Hogyan juss be az Instagram Keresés és felfedezés válogatásába

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Így hódítsd meg az Instagram „Keresés és felfedezés” oldalát

Ha szeretnél egy stabil követőbázist építeni Instagram jelenléted köré, akkor mindent meg kell tenned azért, hogy bejegyzéseid láthatóvá váljanak a nyilvánosság számára. Az Instagram „Keresés és felfedezés” funkciója – amit egy nagyító ikon jelöl a képernyő alján – lehetővé teszi, hogy egy teljesen új, érdeklődő közönség elé juttasd el tartalmaidat.

Hogyan juss be az Instagram Keresés és felfedezés válogatásába

Az egészben a kihívás az, hogy nem te döntöd el, hogy mikor és mely képeid illetve videóid jelennek meg a felfedezés oldalon. Csak a legjobb tartalmak érdemelhetik ki ezt a fajta nyilvánosságot, és hogy mi a legjobb, azt az Instagram algoritmusa dönti el.

 

Azonban ez ne tántorítson el attól, hogy megcélozd a csillagokat (vagy legalább a Keresés és felfedezés oldalt) is! Ha tudod, hogy hogyan működik ez a funkció, akkor sokkal egyszerűbb dolgod lesz, ha meg szeretnéd hódítani tartalmaiddal – lássunk is hozzá!

 

Miért próbálj meg bekerülni a Keresés és felfedezés oldal tartalmai közé?

A felfedezés oldal kínálja a legjobb lehetőséget egy Instagram felhasználó számára, hogy új közönségekre leljen. Ezen az oldalon tartalmaid olyan felhasználóknak is megjelenhetnek, akik sosem hallottak rólad, lehetővé téve ezzel, hogy egy óriási közönséget érj el képeiddel és videóiddal. Bizonyos értelemben ez az Instagram „legjobb tartalmak” oldala – csak épp más névvel.

 

Erre az áhított felületre a márkák, az influencerek, és az „egyszerű” felhasználók is egyaránt pályázhatnak tartalmaikkal.

 

Az Instagram régebben is kísérletezett egy ilyen funkcióval, csak az éppen a legtöbb kedvelést kapott tartalmakat jelenítette meg a felhasználóknak. Ezzel az volt a baj, hogy attól, hogy egy bejegyzés sok kedvelést kap, még nem jelenti azt, hogy valóban jó is (elég csak a kedveléseket osztogató robotokra gondolni).

 

A ma használt Keresés és felfedezés oldalra egy mesterséges intelligenciával működő algoritmus válogatja össze a tartalmakat, ami sokkal több szempontot vesz figyelembe, ráadásul minden felhasználó saját ízléséhez igazítja ezeket. Persze ez azt jelenti, hogy tartalmaid nem jelennek majd meg mindenkinek, aki ezt a felületet nézegeti, de az Instagram gondoskodik róla, hogy olyanok lássák, akiket jó eséllyel érdekelnének is.

 

A Keresés és felfedezés oldalon történetek, csatornák (témakörök), egy vásárlási csatorna, és egy külön IGTV tartalmakból összeállított válogatás is elérhetők.

 

Hogy működik az Instagram Keresés és felfedezés oldala?

Az Instagram Keresés és felfedezés oldalára tehát egy mesterséges intelligenciával működő algoritmus válogatja össze a tartalmakat. Ez az algoritmus folyamatosan figyeli a felhasználók viselkedését, hogy milyen tartalmakat nézegetnek, miket kedvelnek, stb., és mindezt a tudást arra használja fel, hogy minden felhasználónak (egyénileg) olyan tartalmakat gyűjtsön össze, amik iránt jó eséllyel érdeklődnének.

 

Ebből következik, hogy minden felhasználó Instagram oldala egyedi.

 

Milyen szempontok befolyásolják, hogy mi kerül ki a Keresés és felfedezés oldalra?

Kedvelések és követések

Ez minden bizonnyal a legfontosabb szempont az algoritmus számára. Az Instagram többnyire olyan tartalmakat igyekszik összeválogatni a felhasználóknak, amikhez hasonlókat kedveltek vagy amilyen fiókokat követnek. Ha például ha valaki gyakran kedvel képeket Párizsról, akkor a tartalmak többsége Párizzsal kapcsolatos lesz a Keresés és felfedezés oldalon.

 

Videótartalmak

A tartalmakat az Instagram általánosságban a következőképpen rangsorolja:

1. Jó minőségű videós bejegyzések

2. Átlagos minőségű videós bejegyzések

3. Jó minőségű képes bejegyzések

4. Alacsony minőségű képes bejegyzések

 

Mivel az Instagramon a videók automatikusan lejátszódnak, sokkal valószínűbb, hogy felkeltik a felhasználók (és az algoritmus) figyelmét, mint a statikus elemek.

 

Vizuális történetek

Az Instagram egy egyértelműen vizuális alkalmazás, ezért nem meglepő, hogy a vizuális szempontból legértékesebb bejegyzéseknek van a legtöbb esélyük, hogy bekerüljenek a felfedezés felületre. Igaz ez a történetekre, is, amelyeknek szintén helyük van ezen az oldalon – használj animált, vagy másképpen mozgó történeteket, és az Instagram matricáit is, hogy minél látványosabbá tedd tartalmaidat.

 

Hogyan juss be tartalmaiddal a Keresés és felfedezés oldalra?

Ismerd közönségedet

Az Instagram Keresés és felfedezés oldala egy rendkívül „célzott” felület. Az Instagram olyan tartalmakat jelenít meg itt, amiket a felhasználók az algoritmus véleménye szerint kedvelhetnek. Tehát neked olyan tartalmakat kell készítened, amik a te ideális közönségednek szólnak, hogy az algoritmus a releváns érdeklődési embereknek mutogassa azokat a felfedeznivalók között.

 

Ha hasonló érdeklődésű vagy, mint közönséged (olyan dolgokat posztolsz, amik tetszenek, és ezeket ők is kedvelik), akkor érdemes rápillantanod saját Keresés és felfedezés oldaladra, hogy lásd, mik jelennek meg neked (talán hasonlóak lesznek követőid, és ideális követőid felfedeznivalói is). Figyelj oda arra is, hogy milyen videók jelennek meg itt, és próbálj ötletet meríteni belőlük saját videóidhoz!

 

Ügyelj rá, hogy a legjobb időszakokban posztolj

Ha azt szeretnéd, hogy bejegyzéseid a legtöbb felhasználót érjék el nem sokkal az után, hogy kiposztoltad őket (ez fontos szempont az Instagram rangsoroló algoritmusa számára, tehát igen, ezt szeretnéd), akkor tudnod kell, hogy célközönséged mikor a legaktívabb az Instagramon. Az emberek csak akkor foglalkoznak a tartalmaiddal, ha online vannak, amikor posztolod őket.

 

Ha az Instagram azt észleli, hogy egy bejegyzésed nagyobb aktivitást vált ki a megszokottnál, akkor több esélyed lesz bekerülni a Keresés és felfedezés oldalra.

 

Azt, hogy mikor érdemes posztolni az Instagramon rengetegen kutatták már. Egyesek szerint a szerda a legjobb nap, vagy épp a péntek – vannak, akik a reggeli órákra esküsznek, míg mások az estiekre, és így tovább. Az igazság az, hogy ezek az eredmények és statisztikák semmit nem árulnak el neked a saját közönségedről. Neked kell kiderítened, hogy mikor legaktívabbak követőid. Ehhez egyrészt megfigyelheted, hogy mely időszakokban posztolt tartalmaid kapják a legtöbb interakciót, de az Instagram analitikai eszközével még többet deríthetsz ki közönségedről.

 

Használd az Instagram Elemzések funkcióját

Bejegyzéseid és fiókod hatékonyságáról sok hasznos információt deríthetsz ki az Instagram Elemzések eszközével, amennyiben üzleti fiókkal rendelkezel. Az Elemzések eszköz hasznos adatokat kínál tartalmaidról, történeteidről, és még közönségedről is.

 

Ha még nincs üzleti profilod, akkor nem fogod látni az Elemzések menüpontot az Instagram felületén. Az üzleti fiókra váltás egy egyszerű folyamat, és érdemes az Instagram saját útmutatóját követni hozzá. Tartsd észben, hogy az Elemzések felület csak onnantól gyűjti az adatokat bejegyzéseidről, fiókodról, stb., hogy üzleti fiókra váltottál – visszamenőleg nem fog tudni elemzési adatokat megjeleníteni neked.

 

Ha mindez megvan, várj néhány napot (közben posztolgass rendszeresen), hogy az Elemzéseknek legyen miről adatot gyűjteniük, majd nézd meg legutóbbi bejegyzéseid statisztikáit. A felületen látni fogsz egy Felfedezés részt is, ami adatok kínál bejegyzésed megjelenítéseiről – itt láthatod majd azokat azok a megjelenítéseket is, amelyek a Keresés és felfedezés felületen történtek.

 

Ha egy bejegyzés jól szerepelt (sokszor jelent meg) a felfedeznivalók között, akkor gondolkodj el rajta, hogy vajon mitől volt olyan sikeres (mikor posztoltad, milyen hashtageket használtál, stb.), és használd fel ezt a tudást későbbi tartalmaidhoz is!

 

Tarts fent egy egységes stílust bejegyzéseid között (beleértve történeteidet is)

A legjobb márkák úgy posztolnak az Instagramra, hogy a követőknek elég csak rápillantaniuk egy képükre, és azonnal tudni fogják, hogy az adott cégtől (vagy épp influencertől) származik. Ne feledd, hogy a Keresés és felfedezés felületen külön részt kaptak, így ezeket is erősen ajánlott egységes stílusban elkészíteni.

 

Készíts rövid videókat termékeidről

Habár nem mindig egyszerű feladat, mindenképpen próbáld megtalálni az egyensúlyt a gátlástalan önreklámozás (ez nem menő az Instagramon) és a termék hasznos tulajdonságait bemutató videók között. Például készíthetnél egy videót arról, hogy az emberek hogyan használják termékeidet, vagy egy útmutatót ahhoz, hogy miként érdemes használni azt (esetleg a karbantartásáról, tisztításáról, stb. – ez a terméktől függ).

 

Az igazán profi Instagram marketingesek rengeteg videót készítenek termékeiről, amelyek közvetlen értékesítés („tukmálás”) nélkül igyekeznek eladni a termékeket. Ezek lehetnek smink-útmutatók, frizuratippek, vagy rövid információs videók arról, hogy hogyan kell összeszerelni fűnyíródat.

 

A tapasztalt influencerek szintén profin űzik ezt a „sportágat” – tudják, hogy mivel kelthetik fel követőik érdeklődését, és igyekeznek minél többet adni ebből nekik. Minél több ember érdeklődését keltik fel, annál valószínűbb, hogy videóik megjelennek majd a Keresés és felfedezés oldalon.

 

Használd az Instagram élő funkcióját

Az élő videó manapság felkapottabb, mint valaha, és ezt egyre több márka és influencer fedezi fel/látja be. Az élő videóknak szintén külön részlegük van a Keresés és felfedezés felületen, és ezek a közvetítések rendkívül széleskörű elérést képesek biztosítani számodra – persze csak ha túl tudod tenni magad azon, hogy bizony meg kell mutatnod az arcodat a nagyérdeműnek (vagy megkérni valakit a cégtől, aki vállalná ezt a szerepet).

 

Készíts videókat az IGTV-re

Az Instagram saját videós platformja, az IGTV felkapott népszerűségnek örvend, így nem meglepő, hogy az ide feltöltött videóknak is külön részlegük van a Keresés és felfedezés oldalon. Az IGTV hosszabb, részletesebb videók feltöltésére jött létre, és előfordulhat, hogy közönséged épp ilyeneket szeretne látni tőled. Míg a platform eleinte csak függőleges videókat támogatott, május óta már fekvő tájolású tartalmakat is fel lehet tölteni rá.

 

Használd okosan hashtagjeidet

A hashtagek az Instagram szerves részét képezik. Valahányszor egy hashtaget használsz valamelyik tartalmadban, lehetőséged nyílik egy teljesen új, érdeklődő közönség elé juttatnod azokat. Ehhez persze meg kell találnod a megfelelő hashtageket, ráadásul oda kell figyelned arra is, hogy relevánsak legyenek, és hogy ne használd rendszeresen ugyan azokat, ugyanis az Instagram ezt azzal bünteti, hogy szándékosan elrejti tartalmaidat követőid elől.





Kapcsolódó cikkek:

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 10 235 131
2. Dzsudzsák Balázs 1 002 916
3. Enji Night 668 949
4. Andy Csinger 555 827
5. Tóth Attila 513 090
6. Hódi Pamela 439 508
7. Varga Viktória 424 847
8. Edina Kulcsár 403 063
9. Istenes Bence 398 604
10. Bercsenyi Balazs 395 369
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 433 927
2. Videómánia 1 025 183
3. PamKutya 939 466
4. Peter Bence 705 199
5. TheVR 652 157
6. Radics Peti 637 441
7. luckeY 601 275
8. Peter Gergely 594 786
9. UNFIELD 579 977
10. Barni. 539 369
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot