Kik az azok a nanoinfluencerek, és hogyan segíthetik márkádat?

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Kik az azok a nanoinfluencerek, és hogyan segíthetik márkádat?

A digitális influencer marketing mai formája ugyan viszonylag fiatalnak számít, a központjukban álló influencerek között azonban más-más kategóriákat különböztetünk meg követőbázisuk mérete szerint. Beszéltünk már általánosságban az influencerekről, és szó esett az átlagnál kisebb mikroinfluencerekről is, ezért úgy gondoltuk, hogy a többi kategóriát is számba vesszük – következzenek tehát a nanoinfluencerek!

Kik az azok a nanoinfluencerek, és hogyan segíthetik márkádat?

Mi az a nanoinfluencer?

Ha az influencereket rajongóik száma alapján csoportosítjuk, akkor a nanoinfluencerek azok, akiknek 1000 – 5 000, vagy nagyon maximum 10 000 követőjük van – e felett már mikroinfluencerekről beszélünk.

 

A nanoinfluencerekre is jellemző, hogy egy nagyon érdeklődő, közönségük van, amivel egy nagyon közvetlen, közeli kapcsolatot ápolnak. Általában nagyon szűk réstémákkal foglalkoznak, és követőik érdeklődése is nagyon specifikus, például egy bizonyos sport, egy bizonyos művészeti stílus, vagy egy tudományág. Ennek köszönhetően a mikroinfluencerek közönségéhez hasonlóan a nanoinfluencerek követői is nagyon aktívak.

 

A nanoinfluencerek nagy előnye, hogy nagyon közvetlen, barátságos természetűek hajlamosak lenni, amit kevés általános vagy influencer engedhet meg magának.

 

A nanoinfluencerek karrierjük legelején járnak, és csak most kezdik összeszedni követőbázisukat egy bizonyos téma köré. Ahogy aztán az influencerek nőnek, úgy egyre hajlamosabbak több témát is felvenni repertoárjukba, ami bizonyos értelemben hígítja közönségük aktivitását, mert nem mindig felel meg mindenkinek minden tartalom, amit publikálnak (természetesen vannak kivételek, akik több százezer követő után is megmaradnak egy témánál és stílusnál).

 

Egy nagyobb influencer követőbázisa általában nem csak egy platformon van jelen – sokan például a YouTube-on kívül a Facebookon is aktívak, és ottani közönségük értelemszerűen sok más dolog iránt is érdeklődik.

 

A következőkben mélyebben is elmerülünk a témában, és kitárgyaljuk a nanoinfluencerek előnyeit és hátrányait is!

 

Rendkívül értékes marketingpartnerek lehetnek

Tény, hogy egy marketinges logikusan inkább egy olyan influencert próbálna megszerezni, akinek óriási követőbázisa van, azonban a kisebb rajongótábor jobb eredményeket hozhat. Az Altimeter Group kutatása szerint a fogyasztók 32%-a követ csupán nagyobb influencereket, ezzel szemben azonban 70%-ukat befolyásolják barátaik és családtagjaik az interneten.

 

A nanoinfluencerek szinte baráti kapcsolatot építenek ki követőikkel, akik talán kevesebben vannak, de így sokkal inkább adnak az adott influencer szavára.

 

Jobb aktivitást kínálnak

A Digiday egy felmérése szerint a nanoinfluencerek képesek követőbázisuk 8,7%-át aktivizálni, míg a nagyobb, több százezres követőtábort foglalkoztató sztárinfluencerek csupán 1,7%-kal képesek elérni ugyan ezt.

 

Az emberek kezdik egyre inkább felismerni a fizetett reklámtartalmakat, amikkel általában egy nagyobb influencer közösségi profilja tele van. A nanoinfluencerek falai azonban ritkán tartalmaznak ilyen bejegyzéseket, elvégre nem igazán figyelnek fel rájuk a márkák, így sokkal hitelesebbek követőik szemében, mint valaki, aki egyértelműen csak azért beszél egy termékről, mert fizetnek neki érte.

