Íme a meghatározó Instagram Élő útmutató!

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Komplett útmutató az Instagram élő közvetítéseihez influencereknek

Az, hogy az élő videó napjaink egyik legfelkapottabb digitális jelensége vitathatatlan tény. A Facebook még évekkel ezelőtt népszerűvé tette ezt a funkciót a közösségi média világában, és azóta egyre több platform implementálja eszközkészletébe, lehetővé téve ezzel mind a márkák, mind pedig influencerek számára, hogy minden eddiginél közvetlenebb kommunikációt folytathassanak közönségükkel.

Íme a meghatározó Instagram Élő útmutató!

Az egyik legsikeresebb platform az élőzésre a semmilyen bemutatást nem igénylő Instagram. Bizony, manapság már nem elég csak a történetekhez érteni – az élő közvetítéseket is meg kell hódítaniuk azoknak, akik relevánsak szeretnének maradni a mai azonnali világban.

 

Az Instagramon az élő videók első számú prioritást élveznek a felhasználók hírfolyamában, ezért ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmet, érdemes ezekkel próbálkoznod (különösen manapság, amikor az Instagram algoritmusa nem bánik a legkedvesebben a többi organikus tartalommal).

 

Persze ezt könnyebb mondani, mint ténylegesen kivitelezni, ezért a következőkben eláruljuk, hogy hogyan tehetsz szert nagyobb láthatóságra, közönségre, és akár új ügyfelekre is az Instagram élő közvetítéseivel. Kezdjük is!

 

Felkészülés az Instagram élő közvetítésekre

1. Döntsd el, hogy mi célt szolgál az élőzés

Mint minden tartalmadnak, úgy az élő közvetítéseknek is valamilyen értéket kell kínálniuk célközönséged számára. Maga a tartalomtípus számos lehetőséget kínál erre – íme csupán néhány példa influencerek és márkák számára:

Mutass be új termékeket: Kezdd felcsigázni az emberek érdeklődését sejtető Instagram történetekkel és képekkel, majd egy előre bejelentett időpontban rántsd le a leplet egy új termékről egy élő közvetítés során.

Vidd be az embereket a színfalak mögé: Az Instagram élő közvetítései azt az érzést kelthetik a nézőkben, mintha ők maguk is ott lennének veled. Vezesd tehát körbe őket az irodában, a gyárban, vagy otthonodban (persze egy előre kitervelt útvonalon, miután eltávolítottál minden olyan dolgot, ami nem a nyilvános szemeknek való).

Társulj egy különleges vendéggel: Kérj fel (más) influencereket vagy a sajátodét kiegészítő (értsd: releváns, de nem vetélytárs) márkákat, amikkel/akikkel közösen jelenhetsz meg a közvetítésben. Ezzel lényegében láthatóvá teszitek magatokat egymás közönségének. Egy másik megoldás takeovert tartani, ahol egy influencer (vagy márka) egy napra átveszi egy másik influencer vagy márka fiókjának irányítását.

Kérdezz-felelek: Az Instagram élő videói nagyszerű lehetőséget kínálnak az influencerek és márkák számára, hogy közvetlenül kommunikálhassanak követőikkel, például hogy megválaszolják azok leggyakrabban feltett kérdéseit, vagy az épp beérkezőket.

Visszajelzés: Az élőzés egy nagyon személyes módja annak, hogy őszinte visszajelzést kérj követőidtől. Véleményt kérhetsz egy nemrégiben bemutatott termékről, egy megváltozott szolgáltatásról, vagy éppen arról, hogy miből szeretnének többet/kevesebbet látni csatornádon.

Valami egészen más: Csinálj valami olyat, amire senki sem számít, hogy nézőid ne feledkezzenek meg egyhamar az élő közvetítésről, illetve hogy ismerőseiket is arra buzdítsák, hogy kövessék fiókodat.

 

2. Vázold fel magadnak az élő videódat

Készíts egy vázlatot mindarról, amiről beszélni szeretnél – hogy milyen részletesre írod ezt, az csak rajtad múlik. Ne felejtsd el a vázlatban is feltüntetni CTA-idat, nehogy elfelejtsd megkérni közönségedet, hogy kövessenek más platformjaidon is, vagy hogy pillantsanak rá a bemutatkozásban elhelyezett hivatkozásodra.

 

3. Ellenőrizd a hang- és képminőséget

Rögzíts magadról egy tesztvideót, hogy ellenőrizhesd, látható és hallható vagy-e a felvételen. Ügyelj rá, hogy csendes helyen közvetíts, hogy a nézők mindent tökéletesen halljanak.

 

Próbálj továbbá olyan hátteret találni, ami egyszerű, letisztult, és nem túl mozgalmas – ez egyrészt elvonhatja a nézők figyelmét rólad, másrészt a sűrű minták és a sok mozgás ronthatják az élő közvetítés képminőségét.

 

Ne feledkezz meg a világításról sem – nem kell egy lámpával szemben ülnöd, de ellenőrizd előre, hogy nem-e vetődik rád úgy a fény, hogy az arcod egyik fele világos, a másik pedig árnyékban van.

 

Végezetül: töltsd fel a telefonod!

 

4. Harangozd be az élő közvetítést egy előzetes bejegyzéssel vagy történettel

Tudasd követőiddel, hogy mikorra tervezed következő élő közvetítésedet az Instagramon. Ha rendszeresen élőzöl (pl. minden péntek délután), akkor ezt akár a profil bemutatkozásába is beírhatod, hogy ne legyen tele a falad „Hamarosan élő” jellegű képekkel. A történetek szintén jó megoldás erre, hiszen ezek 24 óra elteltével úgyis eltűnnek.

 

Lehetőleg időzítsd azokra az időpontokra közvetítéseidet, amikor a legaktívabbak követőid az Instagramon!

 

Mit csinálj egy Instagram közvetítés közben?

1. Tűzd ki videót „címét”

Amint elindul a közvetítés, első lépésként üdvözöld a nézőket, majd rögtön írd be a hozzászólások közé a közvetítés „címét” illetve a kapcsolódó hashtageket – ezt a kommentet aztán kitűzheted, hogy a később érkező nézők is azonnal láthassák, hogy miről is szól az élőzés.

 

2. Nézd meg, hogy ki nézi közvetítésedet

Ha szeretnéd látni, hogy kik nézik éppen közvetítésedet, akkor csak bökj a képernyő bal felső sarkában látható szem ikonra.

 

Ahogy egyre többet élőzöl, látni fogod, hogy kik azok a felhasználók, akik szinte minden alkalommal csatlakoznak hozzád, hogy megnézzék a közvetítéseidet. Érdemes őket feljegyezni, és név szerint üdvözölni, hogy megmutasd, odafigyelsz nézőidre. Ezzel sokkal emberibbé, elérhetőbbé teheted márkádat nézőid számára, hogy könnyebben elnyerhesd a bizalmukat.

 

3. Emlékeztesd a nézőket, hogy miről szól a közvetítés

Bármiről is szól a közvetítés, időnként emlékeztesd közönségedet, hogy miért érdemes tovább nézniük azt.

 

4. Iktasd ki a trollokat

A „trollok” olyan rosszindulatú felhasnzálók, akik szándékosan cukkolnak, zavarnak, vagy egyenesen zaklatnak másokat saját szórakoztatásukra. Az online trollokat senki sem szeretni, és könnyedén elronthatják egy egyébként nagyon jó közvetítés hangulatát, de szerencsére egyetlen koppintással a nevük mellett megjelenő X-re lenémíthatod őket, így nem tudnak többé hozzászólni a közvetítéshez.

 

A hozzászólás részleget egyébként teljese egészében is kikapcsolhatod élőzés közben, de persze így egyoldalúvá válik a kommunikáció, és ezzel az élőzés egyik legfontosabb funkcióját is kiiktatod. Még ha az adott közvetítés során nem is tudsz nagyon odafigyelni a kommentekre, a felhasználók szívesen kommunikálnak egymással is, és visszatekintve hasznos visszajelzéseket, észrevételeket találhatsz közöttük.

 

5. Válts kamerát

A változatosság gyönyörködtet, ezért néha válts kamerát telefonodon, hogy a nézők ne csak az arcodat láthassák, hanem azt is, ami előtted van – erre bizonyos közvetítések során egyértelműen szükség lesz, de még a „beszélgetős” élőzéseket is feldobhatod kicsit vele. A váltáshoz egyszerűen koppints rá kétszer a képernyőre.

 

6. Kérd meg a nézőket, hogy írjanak privát üzenetet fiókodnak

A felkapottabb élőzések során csak úgy záporoznak a hozzászólások, és még ha ezért is közvetítesz, valószínűleg nem lesz elég időd és kapacitásod mindegyikre válaszolni. Ilyenkor kérd meg közönségedet, hogy írják le mondanivalójukat, kérdéseiket egy privát üzenetbe is, hogy később egyenként, egy kidolgozottabb válasszal reagálhass ezekre.

 

7. Ne feszülj, légy önmagad

Habár az efféle nyilvánosság nem mindenki számára természetes, ne feledd, hogy az emberek azért nézik végig élő közvetítéseidet, mert a valódi énedre kíváncsiak. Ha magadat adod, akkor nem kell mindig azon aggódnod, hogy mikor látnak meg véletlenül „álarc nélkül”.

 

Mit csinálj a közvetítés után?

1. Mentsd el videódat

Miután a közvetítés véget ért, válaszd a mentés opciót, hogy az élőzés később felvételként is megtekinthető legyen a felhasználók számára. Ez egyrészt egy kedves gesztus azok felé, akik nem értek rá bekukkantani, és lehetőséget ad az új érdeklődőknek, hogy megismerkedjenek a stílusoddal, mielőtt követnének.

 

Mindez neked is hasznos, mert közvetítésedet visszanézve kiszúrhatod azokat a hibákat, amiket elvétettél, és elolvashatod a hozzászólásokat is.

 

2. Jegyezd fel a statisztikákat

Készíts egy táblázatot élő közvetítéseidről, amiben a teljesítményüket tartod számon. Írd fel, hogy mikortól keddig élőztél, hány néződ volt, miről szólt a közvetítés, és így tovább. Mivel az Instagram saját statisztikai rendszere nem a leghasznosabb ilyen téren, sokat segíthetsz magadnak azzal, hogy feljegyzed őket későbbi összehasonlításokhoz.

 

A közvetítés végén az Instagram megmutatja, hogy hány néződ volt – írd fel ezt a számot, vagy készíts képernyőfotót, hogy később feljegyezhesd.

 

3. Készíts egy utólagos képet vagy történetet

Ahogyan felvezetted élő közvetítésedet, érdemes valamivel lezárni azt, miután véget ért. Ez lehet egy történet, vagy egy bejegyzés is, ami összefoglalja, hogy miről volt szó, és mi történt a közvetítés során, illetve említsd meg azt is, hogy mikorra várható a következő élőzés.

 

4. Válaszold meg a kérdéseket

Emlékszel még, hogy megkérted a nézőket, hogy privátban írjanak neked kérdéseikkel? Itt az idő, hogy végigmenj ezeket, és válaszolj rájuk!





Kapcsolódó cikkek:

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább

Amikor valaki azt mondja, hogy személyes brandet szeretne építeni magának, akkor általában automatikusan számok kezdenek el pörögni lelki szemei előtt – az Instagram követők száma, a Facebook...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. PamKutya 4 294 967 295
2. CsChannel 4 294 967 295
3. VamosART 1 558 078
4. Videómánia 1 091 680
5. Peter Bence 825 245
6. Radics Peti 686 892
7. KerekMese 684 658
8. TheVR 671 606
9. luckeY 620 449
10. Peter Gergely 613 695
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az influencer marketing napjaink egyik legnépszerűbb és legsikeresebb online marketing trendje. Szinte lehetetlen úgy végigpörgetni egy Instagram, vagy egy Facebook hírfolyamot, hogy az ember ne botlana egy...

Tovább

Gondoltad volna, hogy ma már nem igazán kell kezdőtőke ahhoz, hogy valaki YouTube sztár legyen? Hogy úgy is elsajátíthatod a videókészítés fortélyait, hogy nem kell hozzá sem méregdrága, sem olcsó...

Tovább

Habár az influencer marketing már rég óta nem számít újdonságnak, sok márka még csak most fedezi fel azokat a lehetőségeket, amiket ezek a „véleményvezérként” is emlegetett online személyek kínálnak.

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot