Mi fán terem a közösségi tartalomnaptár?

Influencer Toplista

Ahol az influencerek és a márkák találkoznak

Influencer vagyok

Influencerként regisztrálj az Influencer Toplistára, vagy jelentkezz Influencer Programunkba, hogy a márkák rád találjanak!

Influencert keresek

Megtaláljuk a tökéletes véleményvezért influencer marketing kampányodhoz, segítünk, hogy visszautasíthatatlan ajánlatot adhass!

Miért és hogyan készíts magadnak közösségi tartalomnaptárt

Ugyan még csak az év felén vagyunk túl, sosem késő rászánni magadat egy friss közösségi tartalomnaptár összeállítására. Egy igényesen összerakott közösségi tartalomnaptár sokkal egyszerűbbé teheti a hétköznapjaidat, és komoly fejfájástól kímélheted meg vele magadat. Mindemellett nagy előnyük, hogy segítenek sokkal hatékonyabban kihasználni a rendelkezésedre álló munkaidőt, és megkönnyítik a csoportos együttműködést is, hiszen elkerülhetők velük az egymást ütő témák és időpontok is.

Mi fán terem a közösségi tartalomnaptár?

Egy közösségi tartalomnaptárt elkészíthetsz magadnak egy egyszerű Excel, vagy Google táblázatban is (az utóbbi egyszerűbb együttműködést kínál), vagy akár egy külön Google Naptárat is létrehozhatsz erre a célra csapatodnak. Mindemellett számos fizetős szoftveres szolgáltatást is igénybe vehetsz, amelyek általában további kényelmi (pl. automatizációs) funkciókat is kínálnak.

 

Jól hangzik? Akkor íme minden, amit a közösségi tartalomnaptárokról tudnod érdemes! Ne feledd: habár az alábbi tippek első sorban céges oldalról közelítik meg a témát, influencerként is rengeteg hasznát veheted egy közösségi tartalomnaptárnak, hiszen az alább elvek jelentős részét egyszemélyes hadseregként is hasznosíthatod!

 

Miért érdemes közösségi tartalomnaptárt használni?

A közösségi média marketing nem egyszerű feladat. Míg személyes bejegyzéseidet lényegében bármikor tetszőlegesen rögtönözheted, ez a módszer egyáltalán nem működik egy üzleti Facebook-oldalon, ahol az időzítés éppen olyan fontos, mint maga a tartalom. Közösségi posztolásodat tehát nagyon át kell gondolnod, ha pozitív eredményeket szeretnél látni.

 

Számos cégnél egy egész csapat ember foglalkozik a márka közösségi fiókjainak kezelésével. Egy közösségi tartalomnaptár biztosítja, hogy összehangolt, egységes munkát végezzenek, mindenféle fennakadás, vagy ütközés nélkül. A közösségi tartalomnaptár valójában még azoknak is elképesztően hasznos, akik egyedül kezelik egy márka fiókjait.

 

Hogyan állíts össze egy tartalomnaptárt magadnak (vagy csapatodnak)

Mérd fel közösségi fiókjaid jelenlegi helyzetét és szükségleteit

Hacsak nem teljesen új fiókokat készülsz létrehozni saját márkád, vagy egy ügyfeled számára, az első lépés részletesen auditálni a szóban forgó cég aktuális helyzetét. Az audit célja kideríteni többek között, hogy mely csatornákat használod jelenleg, illetve hogy milyen típusú tartalmakat osztasz meg. No persze az adott csatornák teljesítményét sem árt felmérni.

 

Először is vedd számba meglévő közösségi fiókjaidat – az összeset, ami márkádhoz (vagy éppenséggel ügyfeledéhez) tartozik. Jegyezd fel azokat, is, amelyeket függetlenül is lehetne kezelni, akár egy különálló osztály által, és ne feledkezz meg a korábban kiszervezett fiókokról sem. Nem árt kissé utánajárni az esetleges „elfeledett” fiókoknak, amiket korábban céged elkészített ugyan, de később sosem használtátok őket.

 

Ha mindenre ráleltél, gondolkodj el a következőkön:

  • Hol tartózkodik jelenleg célközönséged? Olyan emberek alkotják fiókjaid követőbázisát, akik ideális ügyfeleid lehetnének?
  • Tapasztaltál jelentősebb növekedést valamelyik platformon az elmúlt egy évben?
  • Vannak olyan fiókjaid, amelyek nagy forgalmat vonzanak a webhelyedre, vagy több aktivitást termelnek, mint a többi?

 

Hacsak nem egy óriási cég marketingjéért felelsz, és nem kell széleskörű közönségeket elérned, valószínűleg nincs szükséged arra, hogy mindegyik platformon jelen légy márkáddal. Jobban teszed, ha figyelmedet, idődet, és erőforrásaidat azokra a csatornákra összpontosítod, ahol legnagyobb számban érheted el ideális ügyfeleidet. Felesleges olyan platformon erőlködni, ahol a követőbázis nem igazán érdeklődik márkád kínálata iránt. Olyan követőkre van szükséged, akik jó eséllyel ügyfeleid is lehetnek majd.

 

Gondolkodj el rajta, hogy milyen tartalmakat fogsz megosztani

Természetesen azt is ki kell találnod, hogy milyen típusú tartalmakat lenne érdemes megosztanod. Ez – akárcsak választott platformjaid – első sorban a közönségtől függ majd. A cél az, hogy valamilyen értéket kínálj tartalmaiddal közönségednek.

 

Ha például egy B2B cég marketingjéért felelsz, akkor valószínűleg menedzsereket és más döntéshozókat igyekszel megcélozni üzeneteiddel, tehát talán jobb, ha tartózkodsz a laza, humoros képektől és fogalmazásoktól (habár lehet, hogy pont ez az, amivel ki szeretnél tűnni a B2B cégek szürke tengeréből). Hasonlóképpen, ha a millenáris vagy a Z korosztályra pályázol, akkor ne traktáld őket statisztikákkal és egyértelműen önreklámnak szánt posztokkal.

 

Hogy milyen tartalomtípusokat használhatsz, az választott platformjaidtól függ, de a legtöbb lehetővé teszi a szöveges, képes, illetve videós tartalmak, illetve hivatkozások megosztását. Gondolkodj el rajta, hogy a közösségi tartalmakért felelős csapat mely tagjai mely frontokon a leghatékonyabbak (szövegírás, videózás, grafikák, stb.), és ez alapján oszd meg köztük a feladatokat is.

 

Ha rápillantasz a különböző közösségi platformok analitikai eszközeire, akkor könnyedén eldöntheted, hogy milyen jellegű bejegyzések iránt mutatnak több érdeklődést közönségeid tagjai. Minél több aktivitást termel egy bejegyzés, annál inkább érdemes minél több hasonló jellegűt készítened közönségednek. Ha például gyakrabban osztják meg képes posztjaidat, mint az egyszerű szövegeseket, akkor logikus, hogy több bejegyzésed mellé érdemes lesz egy képet is mellékelned. Nem nézegetik az élő videóidat? Ennek több oka is lehet, de ha mindent jól csinálsz, akkor lehet, hogy szimplán nem vevők az ilyen jellegű tartalmakra.

 

Hogyan néz ki egy közösségi tartalomnaptár

Ha már kielemezted platformjaidat és tartalmaid teljesítményével is tisztában vagy, akkor ideje a jövőbe tekinteni, és eldönteni, hogy a továbbiakban hogyan rendszerezhetnéd közösségi tevékenységeidet (és csapatodét is, ha nem egyedül dolgozol). Itt lép végre színre a közösségi tartalomnaptár.

 

Amennyiben használsz valamilyen közösségimédia-kezelő szolgáltatást, akkor jó eséllyel már rendelkezel is ilyennel, csak éppen eddig nem fedezted fel. Sok igényesebb alkalmazás rendelkezik valamilyen naptár nézettel, ahol lényegében közelgő közösségi bejegyzéseid időpontjait láthatod. Valami ilyesmit kell készítened neked is, ha nem használsz ilyen eszközt.

 

A legcélszerűbb egy táblázatot készíteni, ahol minden napot egy-egy oszlop jelöl (hétfőtől vasárnapig összesen 7 oszlop). Ezeket aztán aloszlopokra bonthatod, hogy minden nap alatt szerepeljen egy külön oszlop:

a posztolás tervezett időpontjának

a posztoló munkatárs nevének (illetve hogy melyik platformra posztol)

a posztolásra váró tartalomnak (ide kerül a bejegyzés szövege, illetve a hozzá tartozó kép vagy cikk hivatkozása)

 

Hét nap esetén ez összesen 7x3, tehát 21 oszlopot jelent majd hetente. A posztok ezek alatt sorokban helyezkednek majd el.

 

Hogyan használd közösségi tartalomnaptárodat

A módszer lényege, hogy a bejegyzéseket először vázlatosan elkészíted a naptárban, mielőtt megírnád a teljes posztot az adott platformra.

 

Először is válaszd ki a napot, amin posztolni szeretnél, majd az első oszlopba írd be a posztolás tervezett időpontját. A második oszlopba munkatárs neve kerül majd, illetve hogy melyik platformra készül a bejegyzés (ezt akár színkód is jelölheti). A harmadik oszlopba kerül végül a bejegyzés szövege, vagy vázlata, illetve a hozzá tartozó kép vagy cikk hivatkozása.

 

Ez a három oszlop jelöl majd, hogy (1) mikor, (2) kicsoda és hová, és (3) mit posztol. Amikor aztán eljön a bejegyzés publikálásának időpontja, nincs más dolgod, mint átmásolni az itteni adatokat az adott platform bejegyzés-szerkesztőjébe!





Kapcsolódó cikkek:

A több mint egymilliárd felhasználót foglalkoztató Instagram alkalmazás számos hasznos funkcióval bővült az évek során. Megjelentek a történetek, az IGTV, és még ki tudja, hogy mi lapul a fejlesztői...

Tovább

Az influencer marketing korunk egyik legfelkapottabb marketing jelensége. Ez első sorban annak köszönhető, hogy az elmúlt évek során rengeteget változott az, hogy miért és hogyan döntünk vásárláskor.

Tovább

A közösségi média és a hashtagek mára elválaszthatatlanná váltak, pedig a kommunikáció egy meglehetősen újszerű eszközei, amelyek néhány évvel ezelőtt még nem is léteztek. Manapság nincs olyan...

Tovább
Csatlakozz hozzánk!

Szolgáltatásaink

Influencer Toplista

Kerülj fel a legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplistákra ingyenesen, hogy a márkák szeme előtt maradhass. Szerkeszd saját adatlapodat korlátok nélkül!

Regisztrálok
szolg
Influencer Program

Jelentkezz Influencer Programunkba, kerülj fel Toplistáinkra, válogass influencer marketing munkák tucatjai közül! Csináld nap mint nap azt, amiért rajongsz!

Jelentkezem
szolg
Márkáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megtalálhassuk a márkádhoz, üzenetedhez és elképzeléseidhez leginkább passzoló influencereket! Álmodd meg, mi segítünk a megvalósításban!

Ajánlatkérés
szolg
Kiemelt helyek

Influencerként úgy érzed, még nem aknáztál ki minden lehetőséget? Válogass az Influencer Toplista kiemelt helyei közül, hogy megkerülhetetlen légy!

Tovább
szolg
Influencer Toplisták

A legnagyobb magyar influencerek listája

Instagram toplista
  Név Követők
1. Palvin Barbara 12 752 437
2. Dzsudzsák Balázs 1 056 755
3. Enji Night 833 829
4. Andy Csinger 659 110
5. Tóth Attila 523 160
6. Varga Viktória 516 395
7. Hódi Pamela 486 794
8. Kasza Tibi 464 207
9. Edina Kulcsár 460 288
10. Bercsenyi Balazs 451 232
Tovább a teljes listára
YouTube toplista
  Név Feliratkozók
1. VamosART 1 558 078
2. Videómánia 1 091 680
3. PamKutya 1 080 785
4. Peter Bence 825 245
5. Radics Peti 686 892
6. KerekMese 684 658
7. TheVR 671 606
8. luckeY 620 449
9. Peter Gergely 613 695
10. UNFIELD 609 853
Tovább a teljes listára
Híreink

Cikkek

Nem könnyű manapság a digitális marketingesek dolga. Nem elég, hogy az internetezők egyre nagyobb hányada (már így is több száz millió felhasználó) használ hirdetésblokkolókat, még a Google is igyekszik...

Tovább

Az Instagramot a kezdetektől fogva egy mobil-első alkalmazásnak fejlesztették, ami többek között azon is meglátszik, hogy asztali számítógépeken egy drasztikusan lebutított verzióját használhatjuk csupán...

Tovább

A közösségi média kezelése kívülről egyszerű feladatnak tűnik, egészen addig, amíg az ember el nem kezdi komolyabban űzni az ipart, és rájön, hogy valójában egy rettentően időigényes procedúráról...

Tovább
Influencer Toplista

A legnagyobb magyar influencereket összesítő Toplisták egy helyen. Kerülj fel az Influencer Toplistára, vagy regisztrálj Influencer Programunkra influencerként, találd meg nálunk a tökéletes véleményvezért kampányodhoz márkaként.

Menüsáv
Legfrissebb cikkeink
Vedd fel velünk a kapcsolatot