 

Ne feledd: a nanoinfluencerek barátokként hatnak az emberekre, és egy baráttól érkező javaslat sokkal hitelesebb és hatásosabb, mint ami egy fizetett celebtől érkezik.

 

Jó eséllyel túlteljesítik a terveket

Mivel a nanoinfluencerek többsége soha nem dolgozott korábban márkákkal, így valószínűbb, hogy 150%-os teljesítményt nyújtanak majd, hogy megmutassák, valóban alkalmasak a feladatra (illetve az esetleges újbóli együttműködések reményében). Örömmel, izgalommal, és nagy odaadással dolgoznak együtt a márkákkal, és hajlamosak még többet nyújtani ugyan azért a kompenzációért, mint amennyi meg volt beszélve.

 

Kevesebbe kerülnek

Mivel kisebb követőbázist foglalkoztatnak, és viszonylag tapasztalatlanok is, a nanoinfluencerek lényegesebben kevesebbet kérnek egy általános influencernél (és jó eséllyel egy mikroinfluencernél is).

 

Abból a költségvetésből, amibe egy-két nagyobb influencer férne csak bele, számos kisebb mikro- és nanoinfluencert lehet szerződtetni, és egy sokkal változatosabb tartalom készletet kialakíttatni, ráadásul egy szélesebb közönség számára.

 

Hatékonyabban kommunikálnak a Z-generációval

Egyes szakértők szerint a Z-generáció (az 1990-es évek közepétől a 2000-es évek közepéig születettek) sokkal inkább online kortársaik véleménye irányába hajlanak, minthogy a „hagyományos” tekintélynek örvendő személyekre hallgassanak, vagy azokra, akikkel valós, személyes kapcsolatokat ápolnak. Ez az RPA egyik kutatásából derült ki, amiben megállapították, hogy a Z-generáció még a családtagok, és közeli barátok véleményénél is nagyobbra értékelik a közösségi médián elhangzottakat. Ebből talán az következtethető ki, hogy a nanoinfluencerek egyre fontosabb szerepet játszanak majd a fiatalabb generációk vásárlási döntéshozatalában.

 

A nanoinfluencerek lehetséges hátrányai

Mint láthattad, a nanoinfluencerek valóban nagyszerű partnerei lehetnek bármilyen márkának, azonban a számos előny mellett jó, ha tisztában vagy néhány jellemző hátránnyal is, amelyek befolyásolhatják együttműködésedet ezekkel a gondolatvezérekkel.

 

Kis követőbázisukból adódóan a nanoinfluencerek csupán minimális elérést kínálnak egy átlagos, vagy mikroinfluencerrel szemben, és tovább nehezíti a dolgokat, hogy mivel nem kifejezetten tapasztaltak együttműködés terén, így a cégeknek több dolguk van velük, mint valaki olyannal, aki „influencerkedett” már egy márkának.

 

Különösen fontos az is, hogy az adott influencer („mérettől” függetlenül) ismerje azt a márkát, amivel készül együttműködni. Tudnia kell, hogy mi a cég célja, küldetése, és hogy milyen értékek szerint csinálja azt, amit csinál.





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 10 235 131
2. Dzsudzsák Balázs 1 002 916
3. Enji Night 668 949
4. Andy Csinger 555 827
5. Tóth Attila 513 090
6. Hódi Pamela 439 508
7. Varga Viktória 424 847
8. Edina Kulcsár 403 063
9. Istenes Bence 398 604
10. Bercsenyi Balazs 395 369
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 433 927
2. Videómánia 1 025 183
3. PamKutya 939 466
4. Peter Bence 705 199
5. TheVR 652 157
6. Radics Peti 637 441
7. luckeY 601 275
8. Peter Gergely 594 786
9. UNFIELD 579 977
10. Barni. 539 369
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot