Íme 5 influencer marketing taktika, amiket akár a te céged vagy vállalatod is alkalmazhat a siker érdekében!

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

5 influencer marketing taktika, amikkel bármelyik márka népszerűbbé teheti magát az interneten

Manapság, amikor az influencer marketing már nem új fogalom, hanem egyre szélesebb körökben alkalmazott digitális marketingtaktika, a márkák számára egyre nehezebb feladatnak bizonyul versenyképes, hatásos influencerkampányokat indítani. Nem csak az számít, hogy a márkák megfelelő partnert válasszanak maguknak, hanem hogy milyen ajánlattal keresik fel őket.

 

A következőkben néhány olyan influencer marketing taktikát gyűjtöttünk össze, amiket bármilyen jellegű cég alkalmazhat a siker reményében – akár a tiéd is!

Íme 5 influencer marketing taktika, amiket akár a te céged vagy vállalatod is alkalmazhat a siker érdekében!

1. Válassz olyan influencert, aki egyébként is használja márkádat

Ez a taktika azért olyan hatásos, mert az influencer marketing sikerének egyik legfontosabb feltétele a hitelesség és átlátszóság. Sokkal hihetőbb, ha egy olyan influencer adja a nevét márkádhoz, aki korábban már használta termékeidet és/vagy szolgáltatásaidat. Mi több, az ilyen befolyásos személyek közönségei garantáltan érdeklődnek majd márkád iránt, és meglehet, hogy a „reklámot” is szívesen fogadják.

 

Az Airbnb és Mariah Carey együttműködése (amiről egy korábbi cikkünkben már olvashattál) kiváló példa erre. Miután az Airbnb megtudta, hogy az énekesnő náluk foglalt szállást, a cég felkereste Carey-t egy parnterajánlattal. A kampány során Carey képeket töltött fel a közösségi médiára arról az ingatlanról, amiben megszállt – egyik bejegyzése több mint 45 ezer kedvelést szedett össze.

 

A sikeres kampányon felbuzdulva a cég a későbbiekben több hírességgel is összeállt hasonló promóciók céljából. A sablon szerint az Airbnb felkínál egy ajándék szállást az influencernek, aki aztán a közösségi médián arról áradozik, hogy milyen jól érzi magát a luxus ingatlanban.

 

Keress tehát olyan influencereket, akik partnerkapcsolaton kívül is kedvelik márkádat. Ezeket úgy találhatod meg és tarthatod számon, hogy megnézed, kik jelölik meg márkádat (vagy márkás hashtagjaidet) a bejegyzéseikben.

 

2. Ösztönözd kreativitásra influencereidet

Az influencer marketing egyik legnagyobb előnye, hogy az influencerek általában kreatív egyének, akik rengeteg elképesztő dolgot képesek és hajlandók készíteni márkád számára – egy szóval: tartalmakat. Ezzel leveszik a tartalomkészítés stresszét céged vállairól (legalább is egy jó részét), így neked sem időt, sem emberi erőforrásokat nem kell arra pazarolnod, hogy talán életképes tartalomötletekkel állj elő csapatoddal.

 

De mi az a taktika, ami ehhez a gondolathoz kapcsolódik? Nos ha sikeres influencerkampányra vágysz, akkor kellő kreatív szabadságot kell biztosítanod partnereidnek. A Crowdtap egyik tanulmányából kiderült, hogy a megkérdezett influencerek 77%-a szívesebben dolgozik olyan cégekkel, amelyek szárnyalni engedik a kreativitásukat.

 

Ezt tette a Maybelline is, amikor teljesen szabad kezet adott influencereinek az új Falsies Push Up Drama szempillaspirál promóciójához. Voltak olyan influencerek, akik az Instagramon tevékenykedtek, míg mások blogbejegyzést írtak a termékről. A kampány összesen durván 35,7 milliónyi megjelenítést ért el.

 

3. Törekedj hosszútávú együttműködésekre

A jó influencer-együttműködések alapja, hogy egy olyan partnert találj márkád számára, aki hosszútávon lenne hajlandó együtt dolgozni vele.

 

Sok népszerű márka már évek óta ugyan azokkal az arcokkal reklámozza magát minden kampányában. Persze mint mindig, itt is fontos odafigyelni rá, hogy a kiszemelt influencer érdeklődése passzoljon a márka jellegéhez, különben az együttműködés nem lesz természetes, hiteles.

 

Ott van például a Johnson & Johnson, ami már évek óta dolgozik együtt Joy Chóval, aki többek között a márka színes ragtapaszait is népszerűsítette az Instagramon. Joy két Instagram fiókot is kezel, amiken eddig összesen több mint félmillió követőt sikerült maga köré vonzania.

 

A cél tehát mély, hosszantartó kapcsolatokat kiépíteni az influencerekkel. Többek között megoszthatsz velük például néhány kuponkódot és/vagy partnerhivatkozást, amelyekkel még több követőjüket ösztönözheted vásárlásra.

 

4. Keress mikroinfluencereket

Ha követed az influencer marketing alakulását, akkor bizonyára hallottál már azokról az influencerkeről, akiknek az átlagnál jóval kevesebb követőjük van, de ennek ellenére egyre több márka keresi fel őket együttműködés reményében. Ezek az úgynevezett „mikroinfluencerek”, akikben – a statisztikák szerint – az emberek 82%-a bízik az ilyen befolyásos személyek ajánlataiban.

 

A mikroinfluencerek sokkal szorosabb kapcsolatokat képesek kiépíteni közönségükkel, éppen azért, mert követőbázisuk kisebb, mint a nevesebb influencereké. Ennek köszönhetően ezek a követők sokkal aktívabbak, lelkesebbek, és sokkal valószínűbb, hogy bíznak majd abban, amit kedvencük mond nekik. Egy másik előny, hogy a mikroinfluencerekkel olcsóbb együttműködésekre lehet számítani.

 

A Tom’s of Maine, egy testápoló termékekkel foglalkozó cég olyan mikroinfluencerek segítségével indított kampányt, akiknek 500-5000 követőjük volt. Az eredmény? A kampánnyal összesen 1,72 millió embert értek el a közösségi médián, és aktivitásuk 600%-osra növekedett.

 

5. Építsd fel stratégiádat az influencerek köré

A marketingnek számos ágazata van, amelyekből egy cég általában többet is alkalmaz a siker érdekében. Azonban vannak olyan merész márkák is, amelyek szinte kizárólag influencerekkel oldották meg a marketing kérdését.

 

A Gymshark marketingje például teljes mértékben az influencerek körül mozog – említésre méltó partnerük például Nikki Blackketer és Lex Griffin, akik több alkalommal is népszerűsítették már a márkát.

 

A Gymshark időnként arra is lehetőséget kínál követőinek, hogy találkozhassanak kedvenc influencereikkel a márka üzleteiben. Ez az influencer-fókuszált stratégia két év alatt a semmiből egy másfél millió dolláros márkává növelte a Gymsharkot.





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Almádi Gréti 0
2. Berta Bianca 0
3. Our Dream Tour 0
4. 0
5. Palvin Barbara 0
6. Kovács Patrícia 0
7. Tóth Renátó 0
8. TheBiebersOfficial 0
9. 0
10. Dzsudzsák Balázs 0
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 2 120 000
2. Peter Bence 1 140 000
3. TheVR 873 000
4. Barni. 809 000
5. LEGJOBB [MAGYAR TOP 10] 716 000
6. ZGSTUDIO Official 1 705 000
7. zsozeatya 650 000
8. UNFIELD 639 000
9. OwnMcKendry 628 000
10. Peter Gergely 627 000
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Érdekel az Instagram Influencerek világa és szívesen kipróbálnád magad benne? Így kezd neki!

Tovább

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink