Mi fán terem a közösségimédia-figyelés, és miért érdemes foglalkoznod vele?

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Mi az a közösségimédia-figyelés, és miért van szükséged rá 2019-ben?

A közösségi média figyelése egy viszonylag új koncepció, ezért a mai napig meglehetősen sok kérdés és homály öleli körül. Mit jelent maga a kifejezés? Hogyan lehet figyelni a közösségi médiát? Egyáltalán miért kell figyelni, és mire kell odafigyelni? A következőkben ezekre a kérdésekre szeretnénk kimerítő választ adni, ugyanis a közösségi média figyelése mind influencerek, mind márkák számára fontos feladat!

Mi fán terem a közösségimédia-figyelés, és miért érdemes foglalkoznod vele?

Mi az a közösségimédia-figyelés?

A közösségimédia-figyelés (vagy „közösségi hallgatózás”) azt jelenti, hogy különböző eszközök használatával olyan tartalmakra keresel rá, amelyekben megjelenik márkád, vagy termékeid neve.

 

Miért kell „hallgatózni” a közösségi médián?

Egy márka, vagy influencer számára minden azon múlik, hogy milyen kép alakul ki róluk célközönségükben. Ilyen tekintetben az internet kétélű fegyver, hiszen egy márka olyan képet mutat magáról, amilyet csak akar, de mivel az emberek is véleményüket nyilváníthatják bármiről egy komment, vagy blogbejegyzés formájában, így könnyedén bemocskolhatják egy márka hírnevét (függetlenül attól, hogy jogos-e, amit állítanak, vagy sem).

 

A közösségi média figyelésével a márkák (és influencerek) időben értesülhetnek arról, ha valaki említést tesz róluk vagy termékeikről a közösségi médián. Így azonnal válaszolhatnak ezekre a (pozitív és negatív) megnyilvánulásokra, hogy tisztázzák az esetleges félreértéseket, és megvédjék hírnevüket.

 

A közösségi hallgatózás továbbá lehetővé teszi azt is, hogy könnyedén rátalálj a márkáddal kapcsolatos pozitív visszajelzésekre (még akkor is, ha nem márkádnak szólnak ezek az üzenetek), és hogy felmérd, milyen érzelmeket váltanak ki ügyfeleidből termékeid. Ezen értékes tudás birtokában rengeteget javíthatsz termékeiden és/vagy szolgáltatásaidon.

 

Milyen eszközökkel figyelheted a közösségi médiát?

Egyre több eszköz kínál ilyen „hallgatózó” funkciókat, míg vannak olyanok is, amelyek kifejezetten erre a célra készültek. Az ilyen eszközök alapvető funkcionalitásához hozzátartozik a márkanév említéseinek figyelése, illetve értesítést küldeni ezekről a fiók kezelőjének.

 

A korszerűbb figyelőeszközök segítik felmérni a felhasználók márkád iránt táplált érzelemit, véleményét, egyszerűvé teszik a hírnévkezelést, és általános képet festenek márkád marketingtörekvéseinek hatékonyságáról.

 

Jó választás e célokra a Brandmentions, a Brand24, vagy éppen a Buzzsumo is, hogy csak néhány példát említsünk.

 

Hogyan kell figyelni a közösségi médiát?

A közösségi médián legegyszerűbben az erre fejlesztett eszközök valamelyikével hallgatózhatsz. Hasonlóképpen a Google-hoz, a közösségi figyelő eszközök folyamatosan pásztázzák a közösségi csatornákat, és észlelik, amikor egy felhasználó egy nyilvánosan is elérhető bejegyzésben említést tesz márkádról (vagy valamelyik termékedről, szolgáltatásodról, nevedről stb.), vagy beszél rólad egy hozzászólásban.

 

Ez azt jelenti, hogy az eszközök szinte teljesen maguktól működnek, és neked általában csak azt kell megadnod, hogy milyen szavakra (nevek, terméknevek, márkanevek, stb.) figyeljenek oda.

 

Milyen gyakran érdemes hallgatózni a közösségi médián?

A közösségi média figyelése egy márka számára napi rendszerességű feladat kéne, hogy legyen. Ez talán sűrűnek hangzik, de ha belegondolsz, hogy milyen észveszejtő tempóban képesek terjedni manapság a híresztelések (akár valósak, akár nem), még egy nappal is sokat veszíthetsz, ha nem lépsz közbe időben.

 

A közösségi médiát figyelő eszközök ezt értesítésekkel oldják meg. Beállíthatod, hogy mely szavak említéséről szeretnél azonnal értesítést kapni, és némelyikük még akkor is szól, ha valaki egy új hivatkozást helyez el valahol, ami a te tartalmaid valamelyikére mutat.

 

Milyen dolgokat érdemes megfigyelni a közösségi médián?

Ez már valamivel bonyolultabb kérdés. Mint említettük, a közösségi médián „odafigyelhetsz” (az eszközök segítségével) pozitív és negatív említésekre is.

 

Vannak olyan eszközök, amelyek képesek értelmezni a szöveget, és ez alapján megállapítani, hogy az adott személy pozitív, negatív, vagy semleges érzelemmel beszél-e hozzászólásában, vagy bejegyzésében az adott termékről (vagy más, figyelt kifejezésről). Ezt nevezzük érzelmi analízisnek. Ez azt jelenti, hogy nem kell minden egyes rossz és jó szókombinációra szűrőt beállítanod. Fontos persze megjegyezni, hogy ez a funkció sok eszközben nem támogatott magyar nyelven.

 

Persze már az is óriási segítség, ha egy helyen láthatod márkád, neved vagy termékeid összes nyilvános említését. Ha például nemrégiben jelentettél be egy új terméket, akkor megfigyelheted, hogy az online világ miként reagál rá, és milyen véleményeket írnak róla a felhasználók. Ez alapján többek között azt is kiderítheted, hogy jól működik-e jelenlegi marketingstratégiád, vagy hogy érdemes lenne-e változtatni rajta.





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 14 316 190
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 917 393
4. Andy Csinger 715 176
5. Edina Kulcsár 572 859
6. Kasza Tibi 564 516
7. Hódi Pamela 560 722
8. Tóth Attila 523 160
9. Varga Viktória 516 395
10. Majka 504 418
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. PamKutya 4 294 967 295
2. CsChannel 4 294 967 295
3. VamosART 1 558 078
4. Videómánia 1 091 680
5. Peter Bence 825 245
6. Radics Peti 686 892
7. KerekMese 684 658
8. TheVR 671 606
9. luckeY 620 449
10. Peter Gergely 613 695
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot