Hasznos tippek YouTube influencereknek!

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

YouTube siker influencereknek 12 lépésben – 2. rész

Ma folytatjuk tipplistánkat azoknak, akik a YouTube-on szeretnének befutni videós influencerként. Ha még nem olvastad, mindenképpen kezdd a cikk első részével, amit itt találsz meg! Minden további nélkül, lássuk is a tippeket!

Hasznos tippek YouTube influencereknek!

1. Ügyelj az egységességre

Ezzel a tippel nem egy ilyen jellegű cikkben találkozhatsz, és ennek jó oka van. Ha biztosítani szeretnéd csatornád (nézettség, követők, nézői aktivitás) növekedését, akkor figyelned kell az egységességre. Persze a hírnevet el lehet érni egy hatalmasat szóló vírusvideóval is, de megjegyeznénk, hogy a legtöbb csatorna, ami egyszer nagyot szólt, sosem képes újra felemelkedni arra a szintre. Ezzel szemben ha rendszeresen igyekszel egy bizonyos minőségi mércét megütni (és szép lassan egyre feljebb emelni azt), akkor a felhasználóknak lesz okuk, amiért rendszeresen visszatérhetnek majd hozzád.

 

Kell tehát egy feltöltési ütemterv, amiben meghatározod, hogy milyen rendszerességgel töltesz majd fel videókat. Fontos, hogy olyan sűrűséget válassz, amit tényleg folyamatosan tudsz tartani – ha ez heti egy videó, akkor legyen heti egy videó, de akkor az minden héten ugyan azon a napon, ugyan abban az időpontban jelenjen meg – akárcsak egy TV sorozat.

 

Ha kitűzöl egy ilyet magad elé, az egyrészt segít eltervezni, hogy mikor milyen videók kerüljenek majd fel csatornádra (pl. minden kedden egy termékértékelés, minden pénteken egy vlog), másrészt pedig lesz, ami arra kényszerít, hogy igenis rendszeresen foglalkozz csatornáddal.

 

Az egységesség nem csak az időbeni ütemezést jelenti – fontos, hogy tartalmaid is mind kapcsolódjanak csatornádhoz. Egyszerre akár több „sorozatot” is futtathatsz (mint említettük, például egy vlog és egy rendszeres termékbemutató), de fontos, hogy ezek mind beleférjenek csatornád témájába. Ha például egy kertészeti csatornát indítasz, akkor hétfőnként elmagyarázhatod egy növény felnevelését az ültetéstől a szüretelésig, csütörtökönként pedig általános kertgondozási tippeket oszthatsz meg az aktuális szezonnal kapcsolatban.

 

2. Ne kertelj!

Ha van valami, amit egyetlen néző sem szeret, akkor az egy 10 perces videó, amiből az első 5 perc csak felesleges rizsa. Ne vesztegesd követőid idejét azzal, hogy percekig beszélsz valamiről, amit aztán 20 másodpercig tart videón bemutatni.

 

Különösen fontos ez akkor, ha instrukciós videókat osztasz meg. Az ilyen videók nézői megoldást keresnek a problémáikra, vagy meg szeretnének tanulni egy új technikát, nem pedig egy filmet szeretnének végignézni, aminek te vagy a főszereplője. A videó foglald össze, hogy mit is fogsz bemutatni, és kiknek szól a videó, és utána térj rögtön a lényegre. Persze vannak olyan témák, amik több elsődleges kontextust igényelnek, de a magyarázat nagy részét – ha lehet – hagyd a videó végére, vagy legalább a legfontosabb részek utánra.

 

Mutasd meg, hogy tiszteled nézőid szabadidejét, és cserébe ezt ők azzal viszonozzák majd, hogy rendszeresen a te csatornádra térnek vissza tippekért, trükkökért, és egyéb hasznos tartalmakért.

 

3. Maradj képben

Amikor előadsz közönségednek egy témáról, akkor fontos, hogy látszódjon rajtad, hogy értesz is ahhoz, amiről beszélsz – hogy képben vagy az adott ipar legújabb fejleményeit illetően. Olvass utána a dolgoknak, nézd meg mások videóit, és általánosságban tudd, hogy éppen mi foglalkoztatja az embereket, és mik történnek éppen választott iparágadon belül.

 

Ha mások videóit is megnézed (és cikkeket is elolvasol a témában), mielőtt elkészítenéd saját videóidat, láthatod, hogy ki hogyan közelíti meg a témát, és elkerülheted, hogy ugyan azt mondd, mint mindenki más. Ha nem rettensz meg némi civilizált vitától, akkor reagálhatsz is egy másik hasonló jellegű vlogger egyik videójára, de vigyázz, mert a folyamatos oda-vissza könnyedén drámába torkollhat, amit a legtöbb esetben érdemes elkerülni (hacsak nem konkrétan erre összpontosít csatornád).

 

Végül (de nem utolsó sorban), ha friss, naprakész információkat kínálsz csatornádon, azzal meghatározó információforrássá válsz nézőid szemében, akihez megéri rendszeresen visszatérni a legújabb hírekért.

 

4. Ügyelj közösségedre

Amikor egy vlogger azt mondja feliratkozóinak, hogy „Nélkületek nem lehetnék itt”, akkor azzal nem hízeleg – ez szó szerint így van. Fontos, hogy úgy bánj a csatornád köré épülő közösséggel, ahogyan megérdemlik. Ne feledd: te vagy értük, és nem fordítva!

 

Ahogy csatornád egyre növekszik majd, úgy a közösség kezelése is egyre komolyabb, időigényesebb (és stresszesebb) feladattá válik. Ha szeretnéd aktivizálni közösségedet, akkor érdemes egy élő közvetítést indítani. Az élő videók egyre népszerűbbek nem csak a YouTube-on, hanem más platformokon és általánosságban az egész interneten is.

 

Az élő közvetítések persze „élesben” mennek, ezért a hibákat utólag nem tudod kijavítani, de páratlan interakciós lehetőségeket kínálnak közönségeddel, akik így sokkal közelebb érezhetik magukat hozzád. Bemutathatsz technikákat élőben, tarthatsz kérdezz-felelek közvetítéseket, vagy csak bejelentkezhetsz, hogy megmutass valamit, amit előre nem tudtál volna eltervezni.

 

Az élő videókat akár előre is bejelentheted csatornádon – ezek a bejelentések megjelennek majd feliratkozóid YouTube hírfolyamán, és még emlékeztetőt is beállíthatnak hozzájuk, hogy biztosan ne maradjanak le a közvetítésről (szerencsére ezeket utána szinte azonnal vissza lehet nézni csatornádon, így akik nem láthatják élőben, később visszanézhetik a közvetítéseket).

 

Nézőidet arra is felkérheted, hogy írjanak kérdéseket a hozzászólások közé, amiket később egy előre rögzített kérdezz-felelek videóban részletesen is megválaszolhatsz. Ezek a videók is nagyon népszerűek, mert azt bizonyítják, hogy tényleg odafigyelsz a közönség visszajelzéseire, és valóban szeretnél segíteni nekik.

 

Íme néhány tipp közösséged gyarapításához:

  • Kapcsold össze közösségi profiljaidat egymással – nem érdemes kizárólag csak a YouTube-on jelen lenni. Persze mindenképpen ez lesz online jelenléted központja, de csatornád témájától és célközönségedtől függően érdemes lehet a Facebookon, az Instagramon, vagy más platformokon is aktívnak lenni, hogy minél többeket érhess el videós és egyéb tartalmaiddal.
  • Amikor új videó kerül fel YouTube csatornádra, oszd meg azt minden erre alkalmas platformon. Az Instagramon csak a bemutatkozás mezőben helyezhetsz el linkeket (ha nincs üzleti fiókod), ezért itt mindig cserélgetned kell (vagy használhatod a https://latestyoutu.be/ eszközt is, amivel egy olyan linket hozhatsz létre, ami mindig automatikusan csatornád utolsó videójára hivatkozik).
  • Indíts blogot, és ossz meg néhány érdekességet rajta közösségeddel – nem minden téma érdemel saját videót.
  • Készíts egy fórumot, ahol a felhasználók megvitathatják különböző, csatornáddal és szektoroddal kapcsolatos témákat.

 

5. Legyen egy nagyszerű webhelyed

Jogosan merülhet fel a kérdés: minek, ha a főhadiszállásod egyébként is a YouTube? Vagy: minek, ha a rengeteg közösségi platformon is megoszthatod a videóidat? Nos, ezek mind helytálló kérdések, de egy igényesen kialakított, mutatós videó-orientált webhely rengeteget tehet sikereidért influencerként.

 

Egy saját webhelynek számtalan előnye van a különböző közösségi platformokkal szemben, első sorban az, hogy teljes mértékben a te tulajdonod, és te döntöd el, hogy mi és hogyan jelenjen meg rajta. Ezen kívül akár olyan funkciókat is elhelyezhetsz rajta, amire más platformok képtelenek lennének – például feliratkozás hírlevélre, vagy ajánlatkérés egy egyéni űrlap segítségével azok számára, akik influencerként szeretnének alkalmazni.

 

6. Ügyelj az analitikára

Habár egy videó nézettsége kedvelési aránya, és csatornád feliratkozóinak száma elárulnak valamicskét teljesítményedről a YouTUbe-on, ezek nem festenek teljes képet arról, hogy mennyire is vagy sikeres a platformon. Szerencsére a YouTube egy nagyon részletes statisztikai eszközt kínál, amellyel mélyebbre áshatod magad csatornád és videóid teljesítményébe – például megtudhatod, hogy melyik videóidat meddig szokták általánosságban nézni az emberek, vagy hogy mely országokból, mely korosztályok érdeklődnek tartalmaid iránt. Ezen információk birtokában aztán még tökéletesebbé teheted tartalmaidat célközönséged számára.





Kapcsolódó cikkek:

Néhány hasznos tanács, ha szeretnél te is sikeres lenni az influencerek között.

Tovább

Sokszor azt gondolhatjuk, hogy milyen egyszerű lehet az influencerek világa és élete. Ez egy tévgondolat, ugyanis nagyon sok mindennek kell megfelelniük és koránt sem annyira egyszerű ez. Hogyan lesz...

Tovább

Szeretnéd tudni az influencer marketing területét mely változások érintik 2021-ben? Milyen trendet érdemes követned? A következő cikkünkből minden kiderül!

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 15 595 949
2. Dzsudzsák Balázs 988 883
3. Enji Night 969 739
4. Andy Csinger 716 877
5. Edina Kulcsár 599 997
6. Hódi Pamela 597 518
7. Kasza Tibi 577 178
8. Varga Viktória 545 018
9. Majka 517 073
10. Istenes Bence 512 847
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 800 000
2. PamKutya 1 270 000
3. Videómánia 1 170 000
4. Peter Bence 1 030 000
5. Radics Peti 807 000
6. KerekMese 803 000
7. TheVR 732 000
8. LEGJOBB [MAGYAR TOP 10] 687 000
9. Barni. 679 000
10. JustVidman 668 000
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Szükséges, hogy egy influencer foglalkozzon a marketinggel vagy ő maga a marketing? ?Mikor kell beszélni influencer marketingről? És mi az a influencer marketing?

Tovább

Mire kell a legjobban figyelni, ha profi tartalomgyártó szeretnél lenni az Insgram-on? 4 tanács, amit tarts be!

Tovább

Ezzel az 5 Instagram trenddel fogod tudni növelni a minőségi követőid számát 2021-ben! 

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot