8 tipp YouTube csatornád felfuttatásához

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Így teheted népszerűbbé YouTube csatornádat 8 lépésben

Amennyiben a videó a te céged marketingstratégiájában is fontos szerepet játszik, vagy éppen egy kezdő vlogger vagy, aki még csak most ismerkedik a videózás világával, akkor YouTube csatornád népszerűsítése sokkal inkább alapszükséglet, mint opció. Ha több nézőt, feliratkozót, és persze üzletet szeretnél, akkor tudatnod kell a világgal, hogy csatornád létezik!

8 tipp YouTube csatornád felfuttatásához

A YouTube a világ második legnagyobb keresőmotorja a Google után (és még így is a Google tulajdona), ezért aki képes láthatóvá tenni magát rajta, az garantáltan komoly sikereket érhet majd el hosszútávon.

 

A következőkben tehát nyolc tippet osztunk meg arról, hogy hogyan futtathatod fel te is YouTube csatornádat!

 

1. Ne hanyagold el a keresőoptimalizálást

A megfelelő keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy a lehető legtöbb felhasználó találhasson videóidra és csatornádra. A keresőoptimalizálás, vagy röviden „SEO” – ha esetleg nem tudnád – valójában többféle módszerből áll, amelyek célja, hogy tartalmaid (ez esetben videóid) láthatóbbá váljanak a felhasználók számára.

 

A YouTube SEO két ízben is hasznosnak bizonyul majd, ugyanis nem csak a YouTube-on, hanem a Google találatai között is megjelenhetnek optimalizált videóid. A megfelelő keresőoptimalizálás sokat dobhat csatornád forgalmán!

 

A keresőoptimalizáláshoz főleg szöveges tartalomra van szükség, amiből a YouTube-on nem találni kifejezetten sokat, elvégre egy videómegosztó platformról van szó. Ügyelj videócímeid, leírásaid, és csatornaleírásod megfogalmazására, és használd benne azokat a kulcsszavakat, amiken keresztül szeretnéd, hogy a felhasználók rátaláljanak tartalmaidra.

 

Cikkünk persze nem térhet ki a YouTube keresőoptimalizálás minden részletére, azonban ha többre vagy kíváncsi ebben a témában, akkor ez a YouTube SEO útmutató garantáltan sokat segít majd!

 

2. Fogalmazz meg hangzatos címeket videóidnak

A videó címe az egyik legelső dolog, amire az emberek felfigyelnek, amikor az valamilyen formában megjelenik előttük. A cím fontos szerepet tölt be, hiszen ez alapján állapíthatják meg a felhasználók, hogy miről is szól a videó, és hogy megéri-e rákattintani arra. Adj tehát indokot nekik arra a kattintásra úgy, hogy hangzatos, figyelemfelkeltő címeket adsz videóidnak.

 

Ezzel több videómegtekintésed és általánosságban nagyobb aktivitási arányod lesz, ami több megosztást is jelent – erre pedig nélkülözhetetlen szükséged lesz, ha szeretnéd terjeszteni csatornádat.

 

Íme néhány tipp arról, hogy hogyan írj hatásos címeket videóidhoz (értelemszerűen a videó tartalma szerint)

- Használj számokat vagy listákat – például „10 dolog, amit mindenképpen ellenőrizz egy külföldi utazás előtt”

- Légy tömör és lényegre törő – a rövidebb címeket könnyebb elolvasni és értelmezni

- Hass az emberek érzelmeire néhány erőteljes szóval és kifejezéssel. Hogy milyen szavakat használsz, az attól függ, hogy milyen érzelmeket szeretnél kiváltani az emberekből.

- Ezen kívül érdemes szétnézni az olyan csatornák videói között, amelyek rendszeresen nagy nézettségre tesznek szert!

 

3. Készíts látványos indexképeket

A YouTube videókhoz tartozik egy kép is a cím mellett, amit indexképnek nevezünk. Ez a kép hasonló szerepet tölt be, mint a cím: felhívja a felhasználó figyelmét a videóra, illetve annak tartalmáról árulkodik.

 

Az indexkép továbbá a videó minőségére is utal – minél igényesebb ez a kép, annál valószínűbb, hogy a felhasználók jobb minőségűnek ítélik majd meg a videót anélkül, hogy látták volna (és így persze valószínűbb, hogy rá is kattintanak). Ha az indexkép csupán egy rosszul elkapott képkocka a videóból, akkor az messze nem vonz majd olyan sok kattintást, mint egy igényesen összeállított alternatíva.

 

Ügyelj tehát a minőségre, és tedd fel magadnak a kérdést, hogy vajon milyen kép kommunikálná azt a színvonalat és hangulatot, amit a videó is kínál.

 

Az indexéppel kapcsolatban a YouTUbe külön előírásokat is felsorol súgójában, amiket mindenképpen érdemes követni.

 

4. Derítsd ki, hogy mi érdekli közönségedet

Ha azt szeretnéd, hogy YouTube csatornád népszerűbb legyen, akkor értelemszerűen olyan tartalmakat kell készítened, ami aktivizálja közönségedet. Ehhez olyan tartalmakra lesz szükséged, amik iránt érdeklődnek és tetszhet nekik, vagy értékesnek találják a benne összefoglalt dolgokat.

 

Használd a Google Analitikai eszközét, hogy megnézd, mely videóid teljesítenek a legjobban, és hogy mely videóknál hol hagyják abba a megtekintést.

 

Azt, hogy mit szeretnének látni akár egy videód végén is megkérdezheted tőlük, a válaszaikat pedig a hozzászólások között oszthatják meg. Még akár interaktív szavazást is indíthatsz videóidon, amikkel sokkal rendezettebben láthatod nézőid válaszait.

 

5. Indíts versenyt

A versenyek vagy nyereményjátékok remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy aktivizáld közönségedet és népszerűbbé tedd csatornádat. A nyeremények garantáltan sokakat ösztönöznek majd arra, hogy hozzászóljanak videódhoz és kedveljék azt, amit a YouTube algoritmusa is figyelembe vesz majd.

 

Minél egyszerűbb feltételekhez kötöd a nevezést, annál többen teszik majd meg a kívánt lépést – legyen az egy hozzászólás, vagy akár feliratkozás a csatornádra.

 

Influencerként összeállhatsz egy partnermárkáddal, és meghirdethetitek annak egyik termékét nyereményként. Ezen kívül rendezhetsz nyereményjátékot minden fontosabb feliratkozó-mérföldkőnél (10 ezer, 25 ezer, 50, 100, és így tovább, tetszés szerinti intervallumokban).

 

Azonban figyelj oda rá, hogy nem szabad csak úgy versenyeket hirdetni anélkül, hogy tudnád, milyen hatással lehetnek csatornád hírnevére és teljesítményére. Elemezd alaposan csatornád és videóid teljesítményét nézettség és aktivitási arány szempontjából, hogy legyen mihez hozzámérned a verseny hatását. Így tudni fogod, hogy csak időpazarlás volt-e a verseny, vagy tényleg segített-e a csatornádon.

 

6. Működj együtt más tartalomkészítőkkel

Ha YouTuberként igyekszel karriert építeni magadnak, akkor érdemes összeállni néha más befolyásos YouTube személyiségekkel, hogy neved és csatornád egy másik nézőközönség előtt is megjelenhessen. Építs ki stabil kapcsolatokat más videókészítőkkel azzal, hogy megemlíted őket a videóidban, közösségi bejegyzéseidben, hogy követed őket, hogy hozzászólsz videóikhoz, és így tovább.

 

Miután sikerült egy jó kapcsolatot kiépítened valakivel, vesd fel az ötletet, hogy nem-e lenne kedvük készíteni egy közös videót veled. Ez lehet például egy interjú velük, ami a te csatornádon jelenik meg, vagy indíthattok egy közös élő közvetítést az ő csatornájukon, vagy több epizódos videókat is készíthettek, amelyek egyik része itt a másik ott jelenik meg.

 

A lehetőségek listája hosszú, de minden sikeres együttműködés alapja a szoros, őszinte kapcsolat két tartalomkészítő (vagy egy márka és egy influencer) között!

 

7. Népszerűsítsd videóid a közösségi médián

Ez a YouTube videók és csatorna népszerűsítésének egyik legalapvetőbb és leghatékonyabb módja, hiszen a különböző közösségi platformokon óriási közönséged érhetsz el. A közösségi médián nagy az érdeklődés a videók irányába, ezért ha jól taktikázol, rengeteg új nézőt vonzhatsz csatornád irányába.

 

Egy vizuális világban élünk, és ezt a kijelentést számos statisztika alátámasztja a Sprout Social 2018-as indexe szerint például az emberek 74%-a oszt meg márkavideókat a közösségi médián, és közel annyi videót tekintenek meg a Facebookon (40%), mint a YouTube-on (49%).

 

A videók megosztása a közösségi médián tehát egy remek taktika, azonban ennek is megvannak a maga trükkjei. Mindenképpen érdemes persze rendszeresen megosztani új videóidat a különböző platformokon, de jó ötlet néha egy-egy rövidebb „előnézetet” kivágni ezekből, és közvetlenül feltölteni azokat az adott platformra videóként, hogy az emberek lássák, mit várhatnak YouTube tartalmaidtól.

 

8. Használj fizetett hirdetéseket

Az ember méltán lehet büszke mindarra a sikerre, amit organikus módszerekkel sikerül elérnie, azonban ehhez elképesztően sok kitartásra, és egy hibátlan stratégiára lesz szükséged. A helyzet az, hogy a YouTube algoritmusa és a felhasználók viselkedése beszámíthatatlan tényezők, és számos szempont befolyásolja videóid (és ezzel csatornád) teljesítményét – pontosabban azt, hogy hány embert érhetsz el velük.

 

Soha nem szégyen néhány fizetett hirdetést is bevetni annak érdekében, hogy egy kis löketet adj csatornádnak. Ez segít majd, hogy elérd azt a közönséget, akik érdeklődnének tartalmaid iránt.

 

A fizetett hirdetéseknek számos fajtája van – hirdethetsz a Google-on, vagy magán a YouTube-on, de még a különféle közösségi platformokon is. Fontos, hogy megfelelően beállítsd célzásodat, hogy hirdetéseid azokat az embereket érhessék el, akik tényleg érdeklődnének az iránt, amit kínálsz (különben csak pénzkidobás fizetni értük).

 

Idővel aztán, ha elég sok felhasználó iratkozott fel csatornádra, hogy képes leszel organikus úton is terjeszkedni, felhagyhatsz a hirdetésekkel.





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 10 235 131
2. Dzsudzsák Balázs 1 002 916
3. Enji Night 668 949
4. Andy Csinger 555 827
5. Tóth Attila 513 090
6. Hódi Pamela 439 508
7. Varga Viktória 424 847
8. Edina Kulcsár 403 063
9. Istenes Bence 398 604
10. Bercsenyi Balazs 395 369
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 433 927
2. Videómánia 1 025 183
3. PamKutya 939 466
4. Peter Bence 705 199
5. TheVR 652 157
6. Radics Peti 637 441
7. luckeY 601 275
8. Peter Gergely 594 786
9. UNFIELD 579 977
10. Barni. 539 369
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot