Amit egy marketingesnek a Pinterest influencer marketingről tudnia kell

"Ahol az influencerek és a márkák egymásra találnak"

Így dolgozz együtt influencerekkel a Pinteresten

Akik követik blogunkat egy ideje, azok minden bizonnyal tisztában vannak az influencer marketing fogalmával és jellemzőivel. Az influencer marketinget ezernyi és ezernyi cég használja sikeresen számos közösségi platformon, többek között a Pinteresten is – azonban itt egészen másképpen működnek a dolgok, mint más hálózatokon.

Amit egy marketingesnek a Pinterest influencer marketingről tudnia kell

Általános tudnivalók a Pinterestről

Ez főleg a Pinterest sajátos jellegének köszönhető, ugyanis egy erősen vizuális platformról van szó. Na persze vizuális a Snapchat és az Instagram is, de a Pinterest egészen más irányból közelíti meg a tartalmak terjesztését – például nincsenek közösségi jellegű hírfolyamok. A Pinterest ráadásul sokkal inkább hasonlít egy keresőmotorra, mint egy közösségi platformra: az emberek főként olyan úgynevezett táblákra keresnek rá, amelyekre egy másik felhasználó számukra releváns dolgokat pinelt („tűzött”) ki.

 

Bizonyos értelemben egy képtárról van szó, azonban a Pinterest óriási hangsúlyt fektet a „betárazott” képek megosztogatására, pontosabban pinelésére. Ez a folyamat végtelenül egyszerű: amikor egy felhasználó lát valamit, ami megtetszik neki, akkor azt máris pinelheti egy saját táblájára is, így az adott tartalom onnantól kezdve ott is megjelenik majd.

 

Ez az egyik legnagyobb különb a Pinterest, és más vizuális platformok (Snapchat, Instagram, stb.) között. Itt nem saját képeket posztolsz új bejegyzések formájában, hanem más forrásokból (például webhelyedről, vagy más felhasználóktól) „pineled” őket tábláidra, és várod, hogy a többi felhasználó felfedezze ezeket a pineket, és továbbvigye magával saját tábláira.

 

Habár a Pinteresten is lehetőséged van értesítést küldeni követőidnek arról, hogy új képet pineltél ki, pinjeid nézettségének nagy részét a kereső felhasználók adják majd.

 

A Pinterest egy kereskedő szempontjából

A Pinteresten a felhasználók általában olyan dolgokat pinelnek tábláikra, amiket szeretnének eladni vagy megszerezni.

 

Az emberek gyakran vásárlási keresőmotorként használják a platformot, és olyan dolgokra keresnek rá, amiket szeretnének beszerezni. Amikor egy felhasnzáló meglát valamit, ami tetszik neki, azt általában pineli is, vagy azonnal utánanéz, hogy hol juthat hozzá. A cél tehát az, hogy a Pinteresten bemutasd kínálatodat, és egyszerűvé tedd az érdeklődők számára, hogy megvásárolhassák termékeidet.

 

Ezért van az, hogy a B2C cégek komoly sikereket érhetnek el a Pinteresten az influencer marketinggel.

 

Hogyan keress influencereket a Pinteresten?

A Pinteresten másképpen zajlik az influencerkeresés, mint más népszerű platformokon. Itt nem lehet csak úgy rákeresni azokra a felhasználókra, akiknek sok követőjük van, vagy nagymértékű rövidtávú aktivitást váltanak ki közönségükből.

 

Amikor a Pinteresten valaki pinel egy képet, akkor az hosszú ideig releváns és könnyen felkutatható marad, köszönhetően annak, hogy bármikor megjelenhet az emberek kereséseiben. Ilyen téren a pinek drasztikusan eltérnek például a tweetektől, vagy a Facebook bejegyzésektől, amelyek viszonylag rövid időn belül eltűnnek az emberek hírfolyamairól (már ha az algoritmus egyáltalán megengedi, hogy lássák ezeket).

 

Egy átlagos pin forgalma általában három és fél hónap után csökken a felére, míg egy Facebook bejegyzésnél ez az idő átlagosan 90 perc, egy tweet esetén pedig mindössze 24 másodperc.

 

Szóval mi köze mindennek az influencer marketinghez? Az, hogy a Pinteresten olyan influencereket kell keresni, akik értenek ahhoz, hogy hogyan tartsák minél tovább a keresőtalálatok között pinjeiket, nem pedig olyanokat, akik csak rendszeresen értesítik követőiket, hogy új tartalmat pineltek.

 

Mikro- és makroinfluencerek a Pinteresten

Mint minden más platformon, a mikroinfluencerek a Pinteresten is komoly lehetőségeket kínálnak a márkák számára. Itt a mikroinfluencerek azok a felhasználók, akik releváns, mutatós, érdekes tartalmak pinelésével szereznek maguknak közönséget, általában egy bizonyos piaci résen belül. Habár általában csupán néhány száz, vagy néhány ezer követővel rendelkeznek, ezek a követők rendkívül hűségesek és érdeklődők.

 

A Pinteresten azonban a makroinfluencereknek is fontos szerepük van, még ha más platformokon az utóbbi időkben sokat veszítettek hitelességükből (tisztelet a kivételnek, persze). A Pinteresten ők azok, akik általában más platformokra készítenek tartalmakat, és a Pinterestet csupán egy terjesztőcsatornának használják. Sokan azonban ezzel át is vonzzák követőik egy részét a platformra – ez különösen gyakori a divatinfluencerek esetében, akik előszeretettel pinelik saját blogjukra feltöltött képeiket is tábláikra. Értelemszerűen a makroinfluencerek nagyobb követőtáborral büszkélkednek, de követőik általában összességében kevésbé érdeklődők és aktívak, mint a mikroinfluencerek esetén.

 

Tippek a sikeres együttműködéshez márkáknak

Nyomatékosítottuk tehát, hogy a Pinteresten is megéri együttműködni az influencerekkel. A következőkben megnézzük, hogy hogyan érdemes megközelíteni az influencer marketinget ezen a vizuális platformon!

 

A tartalom többet számít, mint az influencer

Az influencer marketing más platformokon általában a körül forog, hogy milyen kapcsolatot ápol az influencer a követőivel, illetve hogy mekkora aktivitást tud kiváltani belőlük. Az, hogy milyen tartalmakat osztanak meg már általában kevésbé releváns. Az alapelv az, hogy amikor egy influencer egy terméket népszerűsít, akkor követői elhiszik majd, hogy az a termék tényleg ér is valamit.

 

A Pinteresten a tartalomra helyeződik át a hangsúly. Ha egy influencer készít egy jó minőségű képet, és ahhoz egy jó szöveges körítést is mellékel, akkor könnyen lehet, hogy az a tartalom fél évvel később is megjelenik valaki keresésében. A tartalomnak tehát önállóan kell jól teljesítenie, és nem támaszkodhat az influencer hírnevére, népszerűségére.

 

Optimalizáld képeidet a Pinterestre

Ha úgy döntesz, hogy a kampánytartalmak készítését magadra vállalod, akkor többféleképpen is tehetsz annak érdekében, hogy az emberek könnyebben rátaláljanak ezekre a keresésben.

 

Mindenképpen ügyelned kell többek között a képek minőségére. A Pinterest egy vizuális platform, ezért fontos, hogy letisztult, éles, megfelelő felbontású képeket használj pinjeidben.

 

A Pinteresten az álló arányú (lehetőleg 2:3) képek mutatnak a legjobban. A magasabb képek is jók lehetnek, például ha egy képen egymás alatt több lépést szeretnél szemléltetni. Ebből bizonyára kilogikáztad, hogy egy erősen mobilorientált platformról van szó (ami az Instagrammal ellentétben egy remek asztali böngészős verziót is kínál), tehát minden tartalom, amit elkészítesz mobilbarát is kell, hogy legyen!

 

A Facebookkal vagy Instagrammal ellentétben érdemes odafigyelni a SEO-ra is, elvégre a Pinterest egy igen fejlett keresőmotor, amire optimalizálhatod a képekhez mellékelt leírásaidat. Az igazán képzett Pinterest influencerek ezzel is tisztában vannak, és ügyelnek tartalmaik keresőoptimalizálására.

 

Küldj termékeket az influencereknek és bízd rájuk a tartalomkészítést

A makroinfluencerek egy része különösen igényes tartalmaival vált híressé a Pinteresten. A mikroinfluencerek ezzel szemben tartalomterjesztésük miatt olyan sikeresek. Mint más platformokon, a márkák gyakran termékeket küldenek az influencereknek, hogy azokról pineket készítsenek, és népszerűsítsék őket követőik köreiben.

 

Célozz meg olyan influencereket, akik profi tartalomkészítők egy (számodra releváns) piaci résen belül

Ezek általában olyan mikorinfluencerek, akik szoros kapcsolatot ápolnak követőikkel. A márkák képeket biztosíthatnak számukra, vagy – ami még jobb – el is küldhetik nekik a termékeket, amikről tartalmakat készíthetnek, és bemutathatják őket követőiknek.

 

Kérd fel például arra influencereidet, hogy készítsenek természetes pillanatképeket hétköznapjaikról, amikben természetes, indokolt módon jelenik meg a termék – hasonlóképpen úgy, mint egy filmben. A kreatív lehetőségek listája végtelen.





Kapcsolódó cikkek:

Miről tweeteljek: 15 ötlet márkáknak és influencereknek
Miről tweeteljek: 15 ötlet márkáknak és influencereknek
A Twitter felhasználók napi szinten durván félmilliárd tweetet eresztenek ki a nagyvilágba, így a márkáknak és...
Tovább
8 tipp YouTube csatornád felfuttatásához
Így teheted népszerűbbé YouTube csatornádat 8 lépésben
Amennyiben a videó a te céged marketingstratégiájában is fontos szerepet játszik, vagy éppen egy kezdő vlogger...
Tovább
Amit kezdő influencerként mindenképpen tudnod kell
Amit senki nem mond el neked az influencer marketingről
Az influencer marketing, mint karrier vonzereje tagadhatatlan – ki ne szeretné körbeutazni a világot, luxus...
Tovább
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Regisztrálok
Influencert keresek kampányomhoz
Influencert keresek kampányomhoz
Regisztrálok
Több Instagram követőt szeretnék
Több Instagram követőt szeretnék
Érdekel
Instagram toplista
Helyezés Név Követők
1. Palvin Barbara 12 526 420
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 751 413
4. Andy Csinger 644 701
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 479 567
8. Edina Kulcsár 452 421
9. Kasza Tibi 445 560
10. Bercsenyi Balazs 443 140
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
Helyezés Név Feliratkozók
1. VamosART 1 531 361
2. Videómánia 1 074 355
3. PamKutya 1 065 520
4. Peter Bence 797 674
5. Radics Peti 676 991
6. TheVR 666 304
7. KerekMese 650 726
8. luckeY 614 805
9. Peter Gergely 611 000
10. UNFIELD 605 247
Tovább a teljes listára
Mit nyújt Neked az Influencer toplista?
Ha Influencer vagy akkor...
Ha Influencer vagy akkor...

Ha Influencernek érzed magad, legyen akár csak 2.000 követőd is, regisztrálj, segítünk hirdetőt találni! 

Tovább
Ha influencert keresel kampányodhoz...
Ha influencert keresel kampányodhoz...

Válogass a listából, vagy keress meg minket, segítünk kiválasztani a Neked legjiobban megfelelő influencert! 

Tovább
Ha több Instagram követőt szeretnél
Ha több Instagram követőt szeretnél

Segítünk téged influencerré válni! Kapcsolataink, módszereink, adatbázisaink segítenek Neked villámgyorsan sok követőt szerezni! 

Tovább
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, hirdess ott, ahol minden érintett léthatja! 

Tovább
Teljes körű közösségi média marketing érdekel?

Nincs időd Facebook vagy Instagram oldaladra? YouTube csatornát szeretnél, de nem tudsz filmeket készíteni? Minden terhet leveszünk a válladról! Teljes körű Közösségi média stratégia és kivitelezés profiktól! Facebook oldal vezetés, Instagram oldal vezetés, videók készítése, terjesztése, Facebook, Instagram és YouTube hirdetések készítését bízd tapasztalt és kreatív csapatunkra!

Teljes körű közösségi média marketing érdekel?
Így lehet neked is több követőd a Twitteren
2019-07-09
Hírek és ajánlatok
Így szerezz több követőt a Twitteren

A Twitter napjaink egyik legnyüzsgőbb és legnépszerűbb közösségi platformja, ami fontos szerepet játszik számtalan cég, vállalkozó, és influencer karrierjében is. Azok, akik megfelelően használják a Twittert, óriási befolyást gyakorolhatnak iparágukra.

Tovább
Az influencer marketing 6 legjobb kampánytípusa
2019-07-04
Hírek és ajánlatok
Az influencer marketing 6 legjobb kampánytípusa

Az influencer marketing a modern kor egyik legsokoldalúbb marketingformája. Sokan előszeretettel használják a jól bevált „klasszikus” megoldást (értsd: egy termékkel pózoló Instagram felhasználó), míg mások sokkal kreatívabban igyekeznek népszerűsíteni kínálatukat egy véleményvezéren keresztül.

Tovább