Ezért jobbak az influencerek, mint a fizetett hirdetések

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Ezért jobbak az influencerek, mint a fizetett hirdetések

Habár egy viszonylag fiatal marketingformának számít, az influencer marketing sok márkánál már most előnyt élvez a fizetett (CPC, CPI) hirdetéssekkel szemben. Egy jól kitervezett influencer kampány sokkal kedvezőbb megtérüléseket kínál, mint a digitális hirdetések.

 

Az influencer marketing egyre népszerűbb. Az Adweek már 2017-ben megállapította, hogy a B2B ügyfelek 75%-a használja a közösségi médiát vásárlási döntéshozatal előtt, ami egy különösen fontos pont ebben a témában. Azt persze nem kell külön kiemelni, hogy a fogyasztók köreiben is mennyire jelentős szerepet játszik a közösségi média a vásárlási döntések befolyásolásában.

 

De miben különbözik az influencer marketing a fizetett hirdetésektől, és miért sokkal hatékonyabb marketingforma? A következőkben erről lesz szó.

Ezért jobbak az influencerek, mint a fizetett hirdetések

Inbound kontra outbound technika

A különböző marketingtechnikákat jellegük alapján két nagy csoportra oszthatjuk.

 

Az outbound marketing olyan, mintha egy hatalmas hálót vetél ki a tengeren, hogy kifogj néhány halat egy olyan területen, ahol nem sok hal úszkál. Ezek a halak a nem túl precízen célzott lehetséges ügyfeleid. A nyomtatott hirdetőanyagok, a TV-s és rádiós reklámok, és a levelezés mind outbound marketingtaktikák, ahogy a fizetett hirdetések is a keresőmotorokban és a közösségi médián.

 

Az outbound taktikák nem feltétlenül veszik figyelembe, hogy a vásárlókat érdekli-e marketingüzenet, vagy sem.

 

Az inbound marketing ezzel szemben a célközönség szükségleteit, érdeklődési köreit, és szokásait használja fel arra, hogy márkád irányába vonzza őket. Ennek szintén többféle módja van: például ott a keresőoptimalizálás, amivel láthatóbbá teheted tartalmaidat azoknak, akik érdeklődnek irántuk, de inbound taktika a hasznos tartalmak publikálása is, amelyek segíthetnek célközönségednek megoldani egy problémát, vagy választ adnak egy kérdésükre. Az emailek is lehetnek inbound marketing eszközök, ha a felhasználók feliratkoznak azokra, ezzel hajlandóságukat, érdeklődésüket fejezve ki tartamaid iránt.

 

Az inbound taktikák egyáltalán nem tolakodnak, hanem arra alapoznak, hogy az érdeklődés, vagy szükség úgyis márkád irányába fordítja majd az ideális ügyfeleket.

 

Míg a digitális hirdetések outbound taktikáknak számítanak, addig az influencer marketing egy inbound módszer. Mindig jobb taktika olyan embereket (vagy cégeket) elérni, amelyek már konkrét szándékkal kezdenek el keresni az interneten.

 

A fizetett hirdetések ellen szól a hirdetésblokkolók folyamatos terjedése is – még precízen célzott hirdetésekkel is lehetetlenség elérni az emberek többségét, akiket pedig mégis, azok többnyire nem bíznak a fizetett reklámokban.

 

Ezzel szemben az influencerek egy olyan követőbázisnak továbbítják márkád üzeneteit, akik vevők lehetnek ezekre az üzenetekre, és megbíznak az influencerekben, tehát – bizonyos értelemben – ismeretlenül is megbíznak márkádban.

 

Az influencer marketing segít új piacokat meghódítani

Amikor egy márka új piaci réseket céloz meg, akkor a hitelesség és népszerűség megszerzése rengeteg időt (és pénzt) vesz igénybe digitális hirdetésekkel. Azzal, hogy a terület elismert képviselői a nevüket adják márkádhoz, rövid időn belül híre mehet annak, hogy új játékos lépett a mezőnybe (és hogy miért érdemes odafigyelni rá).

 

Az influencer marketing tehát nem csak gyorsabb, de hitelesebb terjeszkedést is lehetővé tesz. Ez abban is megmutatkozik, hogy míg a fizetett hirdetések médiacsatornákon keresztül terjednek, amelyek nem igazán válogatnak, az influencerek valóban csak olyan márkákat emelnek ki, amelyeket akarnak.

 

Az influencer marketing legfontosabb előnyei

Íme csupán néhány fontos előny, amiket az influencer marketing kínál:

  • Segít bővíteni a márkák eléréseit
  • Javítja a webhely keresőoptimalizálását
  • Gazdaságos, és kedvező megtérüléseket kínál
  • Elég megtalálni a megfelelő influencert – a célzás már általában az ő feladata lesz (nem úgy, mint a fizetett hirdetések esetén)

 

Természetesen az influencer marketing alapvető aranyszabálya, hogy olyasvalakit kell találni hozzá, aki releváns márkádhoz, és akinek a közönsége valóban érdeklődne kínálatod iránt – e nélkül az ilyen partnerkapcsolatok is csak pénzkidobásra jók!





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 10 235 131
2. Dzsudzsák Balázs 1 002 916
3. Enji Night 668 949
4. Andy Csinger 555 827
5. Tóth Attila 513 090
6. Hódi Pamela 439 508
7. Varga Viktória 424 847
8. Edina Kulcsár 403 063
9. Istenes Bence 398 604
10. Bercsenyi Balazs 395 369
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 433 927
2. Videómánia 1 025 183
3. PamKutya 939 466
4. Peter Bence 705 199
5. TheVR 652 157
6. Radics Peti 637 441
7. luckeY 601 275
8. Peter Gergely 594 786
9. UNFIELD 579 977
10. Barni. 539 369
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot