Amit az Instagram történetekről tudni érdemes

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Az Instagram történetek méretei (és profi használatuk)

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és amelyet csak anyavállalata múl felül.

Amit az Instagram történetekről tudni érdemes

Az Instagram legfelkapottabb funkcióját a történetek képezik – csak ezeket napi szinten több, mint félmilliárd felhasználó nézegeti. Ha esetleg még nem tudnál róluk, a történetek olyan képek és rövid videók az Instagramon, amik csak 24 óráig érhetők el profilodról, ami után véglegesen törlődnek, és nem állíthatók vissza (hacsak nem helyezed el őket a Történetarchívumban, ahol csak te láthatod őket).

 

Ha ennél hosszabb ideig szeretnéd nyilvánossá tenni őket, akkor Összefoglaló történetekként is megőrizheted történeteidet profilodon.

 

A történetek kérészéletű jellege az, ami olyan vonzó sok felhasználó számára – az emberek nem szeretnének lemaradni a legújabb történésekről, hiszen csak 24 órájuk van látni őket, ezért rendszeresen visszatérnek, hogy ellenőrizzék az újdonságokat. Ez használja ki rengeteg márka is az Instagram marketingben, és persze az influencerek is jó, ha tisztában vannak a történetek vonzerejével.

 

Azonban ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki ebből a funkcióból, ennél többet is kell tudnod a történetekről, legfőképpen, hogy milyen méretekben érdemes elkészíteni őket, és hogy hogyan hathatsz velük közönségedre. A következőkben erről lesz szó!

 

Mekkorák az Instagram történetek?

Az Instagram történetei 1080 x 1920 felbontásúak, ami 9:16-os képarányt jelent.

 

Az Instagram nagyon szigorúan kezeli a történetek méreteit és képarányát – ha egy olyan videót vagy képet szeretnél feltölteni, amik nem felelnek meg ezeknek a paramétereknek, akkor a rendszer vagy levágja a széleit, vagy belenagyít, ami a fontos részek elvesztésével, és a minőség észrevehető romlásával jár.

 

Különösen az olyan képekre és videókra kell odafigyelned, amelyeket fekvő helyzetben készítettél telefonoddal. A legtöbb ilyen tartalom levágásra kerül, ezért fontos, hogy ha tudod, hogy valamit történetnek szánsz, azt függőlegesen is vedd fel.

 

Tippek a tökéletes képméret és arány biztosításához

1. Használd telefonodat

Az Instagram történetek elkészítésének legegyszerűbb módja, ha okostelefonoddal rögzíted hozzá a képeket és videókat. A legtöbb telefon alapból legalább 1920 x 1080, tehát 16:9 képarányú videókat készít, ezért ha függőlegesen tartod őket, akkor persze mindez megfordul (1080 x 1920 – 9:16 arányban) és automatikusan tökéletes lesz a történetekbe.

 

Képek terén elképzelhető, hogy némi levágásra lesz szükséged még ha függőlegesen is fotózol telefonoddal, habár a legtöbb készülék fényképező alkalmazásának beállításai között kiválaszthatod, hogy a képek is 16:9 (álló helyzetben 9:16) aránnyal készüljenek el.

 

A képeket persze egy igazi fényképezővel is elkészítheted, amelyek többsége szintén 16:9-es képarányú videót rögzít, és a képeknél is be lehet állítani, hogy ilyen arányokban készüljenek el. Természetesen bármilyen fényképet megvághatsz egy erre alkalmas képszerkesztő szoftverrel, mielőtt feltöltenéd az Instagram történetek közé.

 

2. Használj design eszközöket

Habár az Instagram beépített képszerkesztője kínál néhány lehetőséget és funkciót, a komolyabb, márkás történetek elkészítéséhez messze nem elegendő.

 

Szerencsére meganyi ingyenes eszközt találsz az interneten, amelyek segítenek szebbnél-szebb grafikákat készíteni történeteidhez. Az egyik legnépszerűbb ilyen a Canva, ami többek között Instagram történetekhez is kiváló. A legtöbb eszköz egyébként lehetővé teszi, hogy saját méretű grafikákat készíts, szóval még ha nincs is Instagram történet sablon (a legtöbb kínál ilyet azért), akkor is beállíthatod, hogy te 1080 x 1920 méretben szeretnél dolgozni.

 

További opciók a függőleges képaránnyal

Habár a szabványos Instagram történet képméretet érdemes követni, egy kicsit trükközhetsz is. Az 1080 x 1920 méretben rögzített képek, de főleg a videók nagy méretűek lehetnek, és idővel elkezdik majd betelíteni okostelefonod tárhelyét. Mindemellett, hacsak nem Wi-Fin vagy, feltöltésük is hosszabb időbe telhet.

 

Az ilyen helyzetek elkerülése végett ne feledd, hogy a 9:16 képarány más méretekre is alkalmazható. Egy kisebb szabvány a 720 x 1280 (ami szintén 9:16), ami szintén tökéletesen illeszkedik az Instagram történetekhez, habár a legtöbb modern, nagy felbontású okostelefonon nem jelenik meg majd valami szépen a felbontásbéli különbség miatt.

 

Tippek az igazán ütős Instagram történetekhez

1. Használj felhívást (CTA)

Ha több mint 10 ezer követőd van, és egy üzleti profilod, akkor Instagram történeteidben hivatkozásokat is elhelyezhetsz. Ezeket a linkeket nézők felfelé húzással nyithatják meg, amikor történetedet nézik, hogy rögtön átugorhassanak az adott URL-re.

 

Ha még nincs elegendő követőd ehhez, akkor se félj, mert történeteidben felhívhatod a nézők figyelmét, hogy kövessék a bemutatkozásodba írt linket.

 

2. Hasznosítsd újra tartalmaidat

Még a legkreatívabb emberek számára is komoly kihívást jelenthet rendszeresen új tartalmakkal előállni, ráadásul nehezíti a helyzetet, hogy külön kell gondolni az Instagram történetekre, a bejegyzésekre (és esetleg az IGTV videókra is). A megoldást, bizonyos mértékben a tartalmak újrahasznosítása jelentheti.

 

Ehhez nem kell mást tenned, mint fogni egy korábbi tartalmat, ami jól teljesített, és történetként megosztani azt. Ez lehet akár egy blogbejegyzés is, amire felhívod a nézők figyelmét a történetben, akik felhúzással, vagy a bemutatkozásban elhelyezett linken keresztül ellátogathatnak blogodra, és elolvashatják azt.

 

3. Hasznosítsd a felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmakkal kiváló komoly munkát és időt spórolhatsz meg magadnak, ha a történetek elkészítéséről van szó. Ezek összegyűjtéséhez nincs más dolgod, mint létrehozni egy egyedi, márkás hashtaget, és arra biztatni követőidet, hogy használják azt feltöltéseikben és történeteikben.

 

A hashtaggel ellátott tartalmakat könnyű lesz felkutatni, és ezeket utána felhasználhatod majd saját történeteidben is. Nem árt előre leszögezni ezt egy bejegyzésben, amikor először bejelented az új hashtaget. Követőid többsége nagyon örül majd, hogy kiemeled tartalmait történeteidben, mert ez bizonyítja, hogy odafigyelsz rájuk, és nekik is jó érzés, hogy valaminek a részesei lehetnek.

 

4. Kulisszák mögötti tartalmak

Közösségedet úgy is bevonhatod a történésekbe, hogy megosztasz velük néhány „lesifotót” és videót arról, hogy mi zajlik a színfalak mögött cégednél, vagy otthonodban, ahol influencer tartalmaidat készíteni szoktad. Az átlátszóság nagy érték manapság, és az ilyen őszinte megnyilvánulásokkal mind a márkák, mind az influencerek jól járnak.

 

Az ilyen felvételekkel közelgő termékeidre (márkaként) vagy például együttműködéseidre (influencerként) is felhívhatod a figyelmet, anélkül persze, hogy túl sokat elárulnál. Ez izgalmat kelt majd követőidben, akik még aktívabban követik majd tevékenységeidet.

 

5. Vegyél részt takeoverekben

Az Instagram történet takeoverek lényege, hogy egy márka, vagy influencer egy másik márkának vagy influencernek ad hozzáférést fiókjához, hogy a másik fél osszon meg történeteket rajta. Ezzel új közönségek elé juthat el márkád, de persze ügyelni kell arra, hogy a két együttműködő fél kompatibilis legyen egymással, és ne legyenek egymás versenytársai.





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. PamKutya 4 294 967 295
2. CsChannel 4 294 967 295
3. VamosART 1 558 078
4. Videómánia 1 091 680
5. Peter Bence 825 245
6. Radics Peti 686 892
7. KerekMese 684 658
8. TheVR 671 606
9. luckeY 620 449
10. Peter Gergely 613 695
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább

Amikor valaki azt mondja, hogy személyes brandet szeretne építeni magának, akkor általában automatikusan számok kezdenek el pörögni lelki szemei előtt – az Instagram követők száma, a Facebook...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot