Így lehet több alkalmazásletöltésed influencerek segítségével

"Ahol az influencerek és a márkák egymásra találnak"

Így lehet több alkalmazásletöltésed influencerek segítségével

Egy olyan világban, amiben okostelefonok minden ember zsebében ott lapulnak, az alkalmazásfejlesztés egy teljesen kiforrott karrierré nőtte ki magát az elmúlt évek során. Sok fejlesztő kizárólag az adott platform áruházára (Google Play, App Store), illetve esetleg saját webhelyére támaszkodik, hogy népszerűsítse alkalmazásait, azonban ahogyan egyre többen kapnak rá a hasznosabbnál hasznosabb (vagy éppen őrültebbnél őrültebb) applikációk megalkotására, igen komoly versenyhelyzet is kialakult a különböző kategóriákban.

 

A fejlesztőknek új csatornákat kell találniuk, ahol érdeklődő közönségeket érhetnek el, és terjeszthetik nekik alkotásaikat. Itt lép színre a Snapchat, és az ott tevékenykedő influencerek!

Így lehet több alkalmazásletöltésed influencerek segítségével

Miért pont a Snapchat?

A Snapchat egy meglepően ritkán emlegetett, viszonylag telítetlen közösségi média platform, tele influencer lehetőségekkel. A platform egyik legnagyobb előnye, hogy a Facebookkal, vagy éppen a YouTube-bal ellentétben a tartalmak nem kell, hogy kiválóan elkészítettek és tökéletes minőségűek legyenek – a Snapchat sokkal személyesebb pillanatok bemutatására készült, ezért az „amatőr” minőségű tartalmak sokkal hitelesebbnek hatnak rajta.

 

Hogyan segíthetnek küldetésedben a Snapchat influencerek?

Az influencerek természetesen más platformokon is jelen vannak – a Facebookon, a YouTube-on, az Instagramon, és így tovább. Azonban amikor egy felhasználó megnyitja a Snapchat alkalmazást, rögtön saját magával találja magát szemben.

 

A legtöbb tartalom középpontjában, amit a felhasználók Snapchaten látnak emberek állnak, legyen szó selfie-kről, vagy videókról. A Snapchat egy nagyon személyes platform, ezért ha egy influencer említi meg rajta alkalmazásodat, akkor az olyan, mintha az ajánlás egy közeli baráttól érkezne.

 

Egy másik jó érv, hogy a Snapchatre meglepően nehéz jó tartalmakat készíteni, ha az ember nem ismeri igazán a platformot, míg az influencerek hiteles tartalmakkal képesek kibővíteni kampányaidat. AEgy másik előnye, hogy hogy a Snapchat influencer marketing általánosságban olcsóbb, mint YouTube, vagy Instagram influencerekkel együttműködni.

 

Szóval hogyan hasznosíthatod a Snapchat influencereket alkalmazás-kampányaid során? Íme néhány tipp ehhez!

 

1. Merülj el a kultúrában

Az influencerekkel való együttműködésre általánosságban vonatkozik, hogy a siker titka az éppen aktuális, releváns kulturális pillanatokra kell összpontosítani bennük. A legtöbb mai reklám meglehetősen lapos, és egyszerűen nincs egy frekvencián a fiatal közönséggel, akik a közösségi média mellett nőttek fel, mindig naprakészen a legfrissebb trendekkel és kulturális újdonságokkal kapcsolatban.

 

Azok a legsikeresebb márkák, amelyek felismerik ezt, és képesek a saját nyelvükön megszólítani a fiatalságot. Egy másik opció az influencerekre hárítani ezt a feladatot, akik sokkal természetesebb módon képesek kommunikálni közönségükkel – ne feledd, ők is emberi lények, nem pedig beszélő hirdetőtáblák.

 

Mielőtt úgy döntesz, hogy szeretnél együttműködni egy Snapchat influencerrel, fel kell mérned a kínálatot, és utánanézned, hogy kik azok, akik természetesen tudnák megszólítani célközönségedet (saját követőbázisukat). Ha az alkalmazásod például sporthoz kapcsolódik, akkor értelemszerűen sportoló influencereket kell felkeresned, akik edzési tippekről és hasonló dolgokról készítenek Snapeket, és így tovább.

 

2. A cél a szórakoztatás, nem az értékesítés

A Snapchaten 10-ből 6 hirdetést átugranak a felhasználók – az, hogy odaírod, hogy az alkalmazás ingyenes ma már messze nem elég ahhoz, hogy felkeltsd valaki érdeklődését – az emberek elvárják, hogy az alkalmazások többsége ingyenes legyen. Ha egy fiatalabb közösségnek próbálsz kedveskedni, akkor ez végtelenül unalmas lesz számukra, és automatikusan kizárják majd.

 

Szóval mi a megoldás? Szórakoztatnod kell célközönségedet, miközben egyszerre reklámozol is nekik. Az angol nyelv ezt advertainment-nek hívja, az advertisement (hirdetés) és az entertainment (szórakoztatás) különösen kreatív kombinációjaként.

 

Fontos továbbá az is, hogy intenzíven aktivizáld közönségedet azzal, hogy konkrétan megszólítod őket kampányaidban és/vagy szintén konkrét utasításokat adsz nekik a képernyő-elhúzásokkal kapcsolatban ahelyett, hogy a hirdetés végére időzített CTA-kra hagyatkoznál.

 

3. Vess be mémeket

A hirdetések magas átlépési arányával (60%) rendkívül fontos, hogy ismerd elérni kívánt közönségedet. Fiatalabb felhasználókról van szó, akik az interneten nőttek fel, és akik ismerik a legnépszerűbb, legújabb mémeket is, amelyekből úgy tűnik, hogy minden nap felbukkan egy-egy újabb kérészéletű szenzáció.

 

GIF képek, hangulatjelek, és mémek – ezek azok, amikkel fel lehet kelteni a fiatalok figyelmét a Snapchaten, és aktivitásra (többek között letöltésre) ösztönözni őket.

 

4. Használd a Snapchat beépített eszközeit

Habár kevesen tudnak ezekről, a Snapchatnek meglepően jó beépített eszközei vannak, amelyek segíthetnek alkalmazás letöltéseid fellendítéséhez. Érdemes persze rendszeresen Snapchat történeteket feltölteni, amik már önmagukban sokat tehetnek e cél érdekében.

 

A rendszeresség nagyon fontos kulcsszó itt – azok a márkák (és influencerek), amelyek rendszeresen töltenek fel releváns tartalmakat a Snapchatre, már ezzel megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól.

 

Egy jó kampányötlet például arra kérni követőidet, hogy osszák meg a Snapchaten, hogy hogyan és mire használják alkalmazásodat. Ez sokszorosan feldobhatja az aktivitást márkád körül, és persze több letöltést is eredményez majd. Akár egy versenyként is meghirdetheted ezt az egészet – a nyeremény pedig lehet bármi, akár alkalmazásod teljes, fizetett verziója is. Természetesen influencer partnereidet is megkérheted, hogy népszerűsítsék ezt a versenyt, és minél többeket bevonjanak.

 

Az ilyen törekvések eredményei először nem lesznek igazán szembetűnőek, de mint említettük, a rendszeresség a kulcsa mindennek. Idővel látni fogod majd, hogy konverziós arányod javulni kezd, de ehhez türelmesnek és kitartónak kell lenned.

 

5. Használd a „hármas hirdetés” formátumot

A „hármas hirdetés” egy egyedi influencer hirdetésformátum a Snapchaten, ami három tíz másodperces videóból áll:

 1. Az első videóban az influencer egy hiteles snapen kereszütl mutatja be az alkalmazást.

 2. A második videóban az influencer megoszt egy videóhirdetést, amit te készítettél az alkalmazáshoz.

 3. A harmadik videóban az influencer megemlíti az alkalmazás legfontosabb funkcióit, majd felszólítja a közönséget, hogy húzzák fel a képernyőt, hogy letölthessék az alkalmazást.





Kapcsolódó cikkek:

5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért
5 tipp B2B marketingeseknek a gyors influencer sikerekért
Az influencer marketinget rengeteg cég használja valamilyen formában – elképzelhető, hogy a te vállalatod is...
Tovább
15 nagyszerű tartalomtipp, amikből ötletet meríthetsz YouTube vlogjaidhoz!
15 tartalomtipp YouTube vloggereknek
Kezdő vloggerként biztosan te is sokat tűnődtél azon, hogy vajon miről is lenne érdemes vlogokat készítened,...
Tovább
5 gyorstipp kezdő vloggereknek
5 gyorstipp kezdő vloggereknek
A „vloggerkedés”, „vlogolás”, és hasonló jellegű idegen eredetű kifejezések nagyon...
Tovább
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Regisztrálok
Influencert keresek kampányomhoz
Influencert keresek kampányomhoz
Regisztrálok
Több Instagram követőt szeretnék
Több Instagram követőt szeretnék
Érdekel
Instagram toplista
Helyezés Név Követők
1. Palvin Barbara 12 050 353
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 747 888
4. Andy Csinger 620 249
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 508 259
7. Hódi Pamela 462 392
8. Bercsenyi Balazs 438 166
9. Edina Kulcsár 437 082
10. Kasza Tibi 428 398
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
Helyezés Név Feliratkozók
1. VamosART 1 482 302
2. Videómánia 1 056 425
3. PamKutya 1 048 956
4. Peter Bence 773 581
5. Radics Peti 664 933
6. TheVR 662 464
7. luckeY 609 364
8. Peter Gergely 606 664
9. KerekMese 603 993
10. UNFIELD 595 744
Tovább a teljes listára
Mit nyújt Neked az Influencer toplista?
Ha Influencer vagy akkor...
Ha Influencer vagy akkor...

Ha Influencernek érzed magad, legyen akár csak 2.000 követőd is, regisztrálj, segítünk hirdetőt találni! 

Tovább
Ha influencert keresel kampányodhoz...
Ha influencert keresel kampányodhoz...

Válogass a listából, vagy keress meg minket, segítünk kiválasztani a Neked legjiobban megfelelő influencert! 

Tovább
Ha több Instagram követőt szeretnél
Ha több Instagram követőt szeretnél

Segítünk téged influencerré válni! Kapcsolataink, módszereink, adatbázisaink segítenek Neked villámgyorsan sok követőt szerezni! 

Tovább
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, hirdess ott, ahol minden érintett léthatja! 

Tovább
Teljes körű közösségi média marketing érdekel?

Nincs időd Facebook vagy Instagram oldaladra? YouTube csatornát szeretnél, de nem tudsz filmeket készíteni? Minden terhet leveszünk a válladról! Teljes körű Közösségi média stratégia és kivitelezés profiktól! Facebook oldal vezetés, Instagram oldal vezetés, videók készítése, terjesztése, Facebook, Instagram és YouTube hirdetések készítését bízd tapasztalt és kreatív csapatunkra!

Teljes körű közösségi média marketing érdekel?
Az influencer marketing jogi kihívásai céges szempontból
2019-05-07
Hírek és ajánlatok
Az influencer marketing jogi kihívásai céges szempontból

Az influencer marketing megjelenése és elterjedése nem csak új üzleti lehetőségeket, hanem új kihívásokat is jelentett a marketingesek számára. A modern influencer marketing rövid, de tartalmas fennállása során nem egy botrányos esemény adott okot a különböző országok szervezeteinek, hogy szigorítsanak szabályzataikon, vagy teljesen új rendeleteket hozzanak az influencer marketinggel kapcsolatban. Ha mindez nem lenne elég, az online marketingeseknek arra is folyamatosan oda kell figyelniük, hogy ne kapjanak ki a Google-tól.

 

A megannyi szabályzat és fenyegető törvény mellett nem csoda, hogy a marketingeseknek nehezükre esik szárnyalni hagyni a kreativitásukat. A következőkben néhány általános tudnivalót szeretnénk megosztani az influencer marketing jogi oldaláról, végtelenül leegyszerűsítve.

Tovább
Elkezdte eltüntetni a like-okat az Instagram, hogy a platform újra a képekről szóljon
2019-05-02
Hírek és ajánlatok
Elkezdte eltüntetni a like-okat az Instagram, hogy a platform újra a képekről szóljon

Az Instagramot senkinek nem kell bemutatni – a világ egyik legnépszerűbb képmegosztója/közösségi platformja szinte mindenhol ott van, és milliók képtelenek kibírni úgy egy órát, hogy ne pillantsanak rá kedvenc alkalmazásukra. A Facebook tulajdonában álló hálózatnak fontos szerepe volt az influencer marketing, mint karrier-útvonal megalakulásában, és sokan a megélhetésüket alapozzák erre a platformra. Éppen ezért minden kisebb és nagyobb frissítés (az utóbbira jó példa volt a kronológiai idővonal leváltása) komoly hatással lehet egyesek munkájára.

Tovább