalommarketingben, influencerkedésed sikere a közösségi platformokra publikált tartalmaid minőségén és formátumán áll vagy bukik majd.

 

Döntsd el tehát, hogy milyen formátumban szeretnéd elkészíteni tartalmaidat. Fontos, hogy a választott formátumod nem csak kellő információ közlésére legyen ideális, hanem arra is, hogy kifejezd vele saját személyiségedet és stílusodat, ezzel egyedivé téve elkészített tartalmaidat.

 

Egy influencer tartalomstratégiájában egyensúly kell legyen az informatív és a személyes tartalmak között. Ne feledd, hogy az emberek részben azért bíznak az influencerekben, mert képesek azonosulni velük.

 

Tartalomstratégiád részben attól is függ majd, hogy mire hogyan reagál közönséged, de ha végképp nem tudod, hogy hol kezdj bele, akkor használd az 5-3-2 elvet. Az 5-3-2 tartalmaid megoszlására utal 10 bejegyzésenként: 5 bejegyzés legyen mások hasznos tartalmainak megosztása, 3 legyen általad készített informatív, hasznos tartalom, és csupán 2 szóljon a te személyes dolgaidról.

 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon miért jó az neked, influencernek, hogy mások tartalmait osztogatod meg. Azért, mert minden arról szól, hogy minél több hasznos információt kínálj közönségednek. Mindemellett, minél többször osztod meg mások munkáját, annál valószínűbb, hogy azok is felfigyelnek rád, és viszonozzák gesztusodat, vagy nyitottabbá válnak valamilyen együttműködésre is.

 

5. Terjeszd tartalmaidat

Bármilyen jók is tartalmaid, semmit sem érnek majd, ha nem éred el, hogy az emberek lássák őket és foglalkozzanak velük. Fontos tehát odafigyelned arra, hogy mikor és hogyan terjeszd tartalmaidat a közösségi médián.

 

Hogy mi számít ideális posztolási időpontnak, az egyrészt a platformtól, másrészt pedig célközönségedtől függ majd. Ehhez vizsgáld át választott platformod statisztikáit, amik megmutatják, hogy követőid a hét mely napjain, illetve mely óráiban a legaktívabbak.

 

Fontos az is, hogy hogyan posztolsz a közösségi médiára. Minden platformnak más szabályai vannak, és más tartalmak teljesítenek jobban rajtuk.

 

6. Készíts útmutatókat az Instagramra, a YouTube-ra, és a Facebookra

Azok, akik szeretnének többet megtudni bizonyos márkákról vagy termékekről szívesen keresnek rá azokkal kapcsolatos videókra. Amennyiben stratégiád, vagy választott piaci résed fokozottan vizuális jellegű, valószínűleg jó ötlet lenne rövid útmutatókat készíteni számukra, amikben demonstrálod egy-egy termék megfelelő használatát.

 

Miután az emberek látják működés/használat közben az adott terméket, vagy azt, hogy milyen könnyű használni, minden bizonnyal késztetést éreznek majd arra, hogy ők is kipróbálják azt, amit látnak. Ez természetesen vásárlásokhoz vezet majd, ami az influencer marketing fő célja.

 

7. Válj gondolatvezetővé a LinkedInen

A gondolatvezetők azok, akik rendszeresen osztanak meg informatív tartalmakat vagy tanácsokat egy bizonyos témában vagy témakörben. Ha egy üzleti iparágban szeretnél influencerré válni, vagy szimplán szeretnéd tudásoddal kiérdemelni az emberek tiszteletét és bizalmát, akkor gondolatvezetői tartalmakat kell készítened a LinkedInre.

 

A LinkedInnek egy saját blogfelülete is van, ami lehetővé teszi, hogy hosszú tartalmakat is publikálhass közvetlenül a platformon, amikhez aztán a többi felhasználó hozzászólásokat írhat és megvitathat. A LinkedIn videófeltöltést is kínál, amivel ugyan ezt érheted el, ha inkább ez a számodra testhezálló formátum.

 

8. Terjeszd ki hálózatodat

Amellett, hogy influencerként folyamatosan dolgozol hitelességed és szakértelmed bizonyításán, nem szabad megfeledkezned követőtáborod gyarapításáról sem.

 

Erre a blogolás az egyik legideálisabb megoldás. Habár az internetezők többsége túlnyomórészt a közösségi platformokhoz fordul, ha információt szeretne keresni valamiről, észben kell tartanod, hogy közösségi fiókjaid nem a Te tulajdonaid. Egyetlen rossz bejegyzés vagy szabályszegés fiókod azonnali felfüggesztését vagy törlését eredményezheti, gyakran indoklás nélkül. Így veszítheted el egyetlen nap alatt több százezer követődet is, ugyanis a közösségi platformok nem válogatnak.

 

A blogolás a kezdetekben segíthet némi követőbázist építeni személyes márkád köré, különösen, ha közösségi megosztó gombokat is mellékelsz tartalmaidhoz, amelyek segítségével a felhasználók gyorsan, könnyedén megoszthatják azokat saját közösségi köreikkel.

 

9. Foglalkozz követőiddel

Amikor valaki hozzászól egy bejegyzésedhez, vagy feltesz egy kérdést alatta, szánj időt arra, hogy figyelembe veszed őket, és válaszolsz ezekre. Egy egyszerű gesztus, semmibe sem kerül, mégis azt az érzést kelti az adott követőben, hogy észreveszed őt, és adsz a véleményére, és általánosságban bizonyítod, hogy igenis olvasod a visszajelzéseket.

 

Mindenkinek persze nem lehet megfelelni, és sokan csupán unaloműzésből képesek negatív kommenteket irkálni a bejegyzésekhez, szóval készülj fel rá, hogy ezekkel is foglalkoznod kell. Ne veszítsd el a hideg véred, maradj kimért és türelmes, és ne add a lovat senki alá!

 

10. Kövesd figyelemmel teljesítményedet

Ez egy fontos lépés különösen, ha márkákkal dolgozol együtt influencer kampányaikon. Minden valamirevaló márka különféle aktivitási statisztikákat kér majd tőled, mielőtt belemennének egy szerződésbe, és később ezekről rendszeresen jelentened kell majd nekik.

 

A legtöbb nagyobb közösségi platform kínál valamilyen statisztikai, analitikai eszközt, amivel nyomon követheted fiókod teljesítményét, gyakran bejegyzésekre lebontva. Demográfiai adatok, elérések, aktivitási arány, követők számának változása – ezek az adatok természetesen számodra is fontosak, hiszen láthatod belőlük például, hogy mely tartalmak keltik fel inkább a közönség érdeklődését, melyek aktivizálják őket, és így tovább.

 

11. Maradj naprakész

Ha már használtál valaha közösségi hálózatokat (akár személyesen, akár marketingre), akkor bizonyára több ízben is megtapasztaltad, hogy a fejlesztők milyen gyakran hajlamosak frissíteni a platformok algoritmusait, illetve a felhasználási feltételeket és szabályzatokat.

 

Figyelj oda a különböző influencerekre és reklámokra vonatkozó szabályzatokra is – nem egy magyar véleményvezér égette már meg a kezét, mert nem jelölte meg egyértelműen tartalmaiban, hogy fizetett, szponzorált jellegűek-e.





Kapcsolódó cikkek:

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább

Amikor valaki azt mondja, hogy személyes brandet szeretne építeni magának, akkor általában automatikusan számok kezdenek el pörögni lelki szemei előtt – az Instagram követők száma, a Facebook...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. PamKutya 4 294 967 295
2. CsChannel 4 294 967 295
3. VamosART 1 558 078
4. Videómánia 1 091 680
5. Peter Bence 825 245
6. Radics Peti 686 892
7. KerekMese 684 658
8. TheVR 671 606
9. luckeY 620 449
10. Peter Gergely 613 695
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az influencer marketing napjaink egyik legnépszerűbb és legsikeresebb online marketing trendje. Szinte lehetetlen úgy végigpörgetni egy Instagram, vagy egy Facebook hírfolyamot, hogy az ember ne botlana egy...

Tovább

Gondoltad volna, hogy ma már nem igazán kell kezdőtőke ahhoz, hogy valaki YouTube sztár legyen? Hogy úgy is elsajátíthatod a videókészítés fortélyait, hogy nem kell hozzá sem méregdrága, sem olcsó...

Tovább

Habár az influencer marketing már rég óta nem számít újdonságnak, sok márka még csak most fedezi fel azokat a lehetőségeket, amiket ezek a „véleményvezérként” is emlegetett online személyek kínálnak.

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot