Mi fán terem a közösségimédia-figyelés, és miért érdemes foglalkoznod vele?

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Mi az a közösségimédia-figyelés, és miért van szükséged rá 2019-ben?

A közösségi média figyelése egy viszonylag új koncepció, ezért a mai napig meglehetősen sok kérdés és homály öleli körül. Mit jelent maga a kifejezés? Hogyan lehet figyelni a közösségi médiát? Egyáltalán miért kell figyelni, és mire kell odafigyelni? A következőkben ezekre a kérdésekre szeretnénk kimerítő választ adni, ugyanis a közösségi média figyelése mind influencerek, mind márkák számára fontos feladat!

Mi fán terem a közösségimédia-figyelés, és miért érdemes foglalkoznod vele?

Mi az a közösségimédia-figyelés?

A közösségimédia-figyelés (vagy „közösségi hallgatózás”) azt jelenti, hogy különböző eszközök használatával olyan tartalmakra keresel rá, amelyekben megjelenik márkád, vagy termékeid neve.

 

Miért kell „hallgatózni” a közösségi médián?

Egy márka, vagy influencer számára minden azon múlik, hogy milyen kép alakul ki róluk célközönségükben. Ilyen tekintetben az internet kétélű fegyver, hiszen egy márka olyan képet mutat magáról, amilyet csak akar, de mivel az emberek is véleményüket nyilváníthatják bármiről egy komment, vagy blogbejegyzés formájában, így könnyedén bemocskolhatják egy márka hírnevét (függetlenül attól, hogy jogos-e, amit állítanak, vagy sem).

 

A közösségi média figyelésével a márkák (és influencerek) időben értesülhetnek arról, ha valaki említést tesz róluk vagy termékeikről a közösségi médián. Így azonnal válaszolhatnak ezekre a (pozitív és negatív) megnyilvánulásokra, hogy tisztázzák az esetleges félreértéseket, és megvédjék hírnevüket.

 

A közösségi hallgatózás továbbá lehetővé teszi azt is, hogy könnyedén rátalálj a márkáddal kapcsolatos pozitív visszajelzésekre (még akkor is, ha nem márkádnak szólnak ezek az üzenetek), és hogy felmérd, milyen érzelmeket váltanak ki ügyfeleidből termékeid. Ezen értékes tudás birtokában rengeteget javíthatsz termékeiden és/vagy szolgáltatásaidon.

 

Milyen eszközökkel figyelheted a közösségi médiát?

Egyre több eszköz kínál ilyen „hallgatózó” funkciókat, míg vannak olyanok is, amelyek kifejezetten erre a célra készültek. Az ilyen eszközök alapvető funkcionalitásához hozzátartozik a márkanév említéseinek figyelése, illetve értesítést küldeni ezekről a fiók kezelőjének.

 

A korszerűbb figyelőeszközök segítik felmérni a felhasználók márkád iránt táplált érzelemit, véleményét, egyszerűvé teszik a hírnévkezelést, és általános képet festenek márkád marketingtörekvéseinek hatékonyságáról.

 

Jó választás e célokra a Brandmentions, a Brand24, vagy éppen a Buzzsumo is, hogy csak néhány példát említsünk.

 

Hogyan kell figyelni a közösségi médiát?

A közösségi médián legegyszerűbben az erre fejlesztett eszközök valamelyikével hallgatózhatsz. Hasonlóképpen a Google-hoz, a közösségi figyelő eszközök folyamatosan pásztázzák a közösségi csatornákat, és észlelik, amikor egy felhasználó egy nyilvánosan is elérhető bejegyzésben említést tesz márkádról (vagy valamelyik termékedről, szolgáltatásodról, nevedről stb.), vagy beszél rólad egy hozzászólásban.

 

Ez azt jelenti, hogy az eszközök szinte teljesen maguktól működnek, és neked általában csak azt kell megadnod, hogy milyen szavakra (nevek, terméknevek, márkanevek, stb.) figyeljenek oda.

 

Milyen gyakran érdemes hallgatózni a közösségi médián?

A közösségi média figyelése egy márka számára napi rendszerességű feladat kéne, hogy legyen. Ez talán sűrűnek hangzik, de ha belegondolsz, hogy milyen észveszejtő tempóban képesek terjedni manapság a híresztelések (akár valósak, akár nem), még egy nappal is sokat veszíthetsz, ha nem lépsz közbe időben.

 

A közösségi médiát figyelő eszközök ezt értesítésekkel oldják meg. Beállíthatod, hogy mely szavak említéséről szeretnél azonnal értesítést kapni, és némelyikük még akkor is szól, ha valaki egy új hivatkozást helyez el valahol, ami a te tartalmaid valamelyikére mutat.

 

Milyen dolgokat érdemes megfigyelni a közösségi médián?

Ez már valamivel bonyolultabb kérdés. Mint említettük, a közösségi médián „odafigyelhetsz” (az eszközök segítségével) pozitív és negatív említésekre is.

 

Vannak olyan eszközök, amelyek képesek értelmezni a szöveget, és ez alapján megállapítani, hogy az adott személy pozitív, negatív, vagy semleges érzelemmel beszél-e hozzászólásában, vagy bejegyzésében az adott termékről (vagy más, figyelt kifejezésről). Ezt nevezzük érzelmi analízisnek. Ez azt jelenti, hogy nem kell minden egyes rossz és jó szókombinációra szűrőt beállítanod. Fontos persze megjegyezni, hogy ez a funkció sok eszközben nem támogatott magyar nyelven.

 

Persze már az is óriási segítség, ha egy helyen láthatod márkád, neved vagy termékeid összes nyilvános említését. Ha például nemrégiben jelentettél be egy új terméket, akkor megfigyelheted, hogy az online világ miként reagál rá, és milyen véleményeket írnak róla a felhasználók. Ez alapján többek között azt is kiderítheted, hogy jól működik-e jelenlegi marketingstratégiád, vagy hogy érdemes lenne-e változtatni rajta.





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 16 311 070
2. Dzsudzsák Balázs 1 006 068
3. Enji Night 996 737
4. Andy Csinger 718 569
5. Hódi Pamela 612 030
6. Edina Kulcsár 607 534
7. Vasvari Vivien 596 065
8. Varga Viktória 577 302
9. Kasza Tibi 575 578
10. Majka 521 665
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 2 030 000
2. PamKutya 1 310 000
3. Videómánia 1 170 000
4. Peter Bence 1 070 000
5. Radics Peti 869 000
6. KerekMese 830 000
7. TheVR 755 000
8. Barni. 711 000
9. LEGJOBB [MAGYAR TOP 10] 708 000
10. JustVidman 693 000
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot