Miről tweeteljek: 15 ötlet márkáknak és influencereknek

"Ahol az influencerek és a márkák egymásra találnak"

Miről tweeteljek: 15 ötlet márkáknak és influencereknek

A Twitter felhasználók napi szinten durván félmilliárd tweetet eresztenek ki a nagyvilágba, így a márkáknak és az influencereknek rendszeresen hatalmas versenymezőnnyel kell megküzdeniük követőik figyelméért.

Miről tweeteljek: 15 ötlet márkáknak és influencereknek

Egy márka megbízott Twitter-felelőseként, vagy önálló Twitter influencerként tudnod kell, hogy mikor és mit tweetelj, hogy elérd céljaidat. Azonban mint azt már bizonyára tapasztaltad, ez messze nem olyan egyszerű, mint amilyennek eleinte távolról látszott.

 

Megeshet, hogy néha tweetelsz valamit, amiről úgy érzed, hogy nagyot fog szólni, de aztán néhány kedvelés után feledésbe is merül.

 

Cikkünk célja néhány ötletet kínálni ahhoz, hogy miket érdemes posztolni (tweetelni) a Twitterre, hogy felkeltsd közönséged érdeklődését és aktivitásra ösztönözd őket. Garantáljuk, hogy a marketingesek és az influencerek is találnak majd köztük hasznos tippeket!

 

1. Ossz meg ipari híreket

Tartsd naprakészen követőidet iparágad legfrissebb híreivel. Történt néhány változás mostanában, ami érdekelhetné őket? Közeleg egy olyan esemény, vagy trend, ami érinti követőidet? Azzal, hogy hasznos információkat kínálsz nekik, garantáltan elnyered majd hálájukat és bizalmukat is, hiszen olyasvalakiként tüntetheted fel magad előttük, aki tényleg képben van.

 

2. Emeld ki alkalmazottaidat

Ha szeretnéd márkádat „emberibbé” tenni, akkor mutasd meg, hogy kik dolgoznak annak logója mögött. Említsd meg munkatársaidat, és hogy miért játszanak fontos szerepet a cég munkásságában. Néha még egy-egy rövid történetet is kiemelhetsz (mondjuk heti rendszerességgel), amiben röviden összefoglalsz egy fontosabb eseményt vállalatod történetéből – ezeket akár képekkel is illusztrálhatod!

 

Mindezzel nem csak közönségeddel alakíthatsz ki személyesebb kapcsolatot, de a kiemelt munkatársaknak is biztosan jól esik majd a nyilvános elismerés.

 

3. Tégy fel releváns kérdéseket

Ha valamivel, akkor a kérdésekkel garantáltan aktivitásra ösztönözheted közönségedet. Ezek a tweetek – ahelyett, hogy első sorban információt kínálnának – arra szólítják fel a követőket, hogy aktívan kivegyék a részüket a téma megvitatásából.

 

Többféle kérdést is feltehetsz nekik – például:

- Mik a kedvenc termékeik/szolgáltatásaik

- Milyen problémáik vannak ezekkel kapcsolatban

- Miért szeretik követni a profilodat

- Miből szeretnének többet látni tőled

- Mi a véleményük egy trendről, vagy hírről (amit a kérdéssel együtt megosztottál)

 

Ez persze csupán néhány példa – rengetegféle kérdést feltehetsz követőidnek, és érdemes is rendszeresen ezekkel aktivitásra buzdítani őket.

 

Erősen ajánljuk azonban, hogy kerüld a heves vitatémákat (politika, vallás, stb.) – ne botránnyal akard kiérdemelni közönséged elismerését!

 

4. Ossz meg pozitív márkahíreket

Márkád (vagy személyes márkád) csatlakozott egy fontos társadalmi ügyhöz? Esetleg új ügyvezető igazgató vette át a stafétabotot? Talán kitüntették márkádat, vagy megérkezett az X feliratkozóért járó elismerésed a YouTube-tól? Ezek mind tweetelendő hírek, hiszen pozitív fényben tüntetik fel márkádat, és naprakészen tartják követőidet márkáddal kapcsolatban.

 

5. Oszd meg blogtartalmaidat

Ha blogot vezetsz, akkor bizonyára szeretnéd, hogy minél több érdeklődőhöz jussanak el tartalmaid, amiken órákat, vagy akár napokat is dolgoztál. A Twitter nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy cikkeidet egy érdeklődő közönséggel oszthasd meg. Ez a tipp vonatkozik más Twitteren kívül tartalmakra – például YouTube videóidra – is.

 

6. Számolj be a fontosabb rendezvényekről

Beszélj követőidnek azokról a közelgő rendezvényekről, amelyeken egyedül (influencerként) vagy márkád képviseletében ott leszel majd. Amennyiben a rendezvény a nyilvánosság számára is elérhető, akkor így tudni fogják, hogy személyesen is találkozhatnak veled. Oszd meg velük a helyszínt, a dátumot, és – ha lehet – a rendezvény hivatkozását is, hogy tudják, pontosan hogyan találkozhatnak veled.

 

7. Lovagold meg a felkapott témákat

Ha vannak trendi témák, amik éjszakánként ébren tartják a közösséget, akkor minél előbb csatlakozz te is a róluk folyó beszélgetéshez (használd a megfelelő hashtageket), hogy releváns maradj közönséged számára.

 

Az sem feltétlenül fontos, hogy a téma közvetlenül kapcsolódjon hozzád, vagy márkádhoz – ha mindenkit érint, akkor közönségedet is érdekelni fogja a véleményed róla. Lehet szó popkultúráról, egy ünnepről, vagy bármi másról. Azonban továbbra is azt javasoljuk, hogy határolódj el a botrányos vitatémáktól – egyetlen félreértett megjegyzés is elég ahhoz, hogy sok követőt elveszíts.

 

8. Ossz meg érdekes tényeket

Minden veled/márkáddal/kínálatoddal kapcsolatos érdekességet megemlíthetsz egy-egy tweet formájában. Elmesélheted azt is, hogy milyen felindulásból kezdett el céged dolgozni egy adott terméken, illetve megalkotásának tömör történetét is.

 

9. Válaszolj meg gyakran feltett kérdéseket

A Twitter tökéletes platform arra, hogy megválaszold a márkáddal, kínálatoddal, vagy iparágaddal kapcsolatos gyakran feltett kérdéseket követőidnek. Ha sűrűn találkozol egy kérdéssel valahol (feléd irányított tweetekben, saját tweetjeid hozzászólásai között, fórumokon, más platformokon, stb.), akkor válaszold meg azt! Közönséged hálás lesz érte, hogy rendszeresen kínálod nekik azt, amit kérnek.

 

10. Oszd meg elégedett ügyfeleid/partnereid tweetjeit

Mutasd meg a Twitternek, hogy mennyire elégedettek veled (termékeiddel, szolgáltatásaiddal, influencer teljesítményeddel) ügyfeleid vagy partnereid. A társadalmi bizonyítékok nagyon meggyőzőek tudnak lenni, ráadásul ezzel az eredet tweetelőnek is megmutatod, hogy értékeled visszajelzését (ami nyers, pozitív PR).

 

12. Hirdess meg álláslehetőségeket cégeden belül

Meglehet, hogy követőid közül sokan szívesen dolgoznának cégednél, de nem tudják, hogy hol keressenek rá a nyílt pozíciókra. Érdemes tehát emlékeztetni őket a lehetőségekről mind a Twitteren, mind más platformokon (és akár hírleveleidben is).

 

13. Mutasd be készülőfélben lévő dolgaidat

Hívd fel közönséged figyelmét készülőfélben lévő termékeidre, vagy rendezvényeidre a Twitteren keresztül. Ezzel biztosíthatod, hogy minél többen tudjanak ezekről, amikorra elkészülnek, és hogy izgatottabban várják a végeredményt. Hasonlóképpen be is viheted őket a kulisszák mögé, hogy megmutasd nekik, hogyan készülnek már megjelent termékeid.

 

14. Ossz meg vizuális tartalmakat

A vizuális tartalmak minden közösségi platformon nagy sikernek örvendenek, hiszen azonnal megragadják a közönség figyelmét, akik így valószínűbb, hogy aktívan foglalkoznak majd a tartalmakkal. Egy olyan tweet, amihez kép is tartozik lényegesen több megosztást termelhet, mint egy sima szöveges bejegyzés.

 

15. Írj ki szavazásokat

A szavazásokkal nem csak aktivizálhatod követőidet, de rengeteg értékes információt is szerezhetsz róluk. Megkérdezheted őket például arról, hogy milyen tartalmakból szeretnének többet látni, mely termékeidet vásárolták már meg, vagy hogy milyen jellegű szolgáltatásokat/termékeket látnának szívesen kínálatodban – ez csupán néhány példa. Ilyen értelemben a szavazások hasonlítanak a kérdésekhez, azonban a visszajelzéseket sokkal könnyebb kiértékelni.





Kapcsolódó cikkek:

Mi fán terem a közösségi tartalomnaptár?
Miért és hogyan készíts magadnak közösségi tartalomnaptárt
Ugyan még csak az év felén vagyunk túl, sosem késő rászánni magadat egy friss közösségi tartalomnaptár...
Tovább
A Facebook élőzés 9 szarvashibája (és elkerülésük)
Így kerüld el a Facebook élőzés 9 leggyakoribb hibáját
A Facebook Live funkciója mind a hétköznapi felhasználók, mind a márkák, mind pedig az influencerek számára...
Tovább
Íme a meghatározó Instagram Élő útmutató!
Komplett útmutató az Instagram élő közvetítéseihez influencereknek
Az, hogy az élő videó napjaink egyik legfelkapottabb digitális jelensége vitathatatlan tény. A Facebook még...
Tovább
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Regisztrálok
Influencert keresek kampányomhoz
Influencert keresek kampányomhoz
Regisztrálok
Több Instagram követőt szeretnék
Több Instagram követőt szeretnék
Érdekel
Instagram toplista
Helyezés Név Követők
1. Palvin Barbara 12 680 729
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 821 851
4. Andy Csinger 653 862
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 483 771
8. Edina Kulcsár 460 269
9. Kasza Tibi 459 717
10. Bercsenyi Balazs 450 420
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
Helyezés Név Feliratkozók
1. VamosART 1 548 605
2. Videómánia 1 086 800
3. PamKutya 1 078 519
4. Peter Bence 816 426
5. Radics Peti 683 807
6. KerekMese 680 166
7. TheVR 670 441
8. luckeY 619 139
9. Peter Gergely 612 874
10. UNFIELD 608 605
Tovább a teljes listára
Mit nyújt Neked az Influencer toplista?
Ha Influencer vagy akkor...
Ha Influencer vagy akkor...

Ha Influencernek érzed magad, legyen akár csak 2.000 követőd is, regisztrálj, segítünk hirdetőt találni! 

Tovább
Ha influencert keresel kampányodhoz...
Ha influencert keresel kampányodhoz...

Válogass a listából, vagy keress meg minket, segítünk kiválasztani a Neked legjiobban megfelelő influencert! 

Tovább
Ha több Instagram követőt szeretnél
Ha több Instagram követőt szeretnél

Segítünk téged influencerré válni! Kapcsolataink, módszereink, adatbázisaink segítenek Neked villámgyorsan sok követőt szerezni! 

Tovább
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, hirdess ott, ahol minden érintett léthatja! 

Tovább
Teljes körű közösségi média marketing érdekel?

Nincs időd Facebook vagy Instagram oldaladra? YouTube csatornát szeretnél, de nem tudsz filmeket készíteni? Minden terhet leveszünk a válladról! Teljes körű Közösségi média stratégia és kivitelezés profiktól! Facebook oldal vezetés, Instagram oldal vezetés, videók készítése, terjesztése, Facebook, Instagram és YouTube hirdetések készítését bízd tapasztalt és kreatív csapatunkra!

Teljes körű közösségi média marketing érdekel?
Mi fán terem a közösségimédia-figyelés, és miért érdemes foglalkoznod vele?
2019-08-06
Hírek és ajánlatok
Mi az a közösségimédia-figyelés, és miért van szükséged rá 2019-ben?

A közösségi média figyelése egy viszonylag új koncepció, ezért a mai napig meglehetősen sok kérdés és homály öleli körül. Mit jelent maga a kifejezés? Hogyan lehet figyelni a közösségi médiát? Egyáltalán miért kell figyelni, és mire kell odafigyelni? A következőkben ezekre a kérdésekre szeretnénk kimerítő választ adni, ugyanis a közösségi média figyelése mind influencerek, mind márkák számára fontos feladat!

Tovább
Így posztolhatsz egyszerre az Instagramra is Facebook oldaladról
2019-08-01
Hírek és ajánlatok
Így posztolhatsz egyszerre az Instagramra is Facebook oldaladról

Mióta a Facebook egy milliárd dollárért felvásárolta az Instagramot (ami azóta már százszor ennyit ér), a csapat rengeteget dolgozott a két platform integrációját. Jó példa erre, hogy az Instagram hirdetéseket a Facebook Hirdetéskezelőjéből lehet elkészíteni.

Tovább