Manapság, amikor az influencer marketing már nem új fogalom, hanem egyre szélesebb körökben alkalmazott digitális marketingtaktika, a márkák számára egyre nehezebb feladatnak bizonyul versenyképes, hatásos influencerkampányokat indítani. Nem csak az számít, hogy a márkák megfelelő partnert válasszanak maguknak, hanem hogy milyen ajánlattal keresik fel őket.
A következőkben néhány olyan influencer marketing taktikát gyűjtöttünk össze, amiket bármilyen jellegű cég alkalmazhat a siker reményében – akár a tiéd is!
1. Válassz olyan influencert, aki egyébként is használja márkádat
Ez a taktika azért olyan hatásos, mert az influencer marketing sikerének egyik legfontosabb feltétele a hitelesség és átlátszóság. Sokkal hihetőbb, ha egy olyan influencer adja a nevét márkádhoz, aki korábban már használta termékeidet és/vagy szolgáltatásaidat. Mi több, az ilyen befolyásos személyek közönségei garantáltan érdeklődnek majd márkád iránt, és meglehet, hogy a „reklámot” is szívesen fogadják.
Az Airbnb és Mariah Carey együttműködése (amiről egy korábbi cikkünkben már olvashattál) kiváló példa erre. Miután az Airbnb megtudta, hogy az énekesnő náluk foglalt szállást, a cég felkereste Carey-t egy parnterajánlattal. A kampány során Carey képeket töltött fel a közösségi médiára arról az ingatlanról, amiben megszállt – egyik bejegyzése több mint 45 ezer kedvelést szedett össze.
A sikeres kampányon felbuzdulva a cég a későbbiekben több hírességgel is összeállt hasonló promóciók céljából. A sablon szerint az Airbnb felkínál egy ajándék szállást az influencernek, aki aztán a közösségi médián arról áradozik, hogy milyen jól érzi magát a luxus ingatlanban.
Keress tehát olyan influencereket, akik partnerkapcsolaton kívül is kedvelik márkádat. Ezeket úgy találhatod meg és tarthatod számon, hogy megnézed, kik jelölik meg márkádat (vagy márkás hashtagjaidet) a bejegyzéseikben.
2. Ösztönözd kreativitásra influencereidet
Az influencer marketing egyik legnagyobb előnye, hogy az influencerek általában kreatív egyének, akik rengeteg elképesztő dolgot képesek és hajlandók készíteni márkád számára – egy szóval: tartalmakat. Ezzel leveszik a tartalomkészítés stresszét céged vállairól (legalább is egy jó részét), így neked sem időt, sem emberi erőforrásokat nem kell arra pazarolnod, hogy talán életképes tartalomötletekkel állj elő csapatoddal.
De mi az a taktika, ami ehhez a gondolathoz kapcsolódik? Nos ha sikeres influencerkampányra vágysz, akkor kellő kreatív szabadságot kell biztosítanod partnereidnek. A Crowdtap egyik tanulmányából kiderült, hogy a megkérdezett influencerek 77%-a szívesebben dolgozik olyan cégekkel, amelyek szárnyalni engedik a kreativitásukat.
Ezt tette a Maybelline is, amikor teljesen szabad kezet adott influencereinek az új Falsies Push Up Drama szempillaspirál promóciójához. Voltak olyan influencerek, akik az Instagramon tevékenykedtek, míg mások blogbejegyzést írtak a termékről. A kampány összesen durván 35,7 milliónyi megjelenítést ért el.
3. Törekedj hosszútávú együttműködésekre
A jó influencer-együttműködések alapja, hogy egy olyan partnert találj márkád számára, aki hosszútávon lenne hajlandó együtt dolgozni vele.
Sok népszerű márka már évek óta ugyan azokkal az arcokkal reklámozza magát minden kampányában. Persze mint mindig, itt is fontos odafigyelni rá, hogy a kiszemelt influencer érdeklődése passzoljon a márka jellegéhez, különben az együttműködés nem lesz természetes, hiteles.
Ott van például a Johnson & Johnson, ami már évek óta dolgozik együtt Joy Chóval, aki többek között a márka színes ragtapaszait is népszerűsítette az Instagramon. Joy két Instagram fiókot is kezel, amiken eddig összesen több mint félmillió követőt sikerült maga köré vonzania.
A cél tehát mély, hosszantartó kapcsolatokat kiépíteni az influencerekkel. Többek között megoszthatsz velük például néhány kuponkódot és/vagy partnerhivatkozást, amelyekkel még több követőjüket ösztönözheted vásárlásra.
4. Keress mikroinfluencereket
Ha követed az influencer marketing alakulását, akkor bizonyára hallottál már azokról az influencerkeről, akiknek az átlagnál jóval kevesebb követőjük van, de ennek ellenére egyre több márka keresi fel őket együttműködés reményében. Ezek az úgynevezett „mikroinfluencerek”, akikben – a statisztikák szerint – az emberek 82%-a bízik az ilyen befolyásos személyek ajánlataiban.
A mikroinfluencerek sokkal szorosabb kapcsolatokat képesek kiépíteni közönségükkel, éppen azért, mert követőbázisuk kisebb, mint a nevesebb influencereké. Ennek köszönhetően ezek a követők sokkal aktívabbak, lelkesebbek, és sokkal valószínűbb, hogy bíznak majd abban, amit kedvencük mond nekik. Egy másik előny, hogy a mikroinfluencerekkel olcsóbb együttműködésekre lehet számítani.
A Tom’s of Maine, egy testápoló termékekkel foglalkozó cég olyan mikroinfluencerek segítségével indított kampányt, akiknek 500-5000 követőjük volt. Az eredmény? A kampánnyal összesen 1,72 millió embert értek el a közösségi médián, és aktivitásuk 600%-osra növekedett.
5. Építsd fel stratégiádat az influencerek köré
A marketingnek számos ágazata van, amelyekből egy cég általában többet is alkalmaz a siker érdekében. Azonban vannak olyan merész márkák is, amelyek szinte kizárólag influencerekkel oldották meg a marketing kérdését.
A Gymshark marketingje például teljes mértékben az influencerek körül mozog – említésre méltó partnerük például Nikki Blackketer és Lex Griffin, akik több alkalommal is népszerűsítették már a márkát.
A Gymshark időnként arra is lehetőséget kínál követőinek, hogy találkozhassanak kedvenc influencereikkel a márka üzleteiben. Ez az influencer-fókuszált stratégia két év alatt a semmiből egy másfél millió dolláros márkává növelte a Gymsharkot.