Így teheted gyorsabbá Instagram fiókod hétköznapi kezelését

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

10 időspóroló tipp az Instagramra

A közösségi média kezelése kívülről egyszerű feladatnak tűnik, egészen addig, amíg az ember el nem kezdi komolyabban űzni az ipart, és rájön, hogy valójában egy rettentően időigényes procedúráról van szó. Még egyetlen Instagram profil vezetése is olyan apróságokat rejt magában, hogy az ember akár órákat is eltölthet a részletek tökéletesítgetésével, mielőtt azon kapná magát, hogy lassan le megy a nap.

Így teheted gyorsabbá Instagram fiókod hétköznapi kezelését

Éppen ezért érdemes minél több lehetőséget megragadni arra, hogy a hétköznapi feladatokat minél hatékonyabban, gyorsabban elvégezhesd, persze anélkül, hogy mindez a minőség rovására menne. Influencerként időd nagy részét jó eséllyel az Instagramon töltöd, ezért itt rengeteget is spórolhatsz. Hogy hogyan? Máris mutatjuk!

 

Tervezd meg profilod felépítését

Jó, ha el tudod képzelni magad előtt, hogy milyenre szeretnéd kialakítani profilodat. Ez nem csak abban segít, hogy esztétikailag egységes stílust hozhass létre, hanem abban is, hogy tartalmaid szerkezeti felépítése is logikus és átlátható legyen. Így a későbbiekben sokkal könnyebb lesz új tartalomötletekkel előállni a kialakított esztétika és struktúra alapján.

 

Szedd össze, hogy milyen témákat és milyen ütemterv szerint szeretnél megjeleníteni profilodon. Ha például egy ruhamárka Instagramjáról van szó, akkor ilyen téma lehet például, a promóciós katalógusi bejegyzések, a felhasználói tartalmak, illetve a kulisszák mögötti pillanatképek. A promóciós képeket hetente három alkalommal, a másik kettőt heti 2-2 alkalommal posztolnád.

 

Készítsd el képeidet egy egész hétre előre

A képek elkészítése, megszerkesztése, illetve a saját, designos grafikák elkészítése rendkívül időigényes feladat lehet. Ha sok időt szeretnél megspórolni magadnak ezen, akkor ne kezdj bele minden nap ugyan abba a procedúrába, hanem készítsd el összes posztolásra szánt képedet egy hétre előre.

 

Használd az előbb kialakított téma-ütemtervedet, hogy tudd, miből mennyit kell elkészítened, és mikorra kell beidőzítened. Némely Instagramkezelő alkalmazás még képes bejegyzéseid alapján egy előnézetet készíteni arról, hogy hogyan néz majd ki profilod a feltöltött képekkel – ezzel meggyőződhetsz róla, hogy a kívánt struktúra és esztétikai vonal mentén dolgozol-e.

 

Tervezd meg előre képfelirataidat

Heti hét képfeliratot megírni sokkal könnyebb egyszerre, mint minden egyes alkalommal, amikor kiposztolsz egy képet. Ha már az előző pontban úgyis elkészítetted előre a feltöltésre szánt képeidet, akkor miért ne írnád meg hozzájuk a kísérőszöveget is? Így a posztoláskor minden készen áll majd a publikációra.

 

Időzítsd előre bejegyzéseidet

Ha csak egy kis ideje is foglalkozol a közösségi médiával, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy a bejegyzések időzítése éppen olyan fontos, mint azok tartalma. Mindenki tudja, hogy akkor kell posztolgatni, amikor a legtöbb követő aktív az adott platformon, hogy a tartalom minél többekhez eljusson, és a kezdeti aktivitásra az algoritmus is felfigyeljen (ez különösen fontos az Instagramon).

 

Természetesen nem igazíthatod saját életedet mások időbeosztásához, hiszen lehet, hogy egészen máskor érnél rá posztolni, mint ahogy követőid aktívak az Instagramon. Éppen ezért érdemes előre időzítened bejegyzéseidet, hogy mindig a lehető legjobb időpontban kerüljenek ki követőid elé.

 

A legtöbb közösségi kezelőeszköz rendelkezik ilyen funkcióval. Amikor hét elején elkészíted a képeket és feliratokat, máris időzítsd be őket az előző időszak legaktívabb időszakai szerint, hogy maximális aktivitásra tehess szert a nélkül, hogy az Instagram közelében kéne lenned!

 

Használj előre elkészített képstílusokat

Az Instagramon a képeké (és videóké) a főszerep, ezért fontos, hogy tartalmaidat egységes esztétikai stílusban készítsd el (mint ahogyan azt már korábban is megemlítettük). Bizonyára te magad is láttál már olyan Instagram profilokat, amelyek egy vizuális stílushoz kötik magukat, ezzel egy egységes, profi hangulatot keltve.

 

Persze minden képet külön megszerkesztgetni időigényes feladat, éppen ezért kell kihasználni az előre elkészített képstílusok hatalmát. A legtöbb képszerkesztő alkalmazás kínál úgynevezett „preseteket”, amelyek lényegében előre elmentett képbeállításokat tartalmaznak (szín, kontraszt, stb.) Ezeket aztán bármelyik képre egyetlen koppintással alkalmazhatod, hogy ne nagyon kelljen vesződni velük.

 

Habár minden kép kívánhat némi extra munkát ezen kívül, a presetek a szerkesztés 90-95%-át megoldják helyetted. Az igazán jó alkalmazások nem csak beépített stílusokat kínálnak, hanem lehetővé teszik azt is, hogy sajátokat készíts és ments el későbbi használatra!

 

Használj sablonokat a történetek megtervezéséhez

A vizuális egységesség jó, ha a történetekre is kiterjed profilodon, de persze nem muszáj az összes pillanatképet vagy gyors videót megszerkesztened, mielőtt feltöltenéd őket a történetek közé.

 

Amikor csak teheted, igyekezz azt a vizuális stílust alkalmazni történeteidben, amiket többi feltöltésednél. Maradj a tőled megszokott színeknél, illetve válassz ki egy betűtípust, amit történeteidben használsz majd.

 

Természetesen mindez szintén időigényes lehet, hacsak nem használsz vizuális sablonokat történeteid elkészítéséhez. Ezek a sablonok lényegében előre elkészített bejegyzések, egy mintaszöveggel, és elrendezéssel, amiket csupán ki kell cserélned saját tartalmaidra, mielőtt posztolnád őket. A Canva például egy remek grafikai eszköz, amivel mutatós sablonokat készíthetsz az Instagramra, és számos más platformra is.

 

Fordíts időt a kommunikációra is

A közösségi médiát nem hiába hívják annak, aminek – ahhoz, hogy követőid igazán megkedveljenek és bízzanak benned, neked is a profilod köré kialakuló közösség részévé kell válnod. Ehhez persze érdemes minél több hozzászólásra minél hamarabb válaszolni, ami már önmagában időigényes feladatnak bizonyulhat, főleg ahogy idővel egyre felkapottabbá válsz az Instagramon.

 

Ahelyett, hogy minden kommentre azonnal válaszolni próbálnál, tégy félre minden nap fél órát arra, hogy kommunikálj egy kicsit követőiddel. Ilyenkor válaszolj a hozzászólásokra, és nézz utána, hogy mit mondanak az emberek rólad az Instagramon (és általánosságban az interneten).

 

Használj gyors válaszokat a leggyakoribb közvetlen üzenetekre

Sok cég az ügyfélszolgálat lebonyolítására is használja az Instagramot. Mivel gyakran kapnak hasonló üzeneteket, komoly hasznát veszik a gyors válaszok funkciónak, amivel rengeteg időt spórolhatnak meg maguknak, elvégre 4-szer leírni ugyan azt a választ egy kérdésre időigényes feladat. A gyors válaszok funkció lehetővé teszi, hogy előre elkészített válaszokat fogalmazz meg a leggyakrabban feltett kérdésekre, amiket aztán egyetlen koppintással elküldhetsz nekik.

 

Mentsd el legjobb hashtagjeidet későbbre

A hashtagek hatékonyan alkalmazhatók Instagram tartalmaid kiemelésére, hiszen segítségükkel olyan felhasználókat is elérhetsz, akik egyébként nem követik profilodat. Persze sok időbe telhet minden egyes bejegyzéshez új hashtageket keresni, valahányszor posztolni szeretnél valamit.

 

Spórolj meg némi időt magadnak azzal, hogy elmented a legjobban teljesítő címkéket, amiket gyakran használsz bejegyzéseidben, hogy később bármikor könnyedén átmásolhasd őket egy új poszt szövegébe (vagy az első hozzászólásba).

 

Használj újraosztó alkalmazásokat

A felhasználói tartalmak hatalma vitathatatlan, azonban míg a legtöbb platform egyszerűvé teszi a nyilvános bejegyzések megosztását saját oldaladon, addig az Instagram nem kínál ilyen funkciót. Természetesen szétnézhetsz az Instagramon, begyűjtheted a képeket, és új szövegeket is megfogalmazhatsz hozzájuk, hogy saját oldaladra posztolhasd őket (természetesen az eredeti készítő engedélyével, amit persze külön-külön ki kell kérned), de mindez rengeteg munka és idő egyszerre.

 

Szerencsére számos szolgáltatás és alkalmazás kínál újraosztási funkciót az Instagramra. Ezek általában az eredeti szerző feltüntetésével, és az eredeti felirattal együtt osztják meg a bejegyzést saját profilodon, így a munka egy jó részét elvégzik helyetted. Persze a válogatást és az engedélyeket továbbra is neked kell intézned. A Repost egy jó megoldás erre.





Kapcsolódó cikkek:

Az influencer marketing talán legnagyobb buktatója, hogy sok márka egyszerűen nem képes megfelelő partnereket választani kampányaihoz. Ez komoly hiba, hiszen a marketing e formája akkor működik jól, ha olyan...

Tovább

Habár csupán az elmúlt években vált igazán népszerűvé, az influencer marketing minden idők egyik legfelkapottabb és legsikeresebb marketingformájává nőtte ki magát, amit első sorban az internet...

Tovább

Az Instagramot bizonyára senkinek nem kell bemutatni. A Facebook tulajdonát képező közösségi hálózat a második legnagyobb a világon, ami havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót foglalkoztat, és...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 10 235 131
2. Dzsudzsák Balázs 1 002 916
3. Enji Night 668 949
4. Andy Csinger 555 827
5. Tóth Attila 513 090
6. Hódi Pamela 439 508
7. Varga Viktória 424 847
8. Edina Kulcsár 403 063
9. Istenes Bence 398 604
10. Bercsenyi Balazs 395 369
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 433 927
2. Videómánia 1 025 183
3. PamKutya 939 466
4. Peter Bence 705 199
5. TheVR 652 157
6. Radics Peti 637 441
7. luckeY 601 275
8. Peter Gergely 594 786
9. UNFIELD 579 977
10. Barni. 539 369
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Az okostelefonok nagy részén valamilyen Android rendszer fut, amelynek saját Play Áruházában durván 3 millió alkalmazás lelhető fel. Ha emellé figyelembe vesszük, hogy többen érik el az internetet...

Tovább

Az Instagram minden idők egyik legsikeresebb közösségi platformja, amelyet az elmúlt években több olyan funkcióval is bővítettek a fejlesztők, amelyekkel kifejezetten a márkáknak kedveznek. A több...

Tovább

Az Instagram 2018 óta a második leglátogatottabb platform a Facebook után – több mint egymilliárd regisztrált felhasználójából napi szinten 500 millióan használják, és ez a szám egyre csak nőni...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot