8 tipp YouTube csatornád felfuttatásához

"Ahol az influencerek és a márkák egymásra találnak"

Így teheted népszerűbbé YouTube csatornádat 8 lépésben

Amennyiben a videó a te céged marketingstratégiájában is fontos szerepet játszik, vagy éppen egy kezdő vlogger vagy, aki még csak most ismerkedik a videózás világával, akkor YouTube csatornád népszerűsítése sokkal inkább alapszükséglet, mint opció. Ha több nézőt, feliratkozót, és persze üzletet szeretnél, akkor tudatnod kell a világgal, hogy csatornád létezik!

8 tipp YouTube csatornád felfuttatásához

A YouTube a világ második legnagyobb keresőmotorja a Google után (és még így is a Google tulajdona), ezért aki képes láthatóvá tenni magát rajta, az garantáltan komoly sikereket érhet majd el hosszútávon.

 

A következőkben tehát nyolc tippet osztunk meg arról, hogy hogyan futtathatod fel te is YouTube csatornádat!

 

1. Ne hanyagold el a keresőoptimalizálást

A megfelelő keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy a lehető legtöbb felhasználó találhasson videóidra és csatornádra. A keresőoptimalizálás, vagy röviden „SEO” – ha esetleg nem tudnád – valójában többféle módszerből áll, amelyek célja, hogy tartalmaid (ez esetben videóid) láthatóbbá váljanak a felhasználók számára.

 

A YouTube SEO két ízben is hasznosnak bizonyul majd, ugyanis nem csak a YouTube-on, hanem a Google találatai között is megjelenhetnek optimalizált videóid. A megfelelő keresőoptimalizálás sokat dobhat csatornád forgalmán!

 

A keresőoptimalizáláshoz főleg szöveges tartalomra van szükség, amiből a YouTube-on nem találni kifejezetten sokat, elvégre egy videómegosztó platformról van szó. Ügyelj videócímeid, leírásaid, és csatornaleírásod megfogalmazására, és használd benne azokat a kulcsszavakat, amiken keresztül szeretnéd, hogy a felhasználók rátaláljanak tartalmaidra.

 

Cikkünk persze nem térhet ki a YouTube keresőoptimalizálás minden részletére, azonban ha többre vagy kíváncsi ebben a témában, akkor ez a YouTube SEO útmutató garantáltan sokat segít majd!

 

2. Fogalmazz meg hangzatos címeket videóidnak

A videó címe az egyik legelső dolog, amire az emberek felfigyelnek, amikor az valamilyen formában megjelenik előttük. A cím fontos szerepet tölt be, hiszen ez alapján állapíthatják meg a felhasználók, hogy miről is szól a videó, és hogy megéri-e rákattintani arra. Adj tehát indokot nekik arra a kattintásra úgy, hogy hangzatos, figyelemfelkeltő címeket adsz videóidnak.

 

Ezzel több videómegtekintésed és általánosságban nagyobb aktivitási arányod lesz, ami több megosztást is jelent – erre pedig nélkülözhetetlen szükséged lesz, ha szeretnéd terjeszteni csatornádat.

 

Íme néhány tipp arról, hogy hogyan írj hatásos címeket videóidhoz (értelemszerűen a videó tartalma szerint)

- Használj számokat vagy listákat – például „10 dolog, amit mindenképpen ellenőrizz egy külföldi utazás előtt”

- Légy tömör és lényegre törő – a rövidebb címeket könnyebb elolvasni és értelmezni

- Hass az emberek érzelmeire néhány erőteljes szóval és kifejezéssel. Hogy milyen szavakat használsz, az attól függ, hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani az emberekből.

- Ezen kívül érdemes szétnézni az olyan csatornák videói között, amelyek rendszeresen nagy nézettségre tesznek szert!

 

3. Készíts látványos indexképeket

A YouTube videókhoz tartozik egy kép is a cím mellett, amit indexképnek nevezünk. Ez a kép hasonló szerepet tölt be, mint a cím: felhívja a felhasználó figyelmét a videóra, illetve annak tartalmáról árulkodik.

 

Az indexkép továbbá a videó minőségére is utal – minél igényesebb ez a kép, annál valószínűbb, hogy a felhasználók jobb minőségűnek ítélik majd meg a videót anélkül, hogy látták volna (és így persze valószínűbb, hogy rá is kattintanak). Ha az indexkép csupán egy rosszul elkapott képkocka a videóból, akkor az messze nem vonz majd olyan sok kattintást, mint egy igényesen összeállított alternatíva.

 

Ügyelj tehát a minőségre, és tedd fel magadnak a kérdést, hogy vajon milyen kép kommunikálná azt a színvonalat és hangulatot, amit a videó is kínál.

 

Az indexéppel kapcsolatban a YouTUbe külön előírásokat is felsorol súgójában, amiket mindenképpen érdemes követni.

 

4. Derítsd ki, hogy mi érdekli közönségedet

Ha azt szeretnéd, hogy YouTube csatornád népszerűbb legyen, akkor értelemszerűen olyan tartalmakat kell készítened, ami aktivizálja közönségedet. Ehhez olyan tartalmakra lesz szükséged, amik iránt érdeklődnek és tetszhet nekik, vagy értékesnek találják a benne összefoglalt dolgokat.

 

Használd a Google Analitikai eszközét, hogy megnézd, mely videóid teljesítenek a legjobban, és hogy mely videóknál hol hagyják abba a megtekintést.

 

Azt, hogy mit szeretnének látni akár egy videód végén is megkérdezheted tőlük, a válaszaikat pedig a hozzászólások között oszthatják meg. Még akár interaktív szavazást is indíthatsz videóidon, amikkel sokkal rendezettebben láthatod nézőid válaszait.

 

5. Indíts versenyt

A versenyek vagy nyereményjátékok remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy aktivizáld közönségedet és népszerűbbé tedd csatornádat. A nyeremények garantáltan sokakat ösztönöznek majd arra, hogy hozzászóljanak videódhoz és kedveljék azt, amit a YouTube algoritmusa is figyelembe vesz majd.

 

Minél egyszerűbb feltételekhez kötöd a nevezést, annál többen teszik majd meg a kívánt lépést – legyen az egy hozzászólás, vagy akár feliratkozás a csatornádra.

 

Influencerként összeállhatsz egy partnermárkáddal, és meghirdethetitek annak egyik termékét nyereményként. Ezen kívül rendezhetsz nyereményjátékot minden fontosabb feliratkozó-mérföldkőnél (10 ezer, 25 ezer, 50, 100, és így tovább, tetszés szerinti intervallumokban).

 

Azonban figyelj oda rá, hogy nem szabad csak úgy versenyeket hirdetni anélkül, hogy tudnád, milyen hatással lehetnek csatornád hírnevére és teljesítményére. Elemezd alaposan csatornád és videóid teljesítményét nézettség és aktivitási arány szempontjából, hogy legyen mihez hozzámérned a verseny hatását. Így tudni fogod, hogy csak időpazarlás volt-e a verseny, vagy tényleg segített-e a csatornádon.

 

6. Működj együtt más tartalomkészítőkkel

Ha YouTuberként igyekszel karriert építeni magadnak, akkor érdemes összeállni néha más befolyásos YouTube személyiségekkel, hogy neved és csatornád egy másik nézőközönség előtt is megjelenhessen. Építs ki stabil kapcsolatokat más videókészítőkkel azzal, hogy megemlíted őket a videóidban, közösségi bejegyzéseidben, hogy követed őket, hogy hozzászólsz videóikhoz, és így tovább.

 

Miután sikerült egy jó kapcsolatot kiépítened valakivel, vesd fel az ötletet, hogy nem-e lenne kedvük készíteni egy közös videót veled. Ez lehet például egy interjú velük, ami a te csatornádon jelenik meg, vagy indíthattok egy közös élő közvetítést az ő csatornájukon, vagy több epizódos videókat is készíthettek, amelyek egyik része itt a másik ott jelenik meg.

 

A lehetőségek listája hosszú, de minden sikeres együttműködés alapja a szoros, őszinte kapcsolat két tartalomkészítő (vagy egy márka és egy influencer) között!

 

7. Népszerűsítsd videóid a közösségi médián

Ez a YouTube videók és csatorna népszerűsítésének egyik legalapvetőbb és leghatékonyabb módja, hiszen a különböző közösségi platformokon óriási közönséged érhetsz el. A közösségi médián nagy az érdeklődés a videók irányába, ezért ha jól taktikázol, rengeteg új nézőt vonzhatsz csatornád irányába.

 

Egy vizuális világban élünk, és ezt a kijelentést számos statisztika alátámasztja a Sprout Social 2018-as indexe szerint például az emberek 74%-a oszt meg márkavideókat a közösségi médián, és közel annyi videót tekintenek meg a Facebookon (40%), mint a YouTube-on (49%).

 

A videók megosztása a közösségi médián tehát egy remek taktika, azonban ennek is megvannak a maga trükkjei. Mindenképpen érdemes persze rendszeresen megosztani új videóidat a különböző platformokon, de jó ötlet néha egy-egy rövidebb „előnézetet” kivágni ezekből, és közvetlenül feltölteni azokat az adott platformra videóként, hogy az emberek lássák, mit várhatnak YouTube tartalmaidtól.

 

8. Használj fizetett hirdetéseket

Az ember méltán lehet büszke mindarra a sikerre, amit organikus módszerekkel sikerül elérnie, azonban ehhez elképesztően sok kitartásra, és egy hibátlan stratégiára lesz szükséged. A helyzet az, hogy a YouTube algoritmusa és a felhasználók viselkedése beszámíthatatlan tényezők, és számos szempont befolyásolja videóid (és ezzel csatornád) teljesítményét – pontosabban azt, hogy hány embert érhetsz el velük.

 

Soha nem szégyen néhány fizetett hirdetést is bevetni annak érdekében, hogy egy kis löketet adj csatornádnak. Ez segít majd, hogy elérd azt a közönséget, akik érdeklődnének tartalmaid iránt.

 

A fizetett hirdetéseknek számos fajtája van – hirdethetsz a Google-on, vagy magán a YouTube-on, de még a különféle közösségi platformokon is. Fontos, hogy megfelelően beállítsd célzásodat, hogy hirdetéseid azokat az embereket érhessék el, akik tényleg érdeklődnének az iránt, amit kínálsz (különben csak pénzkidobás fizetni értük).

 

Idővel aztán, ha elég sok felhasználó iratkozott fel csatornádra, hogy képes leszel organikus úton is terjeszkedni, felhagyhatsz a hirdetésekkel.





Kapcsolódó cikkek:

Mi fán terem a közösségi tartalomnaptár?
Miért és hogyan készíts magadnak közösségi tartalomnaptárt
Ugyan még csak az év felén vagyunk túl, sosem késő rászánni magadat egy friss közösségi tartalomnaptár...
Tovább
A Facebook élőzés 9 szarvashibája (és elkerülésük)
Így kerüld el a Facebook élőzés 9 leggyakoribb hibáját
A Facebook Live funkciója mind a hétköznapi felhasználók, mind a márkák, mind pedig az influencerek számára...
Tovább
Íme a meghatározó Instagram Élő útmutató!
Komplett útmutató az Instagram élő közvetítéseihez influencereknek
Az, hogy az élő videó napjaink egyik legfelkapottabb digitális jelensége vitathatatlan tény. A Facebook még...
Tovább
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Influencer vagyok. Regisztrálok influencerként
Regisztrálok
Influencert keresek kampányomhoz
Influencert keresek kampányomhoz
Regisztrálok
Több Instagram követőt szeretnék
Több Instagram követőt szeretnék
Érdekel
Instagram toplista
Helyezés Név Követők
1. Palvin Barbara 12 680 729
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 821 851
4. Andy Csinger 653 862
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 483 771
8. Edina Kulcsár 460 269
9. Kasza Tibi 459 717
10. Bercsenyi Balazs 450 420
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
Helyezés Név Feliratkozók
1. VamosART 1 548 605
2. Videómánia 1 086 800
3. PamKutya 1 078 519
4. Peter Bence 816 426
5. Radics Peti 683 807
6. KerekMese 680 166
7. TheVR 670 441
8. luckeY 619 139
9. Peter Gergely 612 874
10. UNFIELD 608 605
Tovább a teljes listára
Mit nyújt Neked az Influencer toplista?
Ha Influencer vagy akkor...
Ha Influencer vagy akkor...

Ha Influencernek érzed magad, legyen akár csak 2.000 követőd is, regisztrálj, segítünk hirdetőt találni! 

Tovább
Ha influencert keresel kampányodhoz...
Ha influencert keresel kampányodhoz...

Válogass a listából, vagy keress meg minket, segítünk kiválasztani a Neked legjiobban megfelelő influencert! 

Tovább
Ha több Instagram követőt szeretnél
Ha több Instagram követőt szeretnél

Segítünk téged influencerré válni! Kapcsolataink, módszereink, adatbázisaink segítenek Neked villámgyorsan sok követőt szerezni! 

Tovább
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?
Fizetett hirdetést szeretnél ezen az oldalon?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, hirdess ott, ahol minden érintett léthatja! 

Tovább
Teljes körű közösségi média marketing érdekel?

Nincs időd Facebook vagy Instagram oldaladra? YouTube csatornát szeretnél, de nem tudsz filmeket készíteni? Minden terhet leveszünk a válladról! Teljes körű Közösségi média stratégia és kivitelezés profiktól! Facebook oldal vezetés, Instagram oldal vezetés, videók készítése, terjesztése, Facebook, Instagram és YouTube hirdetések készítését bízd tapasztalt és kreatív csapatunkra!

Teljes körű közösségi média marketing érdekel?
Mi fán terem a közösségimédia-figyelés, és miért érdemes foglalkoznod vele?
2019-08-06
Hírek és ajánlatok
Mi az a közösségimédia-figyelés, és miért van szükséged rá 2019-ben?

A közösségi média figyelése egy viszonylag új koncepció, ezért a mai napig meglehetősen sok kérdés és homály öleli körül. Mit jelent maga a kifejezés? Hogyan lehet figyelni a közösségi médiát? Egyáltalán miért kell figyelni, és mire kell odafigyelni? A következőkben ezekre a kérdésekre szeretnénk kimerítő választ adni, ugyanis a közösségi média figyelése mind influencerek, mind márkák számára fontos feladat!

Tovább
Így posztolhatsz egyszerre az Instagramra is Facebook oldaladról
2019-08-01
Hírek és ajánlatok
Így posztolhatsz egyszerre az Instagramra is Facebook oldaladról

Mióta a Facebook egy milliárd dollárért felvásárolta az Instagramot (ami azóta már százszor ennyit ér), a csapat rengeteget dolgozott a két platform integrációját. Jó példa erre, hogy az Instagram hirdetéseket a Facebook Hirdetéskezelőjéből lehet elkészíteni.

Tovább